Фота з архіва
13 жніўня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. У сучаснай школе створаны ўсе магчымасці, каб не хадзіць да рэпетытараў. Такое меркаванне ў праекце БЕЛТА "Краіна гаворыць" выказала прарэктар па метадычнай рабоце дзяржаўнай установы адукацыі "Акадэмія адукацыі" Валянціна Гінчук.
"Чаму некаторыя дзеці прадаўжаюць хадзіць да рэпетытараў, нягледзячы на тое многае, што зроблена ў нас для павышэння якасці адукацыі, пачынаючы ад падрыхтоўкі педагогаў, заканчваючы падрыхтоўкай сучасных школьных падручнікаў? Выкажу сваё суб'ектыўнае меркаванне: часткова гэта даніна модзе. Многія бацькі сёння вельмі заняты на вытворчасці, заняты, не пабаюся гэтага, сабой. Яны больш часу ўдзяляюць іншым сферам дзейнасці, акрамя ўласных дзяцей. Сучасныя бацькі недзе спрабуюць перакласці адказнасць за падрыхтоўку дзяцей, разважаючы: "Я цябе аддам на заняткі з рэпетытарам, я заплачу грошы, вучыся". Потым у выпадку чаго можна будзе сказаць, што рэпетытар дрэнны. Сёння ў школе ёсць усе магчымасці, каб да рэпетытараў не хадзіць. Гэта і ўрокі, і розныя стымулюючыя і падтрымліваючыя заняткі, факультатывы, гэта значыць сёння сістэма дазваляе ўлічваць пазнавальныя асаблівасці кожнага дзіцяці і яго адукацыйныя запатрабаванні. Адпаведна дазваляе рэалізаваць яго адукацыйныя запатрабаванні і запатрабаванні законных прадстаўнікоў", - расказала Валянціна Гінчук.
Што датычыцца розніцы адзнак у школе і адзнак за цэнтралізаваныя іспыты, прарэктар адзначыла, што такая сітуацыя магчыма. "Сёння адзнака, якую вучань атрымлівае ў атэстат аб агульнай сярэдняй адукацыі, ужо два гады складваецца з дзвюх: з гадавой і адзнакі за цэнтралізаваны экзамен. Аналіз таго, ці супала адзнака, атрыманая на цэнтралізаваным экзамене, з гадавой, праводзіцца па кожным вучні ў кожнай установе адукацыі. Лічбы аб тым, колькі супадзенняў, колькі адрозненняў ёсць у кожнай школы, таксама выкажу меркаванне, што яны ёсць у Рэспубліканскага інстытута кантролю ведаў. Аб тым, што адзнака можа не супасці, я як педагог, які працаваў у школе, магу сказаць, што гэта магчыма, таму што стрэсавая сітуацыя экзамену на кожнага чалавека дзейнічае па-свойму. Некага яна зусім выбівае, а нехта, наадварот, мабілізуецца і атрымлівае рэзультат вышэйшы", - канстатавала прадстаўнік Акадэміі адукацыі.-0-
*Праект створаны за кошт сродкаў мэтавага збору на вытворчасць нацыянальнага кантэнту.
"Чаму некаторыя дзеці прадаўжаюць хадзіць да рэпетытараў, нягледзячы на тое многае, што зроблена ў нас для павышэння якасці адукацыі, пачынаючы ад падрыхтоўкі педагогаў, заканчваючы падрыхтоўкай сучасных школьных падручнікаў? Выкажу сваё суб'ектыўнае меркаванне: часткова гэта даніна модзе. Многія бацькі сёння вельмі заняты на вытворчасці, заняты, не пабаюся гэтага, сабой. Яны больш часу ўдзяляюць іншым сферам дзейнасці, акрамя ўласных дзяцей. Сучасныя бацькі недзе спрабуюць перакласці адказнасць за падрыхтоўку дзяцей, разважаючы: "Я цябе аддам на заняткі з рэпетытарам, я заплачу грошы, вучыся". Потым у выпадку чаго можна будзе сказаць, што рэпетытар дрэнны. Сёння ў школе ёсць усе магчымасці, каб да рэпетытараў не хадзіць. Гэта і ўрокі, і розныя стымулюючыя і падтрымліваючыя заняткі, факультатывы, гэта значыць сёння сістэма дазваляе ўлічваць пазнавальныя асаблівасці кожнага дзіцяці і яго адукацыйныя запатрабаванні. Адпаведна дазваляе рэалізаваць яго адукацыйныя запатрабаванні і запатрабаванні законных прадстаўнікоў", - расказала Валянціна Гінчук.
Што датычыцца розніцы адзнак у школе і адзнак за цэнтралізаваныя іспыты, прарэктар адзначыла, што такая сітуацыя магчыма. "Сёння адзнака, якую вучань атрымлівае ў атэстат аб агульнай сярэдняй адукацыі, ужо два гады складваецца з дзвюх: з гадавой і адзнакі за цэнтралізаваны экзамен. Аналіз таго, ці супала адзнака, атрыманая на цэнтралізаваным экзамене, з гадавой, праводзіцца па кожным вучні ў кожнай установе адукацыі. Лічбы аб тым, колькі супадзенняў, колькі адрозненняў ёсць у кожнай школы, таксама выкажу меркаванне, што яны ёсць у Рэспубліканскага інстытута кантролю ведаў. Аб тым, што адзнака можа не супасці, я як педагог, які працаваў у школе, магу сказаць, што гэта магчыма, таму што стрэсавая сітуацыя экзамену на кожнага чалавека дзейнічае па-свойму. Некага яна зусім выбівае, а нехта, наадварот, мабілізуецца і атрымлівае рэзультат вышэйшы", - канстатавала прадстаўнік Акадэміі адукацыі.-0-
*Праект створаны за кошт сродкаў мэтавага збору на вытворчасць нацыянальнага кантэнту.