Сцяг Панядзелак, 6 мая 2024
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
26 красавіка 2024, 12:49

Генпракуратура запатрабавала павысіць якасць расследавання аварый з маламернымі суднамі

Фота з архіва
Фота з архіва
26 красавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Генеральная пракуратура прааналізавала дзейнасць Дзяржаўнай інспекцыі па маламерных суднах (ДІМС) адносна расследавання транспартных аварыйных выпадкаў з удзелам маламерных суднаў у 2022-2023 гадах і запатрабавала павышэння якасці вывучэння абставін інцыдэнтаў. Падрабязнасці БЕЛТА паведамілі ў Генпракуратуры.

Задачамі такога расследавання з'яўляюцца ўстанаўленне абставін, прычын і наступстваў транспартных аварыйных выпадкаў, асоб, па віне якіх яны здарыліся, а таксама выпрацоўка прафілактычных мер па іх папярэджанні.

Устаноўлена, што на водных аб'ектах у краіне адбыўся рост транспартных аварыйных выпадкаў з удзелам маламерных суднаў з 19 у 2022 годзе да 26 у 2023 годзе, а таксама вырасла колькасць загінулых у іх людзей з 17 да 22.

Асноўнай прычынай здарэнняў са смяротным зыходам пракуроры назвалі ігнараванне суднавадзіцелямі і пасажырамі пп.9, 16 Правіл карыстання маламернымі суднами і базамі (збудаваннямі) для іх стаянак, знаходжанне ў час руху на маламерным судне без выратавальнай камізэлькі, кіраванне маламерным суднам у стане алкагольнага ап'янення.

Вывучэннем матэрыялаў транспартных аварыйных спраў устаноўлена, што расследаванне па такіх фактах службовыя асобы ДІМС не заўсёды праводзілі належным чынам, што не садзейнічала павышэнню бяспекі пры эксплуатацыі грамадзянамі плавальных сродкаў.

У прыватнасці, не ва ўсіх выпадках інспектары ДІМС прымалі меры для ўстанаўлення непасрэдна абставін здарэння, што ў выніку аказвала негатыўны ўплыў на паўнату расследавання і аб'ектыўнасць высноў. У шэрагу аварыйных спраў адсутнічалі рэзультаты агляду месца здарэння, у тым ліку маламерных суднаў, а апытанне сведак наогул не праводзілася. Як правіла, не ўстанаўлівалася, ці падлягалі лодкі дзяржаўнай рэгістрацыі, ці праводзіўся іх тэхнічны агляд і ці мелі судавадзіцелі права на кіраванне маторнымі маламернымі суднамі.

Пры расследаванні групавых транспартных аварыйных выпадкаў службовыя асобы ДІМС не заўсёды высвятлялі, якія парушэнні правіл дапусціў суднавадзіцель, а якія - асоба, што знаходзілася на маламерным судне.

Напрыклад, згодна з актам аб транспартным аварыйным выпадку ў сакавіку 2022 года на Жыткавіцкім участку ДІМС суднавадзіцель кіраваў маламерным суднам без выратавальнай камізэлькі і дапусціў на судна пасажыра без выратавальнага сродку. У час рыбалкі пасажыр рэзка ўстаў і перакуліў лодку, а, апынуўшыся ў вадзе, патануў. У акце пракуроры не знайшлі ўказання на тое, якія парушэнні правіл дапусцілі суднавадзіцель і яго пасажыр.

Выкрыты хібы ў арганізацыі работ па ўстанаўленні прычын аварый, іх аналізу і распрацоўцы мерапрыемстваў па папярэджанні.

Вынікі праверкі сведчаць аб неабходнасці павысіць узровень узаемадзеяння ДІМС з падраздзяленнямі Следчага камітэта і іншымі дзяржаўнымі органамі па абмену інфармацыяй аб прычынах аварыйных выпадкаў, а таксама асобах, па віне якіх яны здарыліся.

Намеснік генеральнага пракурора ўнёс начальніку ДІМС прадстаўленне, у якім запатрабаваў устараніць парушэнні заканадаўства пры расследаванні транспартных аварыйных выпадкаў з удзелам маламерных суднаў, а таксама прычыны і ўмовы, якія садзейнічалі гэтаму, арганізаваць дэталёвы аналіз выканання нарматыўных патрабаванняў да эксплуатацыі маламерных суднаў, узмацніць прафілактычную работу ў міжнавігацыйны перыяд.

У Генпракуратуры дадалі, што за невыкананне суднавадзіцелем і пасажырам патрабаванняў правіл прадугледжана адказнасць у адпаведнасці з арт.18.7 Кодэкса аб адміністрацыйных правапарушэннях.

За парушэнне асобай, кіруючай маламерным суднам, правіл бяспекі руху і эксплуатацыі маламерных суднаў, што прывяло па неасцярожнасці да прычынення менш цяжкага, цяжкага цялеснага пашкоджання або смерці чалавека, устаноўлена крымінальная адказнасць згодна з арт.316 Крымінальнага кодэкса Беларусі.-0-
Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі