Фота з архіва
24 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Беларускія электракары праходзяць тэхнічныя выпрабаванні і камерцыйную ацэнку. Аб гэтым расказалі ў эфіры тэлеканала СТБ, паведамляе БЕЛТА.
У Інстытуце аб'яднанага машынабудавання НАН за справу ўзяліся практычна адразу: шукалі тэхналогіі, развівалі кампетэнцыі. Праз некалькі гадоў атрыманы першы ўзор. Машына беларуская не ўся. Шкло і шэраг прыбораў закупілі ў Расіі і Кітаі. Але 70 працэнтаў камплектуючых - айчынныя. Размова ішла аб ключавых вузлах: электрарухавікі, электроніка, праграмы кіравання.
"Мы гэта называем зборныя механізмы з інвертара кіравання, цягавага электрапрывода, цягавай акумулятарнай батарэі, і да гэтага ўсяго ідзе сістэма кіравання. Гэта ўмоўна называецца "мазгі машыны". Паколькі мы з'яўляемся распрацоўшчыкамі гэтай сістэмы, можам цалкам змяняць яе пад патрэбы заказчыка, пад патрэбы вытворчасці", - расказаў загадчык галіновай лабараторыі Аб'яднанага інстытута машынабудавання НАН Беларусі Андрэй Міхайлаў.

Вучоныя запэўніваюць: электрычка нічым не ўступае бензінавай версіі - на поўным зарадзе можа вытрымаць да 400 км. А яшчэ айчынная навінка бясшумная.
Вучоныя працуюць ужо над чарговай імпартазамяшчальнай навінкай, каб перайсці на свой пераўтваральнік, а не на пакупны. "Беларускі электракар у гэтай версіі - гэта акумуляванне ўсяго таго вопыту, які мелі да гэтага часу. І тут самы сучасны інвертар, рухавік і нашы напрацоўкі ў галіне батарэі, сістэм кіравання. Гэта на цяперашні момант самае сучаснае, што мы маглі б прапанаваць у гэтай частцы", - сказаў Андрэй Міхайлаў.
Да вытворчасці запчастак і камплектуючых падключыліся многія беларускія прадпрыемствы. Напрыклад, цягавыя электрарухавікі вырабілі на "Магілёўліфтмашы". Для завода такі кейс не ў навінку. Тут ужо выраблялі падобныя ўстройствы, праўда, для габарытнага электратранспарту - тралейбусаў, электробусаў і трамваяў. "З першага разу, па вялікім рахунку, пяць узораў атрымаліся і ад'ездзілі свае характарыстыкі, - расказаў галоўны канструктар па электрарухавіках прадпрыемства Аляксей Чайко. - Магутнасць рухавіка на ўзроўні сучасных еўрапейскіх аналагаў".

Цяпер беларускія электракары праходзяць тэхнічныя выпрабаванні і камерцыйныя ацэнкі. Ключавое пытанне - цана. Ідзе цесная работа з заводамі, каб электрамабіль стаў канкурэнтаздольным у першую чаргу па кошце.
У Інстытуце аб'яднанага машынабудавання НАН за справу ўзяліся практычна адразу: шукалі тэхналогіі, развівалі кампетэнцыі. Праз некалькі гадоў атрыманы першы ўзор. Машына беларуская не ўся. Шкло і шэраг прыбораў закупілі ў Расіі і Кітаі. Але 70 працэнтаў камплектуючых - айчынныя. Размова ішла аб ключавых вузлах: электрарухавікі, электроніка, праграмы кіравання.
"Мы гэта называем зборныя механізмы з інвертара кіравання, цягавага электрапрывода, цягавай акумулятарнай батарэі, і да гэтага ўсяго ідзе сістэма кіравання. Гэта ўмоўна называецца "мазгі машыны". Паколькі мы з'яўляемся распрацоўшчыкамі гэтай сістэмы, можам цалкам змяняць яе пад патрэбы заказчыка, пад патрэбы вытворчасці", - расказаў загадчык галіновай лабараторыі Аб'яднанага інстытута машынабудавання НАН Беларусі Андрэй Міхайлаў.

Вучоныя запэўніваюць: электрычка нічым не ўступае бензінавай версіі - на поўным зарадзе можа вытрымаць да 400 км. А яшчэ айчынная навінка бясшумная.
Вучоныя працуюць ужо над чарговай імпартазамяшчальнай навінкай, каб перайсці на свой пераўтваральнік, а не на пакупны. "Беларускі электракар у гэтай версіі - гэта акумуляванне ўсяго таго вопыту, які мелі да гэтага часу. І тут самы сучасны інвертар, рухавік і нашы напрацоўкі ў галіне батарэі, сістэм кіравання. Гэта на цяперашні момант самае сучаснае, што мы маглі б прапанаваць у гэтай частцы", - сказаў Андрэй Міхайлаў.
Да вытворчасці запчастак і камплектуючых падключыліся многія беларускія прадпрыемствы. Напрыклад, цягавыя электрарухавікі вырабілі на "Магілёўліфтмашы". Для завода такі кейс не ў навінку. Тут ужо выраблялі падобныя ўстройствы, праўда, для габарытнага электратранспарту - тралейбусаў, электробусаў і трамваяў. "З першага разу, па вялікім рахунку, пяць узораў атрымаліся і ад'ездзілі свае характарыстыкі, - расказаў галоўны канструктар па электрарухавіках прадпрыемства Аляксей Чайко. - Магутнасць рухавіка на ўзроўні сучасных еўрапейскіх аналагаў".

Цяпер беларускія электракары праходзяць тэхнічныя выпрабаванні і камерцыйныя ацэнкі. Ключавое пытанне - цана. Ідзе цесная работа з заводамі, каб электрамабіль стаў канкурэнтаздольным у першую чаргу па кошце.
Вучоныя прадаўжаюць распрацоўваць акумулятары. На гэтым этапе збіраюцца такія ўстройствы з кітайскіх камплектуючых. Вучоныя сцвярджаюць, што вынікі ўжо ёсць. Замест прывычных літыйіонных ячэек, якія актыўна выкарыстоўваюцца ў вытворчасці, стаўку зрабілі на натрый. Для гэтага ў НПЦ па матэрыялазнаўстве закупілі спецыяльнае абсталяванне. Вучоныя стварылі 100 такіх экзэмпляраў. Стаіць пытанне аб маштабаванні вытворчасці.-0-
Скрыншоты відэа тэлеканала СТБ
