15 кастрычніка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. У Беларусі расце попыт на электрамабілі і аўтамабілі з гібрыднай сілавой устаноўкай. Гэта тэндэнцыя захаваецца. Такое меркаванне карэспандэнту БЕЛТА выказаў старшыня праўлення аўтамабільнай асацыяцыі "БАА" Сяргей Варывода.
Сёння ў Мінску адбылася прэзентацыя новай мадэлі электрамабіля GEELY EX2 ад беларускага вытворцы "БЕЛДЖЫ".
Паводле слоў эксперта, у гэтым годзе на электрамабілі, гібрыдныя аўто прыпала ўжо каля 15 працэнтаў аб'ёму продажаў. "Відавочна, запыт на электрыфікацыю будзе прадоўжаны, і доля ў продажах электрычак, аўтамабіляў з гібрыднай сілавой устаноўкай будзе расці. Калі гаварыць аб запатрабаванасці па такіх характарыстыках, як праходнасць, тып кузава, думаю, тут не будзе прынцыповых змяненняў. Гэта значыць па-ранейшаму будуць запатрабаваны гарадскія красоверы, толькі цяпер з электрапрывадам", - лічыць эксперт.
Сяргей Варывода дадаў, што ў краіне пашыраюцца магчымасці інфраструктуры для ўладальнікаў электрычнага транспарту. "Гэта значыць, набываючы такі аўтамабіль, вадзіцелі павінны мець магчымасць заехаць не на запраўку, а на станцыю, зарадзіць акумулятар і рухацца далей, а таксама магчымасць паўнацэннага тэхнічнага абслугоўвання", - сказаў эксперт.
Гаворачы ў цэлым аб развіцці аўтамабільнага рынку, ён адзначыў, што на працягу апошніх двух гадоў за год дылеры прадаюць каля 50 тыс. новых легкавых аўто. "Гэта далёка не мяжа. Гэта значыць патэнцыял нашага рынку значна большы. Мы яго ацэньваем прыкладна на 100 тыс. новых легкавых аўтамабіляў штогод. Наколькі гэты патэнцыял будзе рэалізаваны, залежыць не толькі ад актыўнасці аўтамабільных дылераў, не толькі ад попыту з боку пакупнікоў, але і ад заканадаўчых рашэнняў", - звярнуў увагу Сяргей Варывода.
Як паведамлялася раней, у верасні афіцыйныя продажы новых легкавых аўтамабіляў у Беларусі былі на 2 працэнты вышэй, чым у жніўні, і склалі 4352. У цэлым за студзень-верасень прададзена 37,1 тыс. новых аўтамабіляў супраць 32,5 тыс. за той жа перыяд 2024 года, гэта значыць рынак вырас на 14 працэнтаў. Аднак перавышэнне сфарміравалася ў першым квартале года, а ў апошнія месяцы продажы ідуць па мінулагоднім графіку. Лідарам легкавога рынку Беларусі з'яўляецца Belgee - 14 917 аўтамабіляў, далей ідуць Lada - 9801 аўтамабіль (уключаючы мадэль Largus) і Geely - 3910 машын. Гэтыя ж тры брэнды паказалі лепшы вынік і ў верасні. Маркі Belgee і Geely сумесна займаюць больш за палову рынку.
Абсалютным лідарам сярод мадэлей з'яўляецца Belgee X50 - ужо звыш 7,5 тыс. машын з пачатку года. У тройцы таксама Lada Vesta і Belgee X70, але з адставаннем амаль у два разы. Важная тэндэнцыя - рост долі электратранспарту. Удзельнікі афіцыйнага рынку ў бягучым годзе прадалі ўжо 5616 "зялёных" аўтамабіляў супраць 1998 за той жа перыяд мінулага года (рост у 2,8 раза). Найбольш прадаваемыя - Dongfeng Box, Voyah Free і Geely EX5.
На думку экспертаў, у апошнія месяцы 2025 года не адбудзецца значнага сезоннага прыросту продажаў, і рынак будзе блізкі да бягучых узроўняў.-0-
Сёння ў Мінску адбылася прэзентацыя новай мадэлі электрамабіля GEELY EX2 ад беларускага вытворцы "БЕЛДЖЫ".
Паводле слоў эксперта, у гэтым годзе на электрамабілі, гібрыдныя аўто прыпала ўжо каля 15 працэнтаў аб'ёму продажаў. "Відавочна, запыт на электрыфікацыю будзе прадоўжаны, і доля ў продажах электрычак, аўтамабіляў з гібрыднай сілавой устаноўкай будзе расці. Калі гаварыць аб запатрабаванасці па такіх характарыстыках, як праходнасць, тып кузава, думаю, тут не будзе прынцыповых змяненняў. Гэта значыць па-ранейшаму будуць запатрабаваны гарадскія красоверы, толькі цяпер з электрапрывадам", - лічыць эксперт.
Сяргей Варывода дадаў, што ў краіне пашыраюцца магчымасці інфраструктуры для ўладальнікаў электрычнага транспарту. "Гэта значыць, набываючы такі аўтамабіль, вадзіцелі павінны мець магчымасць заехаць не на запраўку, а на станцыю, зарадзіць акумулятар і рухацца далей, а таксама магчымасць паўнацэннага тэхнічнага абслугоўвання", - сказаў эксперт.
Гаворачы ў цэлым аб развіцці аўтамабільнага рынку, ён адзначыў, што на працягу апошніх двух гадоў за год дылеры прадаюць каля 50 тыс. новых легкавых аўто. "Гэта далёка не мяжа. Гэта значыць патэнцыял нашага рынку значна большы. Мы яго ацэньваем прыкладна на 100 тыс. новых легкавых аўтамабіляў штогод. Наколькі гэты патэнцыял будзе рэалізаваны, залежыць не толькі ад актыўнасці аўтамабільных дылераў, не толькі ад попыту з боку пакупнікоў, але і ад заканадаўчых рашэнняў", - звярнуў увагу Сяргей Варывода.
Як паведамлялася раней, у верасні афіцыйныя продажы новых легкавых аўтамабіляў у Беларусі былі на 2 працэнты вышэй, чым у жніўні, і склалі 4352. У цэлым за студзень-верасень прададзена 37,1 тыс. новых аўтамабіляў супраць 32,5 тыс. за той жа перыяд 2024 года, гэта значыць рынак вырас на 14 працэнтаў. Аднак перавышэнне сфарміравалася ў першым квартале года, а ў апошнія месяцы продажы ідуць па мінулагоднім графіку. Лідарам легкавога рынку Беларусі з'яўляецца Belgee - 14 917 аўтамабіляў, далей ідуць Lada - 9801 аўтамабіль (уключаючы мадэль Largus) і Geely - 3910 машын. Гэтыя ж тры брэнды паказалі лепшы вынік і ў верасні. Маркі Belgee і Geely сумесна займаюць больш за палову рынку.
Абсалютным лідарам сярод мадэлей з'яўляецца Belgee X50 - ужо звыш 7,5 тыс. машын з пачатку года. У тройцы таксама Lada Vesta і Belgee X70, але з адставаннем амаль у два разы. Важная тэндэнцыя - рост долі электратранспарту. Удзельнікі афіцыйнага рынку ў бягучым годзе прадалі ўжо 5616 "зялёных" аўтамабіляў супраць 1998 за той жа перыяд мінулага года (рост у 2,8 раза). Найбольш прадаваемыя - Dongfeng Box, Voyah Free і Geely EX5.
На думку экспертаў, у апошнія месяцы 2025 года не адбудзецца значнага сезоннага прыросту продажаў, і рынак будзе блізкі да бягучых узроўняў.-0-
