Мабільная версія
II Еўрапейскія гульні
ДЗЯРЖОРГАНЫ

Апошнія навіны
Усе навіны

Лукашэнка адкрыў новую ўзлётна-пасадачную паласу ў Нацыянальным аэрапорце Мінск

Прэзідэнт 03.05.2019 | 11:01
Аляксандр Лукашэнка
Аляксандр Лукашэнка

3 мая, Мінск /Кар. БЕЛТА/. У Нацыянальным аэрапорце Мінск адкрылі другую штучную ўзлётна-пасадачную паласу. У цырымоніі прыняў удзел Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

Сімвалічную стужку ва ўрачыстай абстаноўцы перарэзалі кіраўнік дзяржавы Аляксандр Лукашэнка, міністр транспарту і камунікацый Аляксей Аўраменка, генеральны дырэктар Нацыянальнага аэрапорта Мінск Дзмітрый Мелікян. На мерапрыемстве прысутнічалі работнікі аэрапорта, авіякампаніі "Белавія", прадпрыемства "Белаэранавігацыя" і арганізацый, якія ўдзельнічалі ў будаўніцтве новай паласы.

Адкрыццё другой узлётна-пасадачнай паласы Аляксандр Лукашэнка назваў неардынарнай падзеяй. "Многія спецыялісты мяне пераконвалі, што гэта нам не пад сілу, мы гэта не зробім, ніколі не будавалі гэтых палос і трэба мець справу з фірмамі сусветнага ўзроўню. Мы ўжо амаль дамовіліся, але, калі мне прынеслі на подпіс дакумент і там значылася лічба за $600 млн, я сказаў, што тады не трэба нам гэта паласа", - нагадаў перадгісторыю будаўніцтва Прэзідэнт.

Паводле слоў кіраўніка дзяржавы, у хуткім часе ён усё ж такі вырашыў, што новая ўзлётна-пасадачная паласа неабходна, паколькі аэрапорт - гэта твар краіны. Аднак было вырашана, што будаўніцтвам зоймуцца беларускія спецыялісты.

З магчымасцямі новай узлётна-пасадачнай паласы Аляксандр Лукашэнка азнаёміўся яшчэ ў канцы красавіка. Менавіта па ёй самалёт кіраўніка дзяржавы ўзлятаў у напрамку Кітая. На паласу борт нумар адзін садзіўся і пасля вяртання ў Мінск. "Я спытаў свайго пілота, ён кажа: "Я бачыў такую паласу толькі ў Арабскіх Эміратах". Значыць, можам. І пабудавалі мы яе не за $600 млн, а прыкладна ў тры разы танней. Гэта наша найвялікшае дасягненне. Гэта сведчыць аб тым, што мы можам усё, толькі трэба настроіцца на тое, каб гэта зрабіць", - падкрэсліў Прэзідэнт.

Самалёт Аляксандра Лукашэнкі ў час прызямлення на новую ўзлётна-пасадачную паласу
Самалёт Аляксандра Лукашэнкі ў час прызямлення на новую ўзлётна-пасадачную паласу'

Кіраўнік дзяржавы ўспомніў 1990-я гады, калі ў краіне пачыналася павальная прыватызацыя. Многія замежныя інвестары хацелі выкупіць усе аэрапорты краіны. "У іх вока гарэла на гэты аэрапорт. Я адмовіўся ад прыватызацыі ўсіх аэрапортаў, у тым ліку гэтага, - адзначыў Аляксандр Лукашэнка. - Асноўныя вароты краіны павінны належаць дзяржаве".

На думку Прэзідэнта, калі б ў тыя гады Нацыянальны аэрапорт Мінск быў прыватызаваны, то наўрад ці ён развіваўся б такімі тэмпамі.

Аляксандр Лукашэнка падзякаваў будаўнікам за ўзвядзенне новай паласы і парэкамендаваў ім рыхтавацца да яшчэ больш складаных подзвігаў. "Беларусы павінны ў сябе ў доме рабіць усё сваімі рукамі. Мы гэта ўмеем", - заявіў кіраўнік дзяржавы.

