Фота з архіва
13 жніўня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. У бліжэйшы час на адзіным інфармацыйным адукацыйным рэсурсе будуць размешчаны памочнікі для навучэнцаў, якія дапамогуць ім у дамашніх умовах асвойваць урокі, якія прапусцілі або не ў поўнай меры засвоілі на занятках у школе. Аб гэтым журналістам паведаміў міністр адукацыі Андрэй Іванец у час адзінага метадычнага рэспубліканскага семінара-нарады "Перспектывы развіцця дашкольнай, агульнай сярэдняй і спецыяльнай адукацыі ў 2025/2026 навучальным годзе", перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Аднадзённы семінар прысвечаны асноўным навацыям у сістэме агульнай сярэдняй адукацыі, якія ўступяць у сілу з 1 верасня. "Самае абмяркоўваемае і чаканае - гэта, вядома, тэхналогіі штучнага інтэлекту, - адзначыў Андрэй Іванец. - Мы шмат аб гэтым гаварылі, Міністэрства адукацыі падрыхтавала і разаслала адпаведныя рэкамендацыі, своеасаблівы рэгламент, які паказвае, як педагог і навучэнец могуць выкарыстоўваць тэхналогіі штучнага інтэлекту ў адукацыйным працэсе. Вядома, у першую чаргу ён накіраваны на настаўніка для таго, каб зрабіць урок яшчэ больш цікавым, выкладанне матэрыялу - яшчэ больш даступным, ну а праверку ведаў і выбудоўванне індывідуальнай адукацыйнай траекторыі - яшчэ больш арыентаванымі на асобу. Мы лічым, што ўжо ў бліжэйшы час на адзіным інфармацыйным адукацыйным рэсурсе, на якім размешчаны электронныя падручнікі, электронныя ўрокі, відэаматэрыялы, мы зможам размясціць і адпаведны асіст (памочнік) для нашых навучэнцаў, які дапаможа асвойваць у дамашніх умовах урокі, якія дзеці прапусцілі або не ў поўнай меры засвоілі ў час заняткаў у школе".
У рамках семінара таксама прайшлі практычныя заняткі для фізрукоў. "З 1 верасня ўступае ў сілу новая праграма па фізічнай культуры. Мы вяртаем шмат элементаў, якія былі выключаны яшчэ каля 15 гадоў таму, для таго, каб не проста зрабіць для школьнікаў тры насычаныя ўрокі ў тыдзень, але каб яны, заканчваючы школу, валодалі першаснымі навыкамі гульнявых відаў спорту, а таксама вялі здаровы лад жыцця. На базе Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта фізічнай культуры сёння прайшоў наглядны дэманстрацыйны семінар, дзе ўсе нашы настаўнікі змаглі асвяжыць у памяці тую праграму, якая была раней. Вядома, на семінары мы гаворым аб выхаванні падрастаючага пакалення. Тут у нас пазіцыя нязменная. Кожнае дзіця мы павінны бачыць кожны дзень, мы павінны глядзець яму ў вочы, разумець, што яго хвалюе, чым яно жыве. Гэта з'яўляецца гарантыяй таго, што ў жыцці ў яго ўсё атрымаецца, а школа і настаўнік змогуць своечасова падставіць яму плячо не толькі ў вучобе, але і ў той жыццёвай сітуацыі, у якой ён можа апынуцца. Для нас гэта вельмі важны напрамак - закранаем прафілактыку гібелі, гаворым пра бяспеку ў пазаўрочны час. Мы павінны дайсці абсалютна да кожнага дзіцяці", - падкрэсліў кіраўнік адукацыйнага ведамства.
Адным з важных пытанняў, абмеркаваных на семінары, стала даступнасць адукацыі. "У канцы навучальнага года ўпершыню прыняты інструктыўна-метадычныя рэкамендацыі па арганізацыі падвозу навучэнцаў. Амаль 55,5 тыс. дзяцей кожны дзень будуць карыстацца школьнымі аўтобусамі, а гэта аўтапарк каля 1677 аўтобусаў. Дзяржава ўдзяляе асаблівую ўвагу даступнасці нашай адукацыі. Толькі ў гэтым годзе дзякуючы падтрымцы кіраўніка дзяржавы закупляецца 230 новых школьных аўтобусаў абсалютна ва ўсе рэгіёны нашай краіны. Таму бяспека, камфорт, даступнасць - усе гэтыя пытанні мы сёння абмяркоўваем на семінары з нашымі кіраўнікамі", - адзначыў міністр адукацыі.
Андрэй Іванец канстатаваў, што нязменным застаецца галоўны прынцып адукацыі: настаўнік заўсёды быў і застаецца цэнтральнай фігурай у школе. Менавіта настаўнік павінен не толькі перадаць веды, але і выхаваць сапраўднага грамадзяніна і патрыёта сваёй краіны.-0-
Аднадзённы семінар прысвечаны асноўным навацыям у сістэме агульнай сярэдняй адукацыі, якія ўступяць у сілу з 1 верасня. "Самае абмяркоўваемае і чаканае - гэта, вядома, тэхналогіі штучнага інтэлекту, - адзначыў Андрэй Іванец. - Мы шмат аб гэтым гаварылі, Міністэрства адукацыі падрыхтавала і разаслала адпаведныя рэкамендацыі, своеасаблівы рэгламент, які паказвае, як педагог і навучэнец могуць выкарыстоўваць тэхналогіі штучнага інтэлекту ў адукацыйным працэсе. Вядома, у першую чаргу ён накіраваны на настаўніка для таго, каб зрабіць урок яшчэ больш цікавым, выкладанне матэрыялу - яшчэ больш даступным, ну а праверку ведаў і выбудоўванне індывідуальнай адукацыйнай траекторыі - яшчэ больш арыентаванымі на асобу. Мы лічым, што ўжо ў бліжэйшы час на адзіным інфармацыйным адукацыйным рэсурсе, на якім размешчаны электронныя падручнікі, электронныя ўрокі, відэаматэрыялы, мы зможам размясціць і адпаведны асіст (памочнік) для нашых навучэнцаў, які дапаможа асвойваць у дамашніх умовах урокі, якія дзеці прапусцілі або не ў поўнай меры засвоілі ў час заняткаў у школе".
У рамках семінара таксама прайшлі практычныя заняткі для фізрукоў. "З 1 верасня ўступае ў сілу новая праграма па фізічнай культуры. Мы вяртаем шмат элементаў, якія былі выключаны яшчэ каля 15 гадоў таму, для таго, каб не проста зрабіць для школьнікаў тры насычаныя ўрокі ў тыдзень, але каб яны, заканчваючы школу, валодалі першаснымі навыкамі гульнявых відаў спорту, а таксама вялі здаровы лад жыцця. На базе Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта фізічнай культуры сёння прайшоў наглядны дэманстрацыйны семінар, дзе ўсе нашы настаўнікі змаглі асвяжыць у памяці тую праграму, якая была раней. Вядома, на семінары мы гаворым аб выхаванні падрастаючага пакалення. Тут у нас пазіцыя нязменная. Кожнае дзіця мы павінны бачыць кожны дзень, мы павінны глядзець яму ў вочы, разумець, што яго хвалюе, чым яно жыве. Гэта з'яўляецца гарантыяй таго, што ў жыцці ў яго ўсё атрымаецца, а школа і настаўнік змогуць своечасова падставіць яму плячо не толькі ў вучобе, але і ў той жыццёвай сітуацыі, у якой ён можа апынуцца. Для нас гэта вельмі важны напрамак - закранаем прафілактыку гібелі, гаворым пра бяспеку ў пазаўрочны час. Мы павінны дайсці абсалютна да кожнага дзіцяці", - падкрэсліў кіраўнік адукацыйнага ведамства.
Адным з важных пытанняў, абмеркаваных на семінары, стала даступнасць адукацыі. "У канцы навучальнага года ўпершыню прыняты інструктыўна-метадычныя рэкамендацыі па арганізацыі падвозу навучэнцаў. Амаль 55,5 тыс. дзяцей кожны дзень будуць карыстацца школьнымі аўтобусамі, а гэта аўтапарк каля 1677 аўтобусаў. Дзяржава ўдзяляе асаблівую ўвагу даступнасці нашай адукацыі. Толькі ў гэтым годзе дзякуючы падтрымцы кіраўніка дзяржавы закупляецца 230 новых школьных аўтобусаў абсалютна ва ўсе рэгіёны нашай краіны. Таму бяспека, камфорт, даступнасць - усе гэтыя пытанні мы сёння абмяркоўваем на семінары з нашымі кіраўнікамі", - адзначыў міністр адукацыі.
Андрэй Іванец канстатаваў, што нязменным застаецца галоўны прынцып адукацыі: настаўнік заўсёды быў і застаецца цэнтральнай фігурай у школе. Менавіта настаўнік павінен не толькі перадаць веды, але і выхаваць сапраўднага грамадзяніна і патрыёта сваёй краіны.-0-
