Таццяна Шадко. Скрыншот відэа Белдзяржхарчпрама
18 верасня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. За студзень-ліпень экспарт алкагольнай прадукцыі ў Кітай вырас у два разы. Аб гэтым заявіла журналістам першы намеснік старшыні канцэрна "Белдзяржхарчпрам" Таццяна Шадко на палях Міжнароднага бізнес-форуму FOOD PROM BEVERAGES, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Таццяна Шадко адзначыла, што пасля мінулага форуму беларускія вытворцы павялічылі сваю прысутнасць на ўнутраным рынку алкагольнай прадукцыі да 85 працэнтаў. "Ставіцца задача павышэння эфектыўнасці, нарошчвання экспартнага патэнцыялу. Прынятыя санкцыі ў мінулым годзе, а таксама ўзмацненне канкурэнцыі на расійскім рынку стымулявалі нашых вытворцаў алкагольнай прадукцыі больш развіваць экспарт, дыверсіфікацыю, асвойваць рынкі краін далёкай дугі. Па выніках ужо сямі месяцаў гэтага года мы ў два разы прыраслі па экспарце ў Кітай", - падзялілася вынікамі яна.
Першы намеснік старшыні канцэрна, гаворачы пра бізнес-форум вытворцаў напіткаў, адзначыла: "Такое міжнароднае супрацоўніцтва накіравана на актывізацыю, замацаванне ўзаемавыгадных і эканамічных сувязей, стварэнне ўмоў для павелічэння колькасці прадукцыі, якую можна паставіць на экспарт. Каб наша прадукцыя адпавядала высокім стандартам і падлягала адзіным падыходам у тэхнічным рэгуляванні".
Паводле слоў Таццяны Шадко, на форуме былі прадстаўлены новыя распрацоўкі беларускіх прадпрыемстваў. "З боку ўрада прымаюцца меры, якія даюць магчымасць яшчэ больш нашаму вытворцу пашырыць сваю прысутнасць на рынку. Экспартны патэнцыял таксама багаты. Толькі за сем месяцаў гэтага года ў Расію пастаўлена ў тры разы больш нашага беларускага піва, - сказала яна. - Наша міжнароднае супрацоўніцтва будзе выбудоўвацца па новых падыходах".
На бізнес-форуме ў гэтым годзе прадстаўлена больш вытворцаў сокаў. "Наш пакупнік аддае перавагу айчыннаму вытворцу. Гэта каля 80 працэнтаў усёй сокавай прадукцыі пры такой разнастайнасці імпарту. Тут мы вырашаем праблему ў адпаведнасці з даручэннем урада. Справа ў тым, што сёння няма яшчэ рэгламентаваных паказчыкаў, па якіх бы маглі з дакладнасцю ідэнтыфікаваць і вызначаць якасць сокавай прадукцыі. Таму адпрацоўваем комплексны падыход сумесна з Навукова-практычным цэнтрам НАН Беларусі па харчаванні. Даследаванні дадуць магчымасць не дапусціць на рынак няякасную сокавую прадукцыю і забяспечыць усе сацыяльныя ўстановы высакаякасным прадуктам", - падзялілася планамі Таццяна Шадко. На яе думку, форум будзе дадатковым стымулам для выпрацоўкі ўзгодненых рашэнняў.
Першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па стандартызацыі Аляксандр Бурак нагадаў, што ў краіне працуюць больш як 50 арганізацый па выпуску алкагольнай прадукцыі. "Штогод праводзім рэгістрацыю асноўнага тэхналагічнага абсталявання. На алкагольную прадукцыю патрабаванні замацаваны ў пяці тэхнічных рэгламентах. Таксама ў Беларусі дзейнічае нацыянальная сістэма пацвярджэння адпаведнасці выпускаемай у краіне прадукцыі. Калі гаварыць аб паказчыках якасці, якімі суправаджаецца алкагольная прадукцыя, то цяпер у нас дзейнічае каля 40 стандартаў, з якіх 19 - міждзяржаўныя, - адзначыў ён. - Усё гэта сведчыць аб тым, што кантроль за рынкам выпускаемай алкагольнай прадукцыі ў краіне не толькі створаны, ён эфектыўна суправаджаецца на ўсіх стадыях".
Канцэрн "Белдзяржхарчпрам" 16-18 верасня праводзіў у Мінску 2-і Міжнародны бізнес-форум FOOD PROM BEVERAGES, у ходзе якога адбыўся 6-ы Міжнародны дэгустацыйны конкурс алкагольных, безалкагольных напіткаў "Залаты Келiх".-0-
Таццяна Шадко адзначыла, што пасля мінулага форуму беларускія вытворцы павялічылі сваю прысутнасць на ўнутраным рынку алкагольнай прадукцыі да 85 працэнтаў. "Ставіцца задача павышэння эфектыўнасці, нарошчвання экспартнага патэнцыялу. Прынятыя санкцыі ў мінулым годзе, а таксама ўзмацненне канкурэнцыі на расійскім рынку стымулявалі нашых вытворцаў алкагольнай прадукцыі больш развіваць экспарт, дыверсіфікацыю, асвойваць рынкі краін далёкай дугі. Па выніках ужо сямі месяцаў гэтага года мы ў два разы прыраслі па экспарце ў Кітай", - падзялілася вынікамі яна.
Першы намеснік старшыні канцэрна, гаворачы пра бізнес-форум вытворцаў напіткаў, адзначыла: "Такое міжнароднае супрацоўніцтва накіравана на актывізацыю, замацаванне ўзаемавыгадных і эканамічных сувязей, стварэнне ўмоў для павелічэння колькасці прадукцыі, якую можна паставіць на экспарт. Каб наша прадукцыя адпавядала высокім стандартам і падлягала адзіным падыходам у тэхнічным рэгуляванні".
Паводле слоў Таццяны Шадко, на форуме былі прадстаўлены новыя распрацоўкі беларускіх прадпрыемстваў. "З боку ўрада прымаюцца меры, якія даюць магчымасць яшчэ больш нашаму вытворцу пашырыць сваю прысутнасць на рынку. Экспартны патэнцыял таксама багаты. Толькі за сем месяцаў гэтага года ў Расію пастаўлена ў тры разы больш нашага беларускага піва, - сказала яна. - Наша міжнароднае супрацоўніцтва будзе выбудоўвацца па новых падыходах".
На бізнес-форуме ў гэтым годзе прадстаўлена больш вытворцаў сокаў. "Наш пакупнік аддае перавагу айчыннаму вытворцу. Гэта каля 80 працэнтаў усёй сокавай прадукцыі пры такой разнастайнасці імпарту. Тут мы вырашаем праблему ў адпаведнасці з даручэннем урада. Справа ў тым, што сёння няма яшчэ рэгламентаваных паказчыкаў, па якіх бы маглі з дакладнасцю ідэнтыфікаваць і вызначаць якасць сокавай прадукцыі. Таму адпрацоўваем комплексны падыход сумесна з Навукова-практычным цэнтрам НАН Беларусі па харчаванні. Даследаванні дадуць магчымасць не дапусціць на рынак няякасную сокавую прадукцыю і забяспечыць усе сацыяльныя ўстановы высакаякасным прадуктам", - падзялілася планамі Таццяна Шадко. На яе думку, форум будзе дадатковым стымулам для выпрацоўкі ўзгодненых рашэнняў.
Першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па стандартызацыі Аляксандр Бурак нагадаў, што ў краіне працуюць больш як 50 арганізацый па выпуску алкагольнай прадукцыі. "Штогод праводзім рэгістрацыю асноўнага тэхналагічнага абсталявання. На алкагольную прадукцыю патрабаванні замацаваны ў пяці тэхнічных рэгламентах. Таксама ў Беларусі дзейнічае нацыянальная сістэма пацвярджэння адпаведнасці выпускаемай у краіне прадукцыі. Калі гаварыць аб паказчыках якасці, якімі суправаджаецца алкагольная прадукцыя, то цяпер у нас дзейнічае каля 40 стандартаў, з якіх 19 - міждзяржаўныя, - адзначыў ён. - Усё гэта сведчыць аб тым, што кантроль за рынкам выпускаемай алкагольнай прадукцыі ў краіне не толькі створаны, ён эфектыўна суправаджаецца на ўсіх стадыях".
Канцэрн "Белдзяржхарчпрам" 16-18 верасня праводзіў у Мінску 2-і Міжнародны бізнес-форум FOOD PROM BEVERAGES, у ходзе якога адбыўся 6-ы Міжнародны дэгустацыйны конкурс алкагольных, безалкагольных напіткаў "Залаты Келiх".-0-
