Навіны сюжэта
"Праект "Краіна гаворыць""
31 студзеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Падрыхтоўка была праведзена вельмі сур'ёзная да прэзідэнцкіх выбараў, заявіла ў праекце БЕЛТА "Краіна гаворыць" начальнік аддзела прававой, аналітычнай і метадычнай работы апарату Цэнтральнай выбарчай камісіі Рэспублікі Беларусь Алена Грыгаровіч.
"Падрыхтоўка была праведзена вельмі сур'ёзная да прэзідэнцкіх выбараў. Не дарэмна нацыянальныя і міжнародныя наглядальнікі далі такую высокую ацэнку. Больш таго, мінула не шмат часу пасля адзінага дня галасавання, і арганізатары выбараў, напрыклад члены ўчастковых, тэрытарыяльных камісій, нацыянальныя наглядальнікі прапрацавалі ў адзіны дзень галасавання змяненні, унесеныя ў заканадаўства ў 2023 годзе", - расказала Алена Грыгаровіч.
Паводле яе слоў, ад грамадзян у ЦВК паступалі адзінкавыя вусныя і электронныя звароты. "Заўвагі былі адзінкавымі, кропкавымі, іх было вельмі мала. Напрыклад, на стадыі збору подпісаў выбаршчыкі званілі і пыталіся: "Дзе я магу пакінуць подпіс у падтрымку вылучэння таго ці іншага кандыдата?" Мы сабралі ў асоб, якія вылучаліся кандыдатамі ў Прэзідэнты, тэлефоны членаў ініцыятыўных груп, так званых штабоў, і далі іх выбаршчыкам. Так яны маглі даведацца, куды яны могуць прыйсці, каб пакінуць подпіс у падтрымку вылучэння. Калі праходзілі масавыя мерапрыемствы, напрыклад сустрэчы з выбаршчыкамі, пікеты, грамадзяне таксама званілі і пыталіся, дзе будуць праходзіць масавыя мерапрыемствы. Гэта значыць гэта тыя пытанні, якія не датычацца парадку выканання заканадаўства. Гэта пытанні, якім чынам яны могуць паўдзельнічаць як выбаршчыкі ў выбарах, дзе яны могуць пакінуць подпіс, куды яны могуць прыйсці, дзе яны могуць азнаёміцца з перадвыбарнымі праграмамі кандыдатаў у Прэзідэнты", - удакладніла начальнік аддзела.
"Напрыклад, тыя кандыдаты ў Прэзідэнты, якія былі кіраўнікамі партый, выкарыстоўвалі свае сайты для размяшчэння інфармацыі аб тым, як яны праводзяць перадвыбарную агітацыю, і такім чынам выбаршчыкі маглі даведацца, дзе будуць праводзіцца тыя ці іншыя сустрэчы. Выкарыстоўваліся Telegram-каналы, іншыя месенджары, сацыяльныя сеткі. Вельмі шмат было інфармацыі, якая распаўсюджвалася праз інтэрнэт", - дапоўніла Алена Грыгаровіч.-0-
*Праект створаны за кошт сродкаў мэтавага збору на вытворчасць нацыянальнага кантэнту.
"Падрыхтоўка была праведзена вельмі сур'ёзная да прэзідэнцкіх выбараў. Не дарэмна нацыянальныя і міжнародныя наглядальнікі далі такую высокую ацэнку. Больш таго, мінула не шмат часу пасля адзінага дня галасавання, і арганізатары выбараў, напрыклад члены ўчастковых, тэрытарыяльных камісій, нацыянальныя наглядальнікі прапрацавалі ў адзіны дзень галасавання змяненні, унесеныя ў заканадаўства ў 2023 годзе", - расказала Алена Грыгаровіч.
Паводле яе слоў, ад грамадзян у ЦВК паступалі адзінкавыя вусныя і электронныя звароты. "Заўвагі былі адзінкавымі, кропкавымі, іх было вельмі мала. Напрыклад, на стадыі збору подпісаў выбаршчыкі званілі і пыталіся: "Дзе я магу пакінуць подпіс у падтрымку вылучэння таго ці іншага кандыдата?" Мы сабралі ў асоб, якія вылучаліся кандыдатамі ў Прэзідэнты, тэлефоны членаў ініцыятыўных груп, так званых штабоў, і далі іх выбаршчыкам. Так яны маглі даведацца, куды яны могуць прыйсці, каб пакінуць подпіс у падтрымку вылучэння. Калі праходзілі масавыя мерапрыемствы, напрыклад сустрэчы з выбаршчыкамі, пікеты, грамадзяне таксама званілі і пыталіся, дзе будуць праходзіць масавыя мерапрыемствы. Гэта значыць гэта тыя пытанні, якія не датычацца парадку выканання заканадаўства. Гэта пытанні, якім чынам яны могуць паўдзельнічаць як выбаршчыкі ў выбарах, дзе яны могуць пакінуць подпіс, куды яны могуць прыйсці, дзе яны могуць азнаёміцца з перадвыбарнымі праграмамі кандыдатаў у Прэзідэнты", - удакладніла начальнік аддзела.
"Напрыклад, тыя кандыдаты ў Прэзідэнты, якія былі кіраўнікамі партый, выкарыстоўвалі свае сайты для размяшчэння інфармацыі аб тым, як яны праводзяць перадвыбарную агітацыю, і такім чынам выбаршчыкі маглі даведацца, дзе будуць праводзіцца тыя ці іншыя сустрэчы. Выкарыстоўваліся Telegram-каналы, іншыя месенджары, сацыяльныя сеткі. Вельмі шмат было інфармацыі, якая распаўсюджвалася праз інтэрнэт", - дапоўніла Алена Грыгаровіч.-0-
*Праект створаны за кошт сродкаў мэтавага збору на вытворчасць нацыянальнага кантэнту.
