4 мая, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Важна памятаць і перадаваць праўду з пакалення ў пакаленне, каб не дапусціць трагедыі вайны ў будучым. Аб гэтым сказала намеснік міністра транспарту і камунікацыі Наталля Александровіч на адкрытым уроку памяці "Нам гэты мір завешчана берагчы" ў сярэдняй школе нумар 130 Мінска імя Рут Уолер, паведамілі карэспандэнту БЕЛТА ў прэс-службе Мінтранса.
З вучнямі абмяркоўваліся падзеі Вялікай Айчыннай вайны. Наталля Александровіч адзначыла важнасць захавання гістарычнай памяці. "Напэўна, няма ніводнай сям'і ў нашай краіне, якую б не закранула вайна і тыя страшныя падзеі. І мая сям'я не выключэнне. Тады на абарону сваёй Айчыны паўстаў увесь народ. Разам ішлі да Вялікай Перамогі. Мой дзядуля застаў вайну ў стралковым палку, атрымаў раненне, быў у палоне, з якога пазней збег і вярнуўся на фронт. Адна з маіх прабабуль была разведчыцай", - падзялілася сваёй гісторыяй сям'і намеснік міністра.
Яна таксама дадала, што ёй удалося пачуць аб вайне з першых вуснаў. "На жаль, сёння ні ў кожнага ёсць такая магчымасць. Усё менш застаецца сведак таго часу і таго болю. Важна памятаць і перадаваць праўду з пакалення ў пакаленне, каб не дапусціць такой трагедыі ў будучым, а таксама цаніць мір і спакой, якія ёсць у нас сёння", - сказала Наталля Александровіч.
На ўроку таксама агучваліся вытрымкі з матэрыялаў крымінальнай справы па факце генацыду беларускага народа ў гады вайны, паказанні сведак аб акупацыйным рэжыме. Гаварылі аб гераічнай спадчыне як важнейшым складніку гістарычнай памяці, а таксама выхаванні паважлівага стаўлення да мінулага. Акрамя таго, школьнікі расказвалі свае сямейныя гісторыі вайны і выказвалі прапановы, што яшчэ можна зрабіць, каб захаваць памяць аб тых падзеях і героях.
Урокі памяці праходзяць у беларускіх школах напярэдадні Дня Перамогі. Іх галоўная задача - фарміраванне ў вучняў аб'ектыўнага ўяўлення аб укладзе беларускага народа ў Перамогу ў Вялікай Айчыннай вайне, гераічнай спадчыне як важнейшым складніку гістарычнай памяці, генацыдзе беларускага народа, а таксама выхаванне паважлівага стаўлення да гістарычнага мінулага.-0-