Прэзідэнт дадаў, што на адкрыцці новай узлётна-пасадачнай паласы развіццё аэрапорта не скончыцца. "Трэба мадэрнізаваць і далей дабудоўваць для людзей. Нам трэба комплекс гэты да розуму даводзіць. Якую-небудзь фішку нам трэба дабавіць тут. Усё быццам зручна, добра, але няма фішкі, як у іншых дзяржавах", - сказаў Аляксандр Лукашэнка.

У гонар адкрыцця другой узлётна-пасадачнай паласы ад работнікаў аэрапорта кіраўніку дзяржавы паднеслі макет самалёта Boeing 767 300ER - борта нумар адзін.

Прэзідэнт паразмаўляў з працоўнымі калектывамі, падзякаваўшы ім за ўклад у будаўніцтва новай паласы. Аляксандр Лукашэнка пацікавіўся ўмовамі іх работы, памерамі заработнай платы. Ён адзначыў, што з павелічэннем пасажырапатоку будзе і расці зарплата ў работнікаў аэрапорта. "Але галоўнае, каб было стабільна. Як толькі будзе нестабільна - да нас ніхто не прыедзе. Вось гэта трэба помніць", - дадаў кіраўнік дзяржавы.

"Дзякуй вам за тое, што вы зрабілі. Здавалася б, немагчымае, з пункту гледжання нашага ўрада. Малайцы, не падвялі!" - рэзюмаваў Аляксандр Лукашэнка.

Другая штучная ўзлётна-пасадачная паласа ў Нацыянальным аэрапорце Мінск уяўляе сабой комплекс інжынерных збудаванняў, якія ўключаюць непасрэдна саму бетонную паласу даўжынёй 3,7 км і шырынёй 60 м, магістральную і злучальныя рулёжныя дарожкі, грузавы перон, месцы для стаянак самалётаў, кантрольна-прапускныя пункты і іншыя аб'екты інфраструктуры. Праектны кошт узвядзення ўзлётна-пасадачнай паласы перасягнуў Br395 млн, яе будаўніцтва доўжылася тры гады. Новай паласе прысвоена вышэйшая эксплуатацыйная катэгорыя 4F. Гэта дасць магчымасць прымаць аэрапорту паветраныя судны ўсіх тыпаў без абмежаванняў у складаных метэаўмовах.-0-

Рамонт першай УПП у Нацыянальным аэрапорце Мінск пачнуць у 2020 годзеРамонт першай УПП у Нацыянальным аэрапорце Мінск пачнуць у 2020 годзе
Кіраўніка дзяржавы праінфармавалі аб выніках будаўніцтва другой штучнай узлётна-пасадачнай паласы, перспектывах развіцця аэрапорта і прылеглай тэрыторыі, транспартных зносін са сталіцай і бліжэйшымі гарадамі.

Асноўную мадэрнізацыю тэрмінала ў Нацыянальным аэрапорце Мінск плануюць завяршыць да канца маяАсноўную мадэрнізацыю тэрмінала ў Нацыянальным аэрапорце Мінск плануюць завяршыць да канца мая
"Да 30 мая мы поўнасцю завяршаем сектар, які абслугоўвае Саюзную дзяржаву. Мы ў сціслыя тэрміны, рыхтуючыся да II Еўрапейскіх гульняў, зрабілі большую частку, а пакінулі нязначную, якая ў прынцыпе не ўплывае на абслугоўванне пасажыраў", - сказаў Дзмітрый Мелікян.

Версія для друку
Навіны рубрыкі Прэзідэнт
Надвор'e
Мінск
Баранавічы
Бабруйск
Барысаў
Брэст
Варшава
Вільнюс
Віцебск
Гомель
Гродна
Жлобін
Кіеў
Ліда
Мінск
Магілёў
Мозыр
Масква
Орша
Полацк
Рыга
Санкт-Пецярбург
Салігорск

Інфаграфіка

Акцыя "Увага - дзеці!" Напярэдадні летніх канікулаў у Беларусі праходзіць акцыя "Увага - дзеці!". Тэрміны акцыі: 25 мая - 5 чэрвеня. Мэта - пазбегнуць траўматызму дзяцей на дарогах.