18 снежня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Патэнцыял турыстычнай галіны Беларусі неабходна рэалізаваць на поўную сілу. Аб гэтым заявіў прэм'ер-міністр Беларусі Раман Галоўчанка ў час пасяджэння Прэзідыума Савета Міністраў, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"Сфера турызму - адна з важнейшых галін эканомікі, якую мы пакуль не задзейнічаем на поўную сілу. Для многіх дзяржаў гэта калі не лідзіруючая, то адна з асноўных сфер, якія прыцягваюць валютныя сродкі ў краіну. І тут няма прамой залежнасці ад таго, якая гэта краіна - курортная, аграрная, марская або без выхаду да мора. Пытанне толькі ў тым, наколькі эфектыўна раскрываецца патэнцыял турыстычнай сферы ў кожнай дзяржаве. Беларусь валодае сваімі ўнікальнымі магчымасцямі і даволі высокімі кампетэнцыямі ў сферы, напрыклад, аздараўленчага турызму. Наша краіна вельмі прывабная для замежных гасцей. Мы вядомы сваёй гасціннасцю, адкрытасцю, даволі высокім узроўнем аказваемых паслуг за разумную плату. Але пакуль гэта сфера не дае чаканай аддачы для ВУП краіны. Дынаміка ёсць, але яна зусім не ўражальная. І самае галоўнае, пакуль не адчуваецца сістэмных падыходаў да павышэння ролі гэтай сферы ў эканоміцы краіны", - сказаў Раман Галоўчанка.
Ён звярнуў увагу на тое, што значна вырас унутраны турызм. "Гэта адна з задач, якую мы перад сабой ставілі. З 2019 года колькасць турыстаў, якія падарожнічаюць унутры краіны, вырасла на 60 працэнтаў. Нагадаю, што 2019 год па многіх паказчыках быў найлепшым для турыстычнай сферы Беларусі. Разам з тым трэба прызнаць, што гэты вынік абумоўлены не толькі эфектыўнай работай кіраўніцкага звяна, але і знешнімі фактарамі, якія ўскладняюць лагістыку і робяць даражэйшым кошт выязнога турызму", - канстатаваў кіраўнік беларускага ўрада.
"Добра, што нам удалося змяніць унутранае меркаванне аб тым, што ў краіне няма чаго глядзець і што трэба абавязкова некуды ехаць для таго, каб убачыць прывабныя мясціны. У Беларусі ёсць што паглядзець, ёсць дзе правесці час, ёсць дзе пакінуць грошы, але не хапае даступнай і цікавай інфармацыі аб гэтым. Практычна няма комплексных прапаноў, арыентаваных на асобныя мэтавыя аўдыторыі, перш за ўсё на моладзь. Работа ў гэтай сферы павінна быць, як і ў любой іншай, агрэсіўнай і наступальнай у добрым сэнсе", - зрабіў акцэнт прэм'ер-міністр.
"Сфера турызму - адна з важнейшых галін эканомікі, якую мы пакуль не задзейнічаем на поўную сілу. Для многіх дзяржаў гэта калі не лідзіруючая, то адна з асноўных сфер, якія прыцягваюць валютныя сродкі ў краіну. І тут няма прамой залежнасці ад таго, якая гэта краіна - курортная, аграрная, марская або без выхаду да мора. Пытанне толькі ў тым, наколькі эфектыўна раскрываецца патэнцыял турыстычнай сферы ў кожнай дзяржаве. Беларусь валодае сваімі ўнікальнымі магчымасцямі і даволі высокімі кампетэнцыямі ў сферы, напрыклад, аздараўленчага турызму. Наша краіна вельмі прывабная для замежных гасцей. Мы вядомы сваёй гасціннасцю, адкрытасцю, даволі высокім узроўнем аказваемых паслуг за разумную плату. Але пакуль гэта сфера не дае чаканай аддачы для ВУП краіны. Дынаміка ёсць, але яна зусім не ўражальная. І самае галоўнае, пакуль не адчуваецца сістэмных падыходаў да павышэння ролі гэтай сферы ў эканоміцы краіны", - сказаў Раман Галоўчанка.
Ён адзначыў, што турыстычная індустрыя зведала сур'ёзныя цяжкасці пасля абмежаванняў, звязаных з пандэміяй. "Але цяпер ківаць на той перыяд ужо бессэнсоўна. Галіна павінна была аднавіцца, і яна аднавілася. Усім давялося прыставацца да новых умоў. Па выніках года экспарт турыстычных паслуг чакаецца на ўзроўні $270 млн, што перавышае дапандэмійны перыяд. Пры гэтым пераважную частку экспарту турыстычных паслуг мы атрымліваем за кошт турыстаў з Расійскай Федэрацыі. Гэта добра, але недастаткова. Значных рашэнняў або вынікаў па дыверсіфікацыі экспарту турпаслуг не адбылося", - адзначыў прэм'ер-міністр.
"Не садзейнічае паступальнаму развіццю турызму ў краіне і недастаткова развітая інфраструктура для знаходжання гасцей. На жаль, для размяшчэння арганізаваных турысцкіх груп недастаткова гасцініц эканамкласа, якія могуць адначасова прыняць і абслужыць гасцей. Найбольш характэрна такая праблема якраз для турыстычных рэгіёнаў. Таму ў нас унутраны турызм арыентаваны пераважна на аднадзённыя або двухдзённыя паездкі. Ёсць неабходнасць развіваць спадарожны сэрвіс, прыдарожны сэрвіс, асабліва на найбольш запатрабаваных маршрутах. Усе мы разумеем, што турысты становяцца больш патрабавальнымі. Сэрвіс у некаторых гасцініцах, асабліва ў раённых цэнтрах, не самага высокага ўзроўню і выклікае справядлівыя нараканні", - назваў праблемныя пытанні Раман Галоўчанка.
Ён даручыў далажыць аб выніках рэалізацыі нацыянальнай стратэгіі развіцця турызму за апошнія тры гады і ў цэлым аб прынятых дзяржаўнымі структурамі мерах па ўдасканаленні работы галіны.-0-
Фота Мікалая Пятрова