ДЗЯРЖОРГАНЫДЗЯРЖОРГАНЫ
Флаг Пятніца, 14 мая 2021
Мінск Суцэльная воблачнасць +10°C
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
13 красавіка 2021, 11:33

Эксперты расказалі пра прычыны змянення заканадаўства аб масавых мерапрыемствах

Фота з архіва
Фота з архіва

13 красавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Дэпутаты Палаты прадстаўнікоў 2 красавіка прынялі ў першым чытанні змяненні ў закон аб масавых мерапрыемствах. На старонках газеты "СБ. Беларусь сегодня" эксперты расказалі пра прычыны карэкціроўкі закона, паведамляе БЕЛТА.

Так старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па жыллёвай палітыцы і будаўніцтве Віктар Нікалайкін нагадаў, што з моманту прыняцця закона аб масавых мерапрыемствах - 1997 года - адбылося шмат змяненняў і ў грамадскім жыцці, і ў нарматворчасці. Перыядычна парламентарыі ўносілі змяненні ў закон, але падзеі другой паловы мінулага года ў нашай краіне (ды і ў свеце) запатрабавалі вярнуцца і перагледзець гэты дакумент з пункту гледжання правапрымяняльнай практыкі.

"Паралельна вывучылі вопыт еўрапейскіх і азіяцкіх краін, Расіі, Злучаных Штатаў Амерыкі, дзе праходзілі розныя дэманстрацыі. Дарэчы, расіяне былі нават больш аператыўнымі ў заканатворчасці ў гэтай сферы. Мы лічылі, што закон пастаянна карэкціруецца - і гэтага дастаткова. На жаль, з'явіліся некаторыя прабелы, дваякае трактаванне тых ці іншых слоў, прапаноў, асобных абзацаў або артыкулаў. Напрыклад, фармулёўку "не мае права" некаторыя псеўдаюрысты не лічылі забаронай. Для парушэння заканадаўства прыкрываліся статусам журналіста або грамадзянствам іншай краіны. Выкручваліся, каб не несці адказнасць, - адзначыў дэпутат. - Але калі дзяржава гарантуе правы і свабоды і вызначае законам правілы гульні, то яна нясе адказнасць за забеспячэнне грамадскай бяспекі, абараняе правы і свабоды іншых грамадзян, каб не пацярпелі людзі, якія не маюць ніякага дачынення да мерапрыемства, але вольна або нявольна могуць быць уцягнуты ў яго".

Палітолаг Аляксандр Шпакоўскі ў сваю чаргу падкрэсліў, што ў 2019 годзе беларускае заканадаўства ў сферы масавых мерапрыемстваў стала больш мяккім. Іх правядзенне было магчыма практычна па заяўным прынцыпе, гэта значыць была прадастаўлена свабода арганізацыі.

"Але нават гэтыя, вельмі ліберальныя, нормы выклікалі незадаволенасць "апазіцыі", якой, відаць, хацелася, каб за правядзенне пратэсных акцый разлічваўся дзяржаўны бюджэт. Больш таго, падзеі жніўня - лістапада 2020 года паказалі, што і такое мяккае заканадаўства проста беспардонна, нахабна парушалася. Людзей правакавалі на ўдзел у несанкцыянаваных мерапрыемствах, на масавы выхад на вуліцу, перакрыццё магістралей, праспектаў. Фактычна нядзельныя пратэсныя акцыі на вуліцах беларускай сталіцы паралізоўвалі жыццё горада і не дазвалялі законапаслухмяным грамадзянам у поўнай меры атрымліваць асалоду ад выхадных дзён у Мінску. У сувязі з гэтым было прынята рашэнне прэвентыўна заканадаўства ўсё ж узмацніць. Строгае рэгуляванне правядзення масавых мерапрыемстваў мэтазгодна і таму, што пэўныя палітычныя сілы сёння не хочуць дыялогу і цывілізаваных форм правядзення масавых мерапрыемстваў, пры якіх не цярпелі б і грамадзяне з іншай пазіцыяй, і дзяржава ў цэлым", - лічыць эксперт.

Паводле яго слоў, Беларусь тут ніякі веласіпед не вынаходзіць, гэта не наша ноу-хау. "Увесь свет перажывае хвалю антыкавідных пратэстаў супраць рашэнняў улад аб лакдаўне, увядзення каранцінных абмежаванняў і забарон на свабоду перамяшчэння. Адпаведна ў розных краінах робіцца больш строгім заканадаўства аб масавых мерапрыемствах. Гэта датычыцца і дзяржаў Еўрапейскага саюза, і краін іншых рэгіёнаў. У Паўднёва-Усходняй Азіі дзяржавы сутыкаюцца ў першую чаргу з пагрозай каляровых рэвалюцый - я маю на ўвазе сітуацыю ў Ганконгу, М'янме і гэтак далей. І ўсюды заканадаўцы рэагуюць шляхам узмацнення адказнасці за несанкцыянаванае мерапрыемства і за арганізацыю масавых беспарадкаў", - расказаў Аляксандр Шпакоўскі.

Намеснік начальніка галоўнага ўпраўлення аховы правапарадку і прафілактыкі міліцыі грамадскай бяспекі МУС Дзмітрый Кур'ян таксама асабліва падкрэсліў той факт, што пры карэкціроўцы закона аб масавых мерапрыемствах вывучаўся міжнародны вопыт. "Падчас падрыхтоўкі законапраекта былі прааналізаваны навацыі расійскага заканадаўства, нарматыўныя прававыя акты замежных дзяржаў, а таксама інфармацыя навуковай супольнасці аб адпаведным заканадаўстве. Напрыклад, расіяне перанялі некаторыя нашы палажэнні закона аб масавых мерапрыемствах (абазначэнне журналістаў у месцах правядзення мерапрыемстваў). Цяпер мы ўлічылі некаторыя іх падыходы (статус журналіста)", - паведаміў прадстаўнік МУС.-0-

Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
З НАМІ НАЙБОЛЬШ ЦІКАВА
Свежыя навіны Беларусі