ДЗЯРЖОРГАНЫДЗЯРЖОРГАНЫ
Флаг Чацвер, 29 ліпеня 2021
Мінск Пераменная воблачнасць +26°C
Усе навіны
Усе навіны
Прэзідэнт
04 чэрвеня 2021, 12:34

Беспілотная тэхніка і інтэлектуальныя распрацоўкі - Лукашэнка азнаёміўся з інавацыямі пры здабычы шчэбеню на "Граніце"

4 чэрвеня, Мікашэвічы /Кар. БЕЛТА/. У ходзе рабочай паездкі ў Брэсцкую вобласць Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка азнаёміўся з новымі тэхналогіямі здабычы гранітнага шчэбеню і работай айчыннай беспілотнай тэхнікі на радовішчы "Сітніцкае" РУВП "Граніт" у Лунінецкім раёне, паведамляе карэспандэнт БЕЛТА.

Кіраўніка дзяржавы праінфармавалі аб рэалізацыі праекта "Інтэлектуальны кар'ер. Бязлюдная тэхналогія здабычы на ​​радовішчы "Сітніцкае" з выкарыстаннем тэхналогіі перадачы даных па каналах сувязі 5G.

Праект выконваецца сумесна ААТ "БелАЗ" - кіруючая кампанія холдынга "БЕЛАЗ-ХОЛДЫНГ" (прадастаўленне тэхнікі і інфраструктуры), РУВП "Граніт" (прадастаўленне пляцоўкі), расійскай кампаніяй "Віст Майнінг тэхноладжы" (прадастаўленне рабатызаванага і дыстанцыйна-кіруемага абсталявання) і СТАА "Беларускія воблачныя тэхналогіі" (прадастаўленне абсталявання 5G).

Спецыялісты расказалі, што стратэгія БЕЛАЗа па лічбавізацыі гарнатранспартных работ прадугледжвае стварэнне комплексных рашэнняў па пастаўцы тэхнікі, інфраструктурных рашэнняў і сістэм кіравання. Адным з элементаў гэтых рашэнняў з'яўляецца прадастаўленне бязлюднай тэхналогіі здабычы, якая ў сваю чаргу дасць магчымасць забяспечыць работу кар'ернай тэхнікі БЕЛАЗ на новых рынках збыту і ў новых спажыўцоў.

Плануецца, што прымяненне бязлюднай тэхналогіі здабычы дазволіць нарасціць прадукцыйнасць здабычы да 30 працэнтаў, павялічыць каэфіцыент тэхнічнай гатоўнасці за кошт змяншэння прастояў, эканоміць на рамонце тэхнікі за кошт аптымальных рэжымаў яе работы. Акрамя таго, прымяненне аўтаномнага транспарту дасць магчымасць знізіць траўматызм пры правядзенні горных работ.

У рамках гэтага праекта праводзяцца выпрабаванні бязлюднай тэхналогіі здабычы з выкарыстаннем доследных узораў кар'ерных самазвалаў серыі БЕЛАЗ-7558R грузападымальнасцю 90 т і франтальнага пагрузчыка БЕЛАЗ-7825D.

Работы па праекце стартавалі 20 ліпеня 2020 года.

Для работы інтэлектуальнага кар'ера ўзведзены будынак сучаснага мабільнага дыспетчарскага пункта, праведзена сеткавая і электрычная інфраструктура, устаноўлена 48 мачтаў, праз якія працягнута больш за 4 км кабеляў. Устаноўлена 3 мачты, на якіх размешчана абсталяванне, што забяспечвае пакрыццё тэрыторыі аб'екта сеткай 5G для кіравання рабатызаваным кар'ерным комплексам. Праведзены тэсціраванне і наладка сервернага і сеткавага абсталявання збору, накаплення і перадачы даных. На тэрыторыі разгорнута сістэма відэаназірання кантролю доступу.

Рабатызаваныя кар'ерныя самазвалы БЕЛАЗ-7558R, дыстанцыйна-кіруемы пагрузчык БЕЛАЗ-7825D уведзены ў эксплуатацыю.

За час рэалізацыі праекта перавезена 117 631 куб.м раскрыўной пароды, у тым ліку з дапамогай пагрузчыка БЕЛАЗ-7825D.

Спецыялістамі БЕЛАЗа распрацавана праграма методыкі выпрабаванняў комплексу ў розных тэхналогіях здабычы (люднай і бязлюднай). Праведзена першасная наладка бязлюднай тэхналогіі здабычы, па выніках якой выяўлена неабходнасць дапрацоўкі праграмнага забеспячэння прывода пагрузчыка для адаптацыі да ўмоў грунту (апрабаваны 8 алгарытмаў работы).

За час рэалізацыі праекта сумарна з бартавых устройстваў абодвух самазвалаў перададзена больш за 5,5 Гбайтаў інфармацыі для правядзення далейшай апрацоўкі і аналізу на серверах прадпрыемства з дапамогай інтэлектуальнай сістэмы маніторынгу кар'ернага транспарту. На аснове гэтых даных пабудаваны шматфактарныя матэматычныя мадэлі характэрных станаў кар'ернага транспарту (загрузка, пагрузка, рух з грузам і без). Праводзіцца таксама пастаянны маніторынг і аналіз тэхнічнага стану. Атрыманыя масівы даных выкарыстаны для распрацоўкі модуля пошуку анамалій у патоку даных, які стане асновай для фарміравання прагнознай аналітыкі, што дасць магчымасць пачаць пераход ад міжінтэрвальнага абслугоўвання да тэхабслугоўвання па патрабаванні.

Акрамя таго, у зімовы перыяд была праведзена адаптацыя работы сістэм аўтаномнага руху да цяжкіх умоў надвор'я (абледзяненне і вялікая колькасць снегу): зменены траекторыі руху і зніжана скорасць па маршруце руху. Змененыя алгарытмы былі апрацаваны і захаваны, што дазволіць у будучым аператыўна карэкціраваць параметры руху пры пагаршэнні ўмоў надвор'я.

У красавіку бягучага года завершаны працэс наладкі сістэм сканіравання акружэння, заснаваных на розных сэнсарах, такіх як 3D-лідары, леддары і радары. Была таксама праведзена праверка работы па дэтэктыраванні і ідэнтыфікацыі пабочных аб'ектаў на маршруце рабатызаванага самазвала і рэалізацыя сустрэчнага раз'езду самазвалаў.

Як расказалі спецыялісты, у красавіку-маі распрацавана і зацверджана праграма методыкі папярэдніх выпрабаванняў бязлюднай тэхналогіі здабычы. Цяпер праводзіцца наладка абноўленага праграмнага забеспячэння. На 11 чэрвеня запланаваны пачатак другога этапу выпрабаванняў.-0-

Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
З НАМІ НАЙБОЛЬШ ЦІКАВА
Свежыя навіны Беларусі