Сцяг Нядзеля, 28 красавіка 2024
Усе навіны
Усе навіны
Эканоміка
11 студзеня 2024, 19:45

Магутнасць да 3 тыс. адзінак тэхнікі ў год. Як ідзе будаўніцтва новага завода МАЗ

11 студзеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Старшыня Мінгарвыканкама Уладзімір Кухараў наведаў будаўнічую пляцоўку новай аўтобуснай вытворчасці ААТ  "МАЗ", перадае карэспандэнт БЕЛТА.

Кіраўніку горада далажылі аб ходзе работ, далейшых перспектывах развіцця прадпрыемства. Уладзімір Кухараў звярнуў увагу на выкананне ўстаноўленых тэрмінаў, аператыўнае вырашэнне ўзнікаючых праблемных пытанняў. Таксама ён пацікавіўся ў кіраўніцтва завода, падраднай арганізацыі, ці патрабуецца дадатковая дапамога з боку гарвыканкама.

"Будаўніцтва ідзе ў адпаведнасці з графікам", - запэўніў генеральны дырэктар ААТ "МАЗ" - кіруючая кампанія холдынга "Белаўтамаз" Валерый Іванковіч.

Інавацыйны праект рэалізуецца па даручэнні кіраўніка дзяржавы і пры фінансавай падтрымцы Мінгарвыканкама. Будаўнікі ўзводзяць новы корпус, які дае магчымасць павялічыць магутнасці да 3 тыс. адзінак тэхнікі ў год. Прадугледжана вытворчасць закрытага цыкла. Выпускаць плануецца ў тым ліку электратранспарт.

"Будуем комплекс па вытворчасці пасажырскага транспарту сучаснага ўзроўню, - расказаў Валерый Іванковіч. - Усе тэхнічныя напрацоўкі Мінскага аўтамабільнага завода будуць тут увасоблены". Ён падзякаваў Мінгарвыканкаму за падтрымку. Рэалізацыя праекта ў тым ліку дасць магчымасць павысіць якасць выпускаемай тэхнікі. Будуць створаны новыя рабочыя месцы, устаноўлена сучаснае абсталяванне.

Работы стартавалі ў пачатку 2023 года. "Тут стаялі старыя будынкі. Пляцоўка ачышчана. Ужо ўстаноўлены калоны, праведзены поўны аб’ём земляных работ, выкананы фундаменты, пачалі мантаж перакрыццяў", - дадаў Валерый Іванковіч.

У 2023 годзе МАЗ выпусціў 1,8 тыс. адзінак пасажырскай тэхнікі. Попыт на яе высокі і ў краіне, і за мяжой. Магутнасць новага завода - 3 тыс. адзінак. "Гэта вельмі добры "галаўны боль", які выклікае радасць не толькі ў мяне як у генеральнага дырэктара, але і завадчан. Кожны дзень, праходзячы міма, яны бачаць, як будуецца новы прамысловы аб’ект. Значыць, Мінскі аўтамабільны завод жыве, развіваецца", - падкрэсліў Валерый Іванковіч.

Кіраўнік адміністрацыі Заводскага раёна Сяргей Масляк дадаў, што такія маштабныя праекты важныя для любога рэгіёна. Гэта інвестыцыі, крок наперад. "Сёння на заводзе працуе амаль 14 тыс. чалавек. Увод у эксплуатацыю новай вытворчасці магутнасцю да 3 тыс. адзінак тэхнікі ў год дабавіць дадаткова 334 рабочыя месцы. Гэта істотна для Заводскага раёна, - сказаў Сяргей Масляк. - З улікам таго, што 2024 год аб’яўлены Годам якасці, пастараемся, каб прадукцыя, якая будзе вырабляцца тут, адпавядала патрабаванням часу".

Ён адзначыў работу завода па прыцягненні кадраў, у тым ліку моладзі. Маладыя спецыялісты адразу трапляюць пад апеку інжынерна-тэхнічнага складу і непасрэдна дырэктара. Вырашаюцца пытанні з прадастаўленнем жылля.

Праект рэканструкцыі аўтобуснага завода ўключаны ў праграму інавацыйнага развіцця Рэспублікі Беларусь на 2021-2025 гады. У 2023 годзе Мінгарвыканкам на яго рэалізацыю выдзеліў са сродкаў інавацыйнага фонду больш як Br71 млн. У 2024 годзе будзе самая актыўная частка рэалізацыі праекта. Плануецца завяршыць будаўніцтва і ўнутраную аддзелку вытворчых корпусаў завода, закупіць і паставіць тэхналагічнае абсталяванне, у тым ліку абсталяванне для фарбавання, рыхтоўкі і абліцоўкі выпускаемай пасажырскай тэхнікі. Застанецца пуск і наладка і ўвод у эксплуатацыю. Як чакаецца, у пачатку 2025 года новы аўтобусны завод пачне працаваць. Рэалізацыя праекта рэканструкцыі прадпрыемства стане гарантам развіцця ААТ "МАЗ" у будучым. Дадатковы даход, што атрымліваецца ад продажу пасажырскай тэхнікі, будзе крыніцай мадэрнізацыі асноўнай (аўтамабільнай) вытворчасці. Мінскі аўтазавод зможа вырабляць прадукцыю з высокім экспартным патэнцыялам.-0-
Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі