22 лістапада, Магілёў /Кар. БЕЛТА/. Новы праект "Маё жыццё. Мой шлях. Мой Прэзідэнт" стартаваў на "Марафоне адзінства" ў Магілёве. Мерапрыемства аб'яднала студэнтаў і выкладчыкаў Магілёўскага дзяржаўнага ўніверсітэта імя А.А.Куляшова, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"Вядомы расійскі матэматык выказаў думку, якая мяне трымае да гэтага часу: як бы добра і правільна не было сфармулявана азначэнне, яно да канца ніколі не раскрывае паняцце - патрэбны прыклад, - падкрэсліў Аляксандр Радзькоў. - Гэта значыць, калі няма прыкладу, ты не зразумееш, што табе прапануюць, што вызначаюць і чым ты павінен кіравацца. І сёння на праекце мы гаворым аб філасофіі станаўлення асобы - як яна фарміруецца, як на гэта ўплывае спадчыннасць, як знайсці сябе ў жыцці, правільна сябе рэалізаваць і дасягнуць поспехаў".
Ён падкрэсліў, што фарміраванне асобы - гэта складаны працэс, які складваецца з многіх фактараў: адукацыя, культура, сіла волі, разуменне жыцця, адказнасць. "Прыклад таму - Прэзідэнт, у якога была генетычная схільнасць быць лідарам, - падкрэсліў спікер. - Ролю адыграў і выбар прафесіі гісторыка, каб разумець, як фарміруецца і развіваецца грамадства, як пазбегнуць рэвалюцыі, а ісці эвалюцыяй, як за сабой павесці людзей і якія для гэтага патрэбны рашэнні - палітычныя, эканамічныя, сацыяльныя".
Першым спікерам праекта стаў доктар педагагічных навук, прафесар, заслужаны дзеяч навукі Рэспублікі Беларусь Аляксандр Радзькоў, творчы шлях якога для многіх можна лічыць прыкладам. Ён быў першым намеснікам кіраўніка Адміністрацыі Прэзідэнта Беларусі, міністрам адукацыі, а таксама рэктарам МДУ імя А.А.Куляшова - альма-матар кіраўніка дзяржавы. Таму і тэмай размовы стала моцная асоба і яе складнікі.
Ён падкрэсліў, што фарміраванне асобы - гэта складаны працэс, які складваецца з многіх фактараў: адукацыя, культура, сіла волі, разуменне жыцця, адказнасць. "Прыклад таму - Прэзідэнт, у якога была генетычная схільнасць быць лідарам, - падкрэсліў спікер. - Ролю адыграў і выбар прафесіі гісторыка, каб разумець, як фарміруецца і развіваецца грамадства, як пазбегнуць рэвалюцыі, а ісці эвалюцыяй, як за сабой павесці людзей і якія для гэтага патрэбны рашэнні - палітычныя, эканамічныя, сацыяльныя".
Аляксандр Радзькоў успамінае, што кіраўнік дзяржавы быў вельмі захопленым студэнтам і заўсёды цягнуўся да моцных выкладчыкаў, паказваючы астатнім прыклад таго, як трэба вучыцца. І нават праз шмат гадоў пасля заканчэння ВНУ памятаў усіх педагогаў. У яго быў інтарэс да гэтых асоб, ён праз іх пазнаваў, адбывалася яго ўнутранае станаўленне.
"Гэта яшчэ і філасофія лідара і адказнасць прыняцця рашэння, - прадоўжыў ён. - Паспрабуй прымі рашэнне, калі разумееш першапачаткова, што з ім згодзяцца не ўсе - воля патрэбна. А калі за табой краіна, калі за табой людзі, іх бяспека, развіццё, культура... Вядома, гэта прыроджаныя якасці, добрая вузаўская і прафесійная падрыхтоўка. Гэта і шырыня жыцця: трэба і Горацкую акадэмію скончыць, каб разумець эканоміку, і ў арміі паслужыць, каб прымаць ваенныя рашэнні. Як без гэтага? І ўсё гэта для таго, каб выканаць сваё прызначэнне. Прырода дае розныя схільнасці - некаму журналіста, мастака, матэматыка, а некаму - лідара, кіраўніка. І калі гэтыя якасці ў далейшым раскрываюцца з дапамогай бацькоў, настаўнікаў, калег, сяброў і саратнікаў, тады гэта сапраўдны лідар і сапраўдны Прэзідэнт".-0-