Сцяг Чацвер, 16 студзеня 2025
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
16 студзеня 2025, 19:57

Падстройваем адукацыйны працэс пад здольнасці студэнта". Богуш пра новае ў вышэйшай адукацыі

Вадзім Богуш. Фота з архіва
Вадзім Богуш. Фота з архіва
16 студзеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Наступны крок у вышэйшай адукацыі - выкарыстоўваць лічбавыя тэхналогіі для падстройвання адукацыйнага працэсу пад індывідуальныя здольнасці кожнага студэнта. Аб гэтым паведаміў рэктар Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта інфарматыкі і радыёэлектронікі, старшыня Савета рэктараў устаноў вышэйшай адукацыі Вадзім Богуш у час секцыі нумар 2 "Пад знакам якасці" рэспубліканскага форуму лідараў "Маладзёжнае лідарства - сучасны погляд", перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"Сама па сабе сістэма адукацыі вельмі кансерватыўная. Гэта не звязана з нейкай знешняй воляй па дзейнасці сістэмы адукацыі. Гэта звязана перш за ўсё з яе ўдзельнікамі. Чалавек на працягу апошніх пяці тысяч гадоў мала змяніўся. Ён усё гэтак жа атрымлівае інфармацыю праз органы пачуццяў з выкарыстаннем сваіх фізіялагічных і псіхалагічных магчымасцей. І да таго часу, пакуль не будзе нейкага інавацыйнага метаду для засваення інфармацыі, не будзе і інавацый у сістэме. Што датычыцца новага і таго, што рэальна аказвае ўплыў на сістэму адукацыі, першае (гэта ўжо ёсць) - гэта асаблівасці работы з інфармацыяй. Другое - развіццё лічбавых тэхналогій, семантычных тэхналогій, штучнага інтэлекту. Эксперыменты паказваюць, што ў медыйным полі камп'ютары могуць замяніць чалавека для выканання пэўных дзеянняў. Калі на вытворчасці гэта тэма ўжо гадоў 50 эксплуатуецца, то ў сацыяльнай сферы толькі робіць першыя крокі, але крокі даволі значныя", - расказаў Вадзім Богуш.

Гаворачы аб наступным кроку ў сферы адукацыі, рэктар БДУІР адзначыў, што ён заключаецца ў выкарыстанні гэтых тэхналогій для падстройвання адукацыйнага працэсу пад індывідуальныя здольнасці кожнага студэнта. "Вельмі няпростая задача. У кагосьці лепш з матэматыкай, у кагосьці з фізікай, у кагосьці з хіміяй. У кагосьці ў матэматыцы лепш ідзе трыганаметрыя, у кагосьці матэматычны аналіз. І чалавеку трэба падцягнуць тыя западаючыя напрамкі, якія яму неабходны. Калі чалавек трапіў у тую сферу, якая яму даецца складана, і ён не паспявае з той хуткасцю, з якой рухаюцца ўсе астатнія, значыць, яму трэба гэту тэму паказаць крыху з іншага боку. Тады яно хутчэй накладзе яе на ўспрыманне, якое ў яго ёсць", - падкрэсліў ён.

На пляцоўках рэспубліканскага форуму лідараў прайшло пяць тэматычных секцый: "Моладзь: маршрут на будучыню", "Пад знакам якасці", "Твой ход: забараніць нельга дазволіць", "Я - лідар руху" і "Моладзь. Спорт. Творчасць". У іх прынялі ўдзел 345 пераможцаў і прызёраў рэспубліканскіх і міжнародных конкурсаў, фестываляў і праектаў. Сярод удзельнікаў студэнты, а таксама працоўная моладзь. Мэтай мерапрыемства стала стварэнне ўмоў для развіцця сацыяльнай актыўнасці, лідарскага патэнцыялу, патрыятычнай адказнасці моладзі, актывізацыі маладзёжнага супрацоўніцтва ў Беларусі.-0-
Падпісвайцеся на нас у
X
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі