Фота з архіва
17 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Адказнасць за сітуацыю з грузавікамі, якія засталіся на беларуска-літоўскай граніцы, на прэм'ер-міністру Літвы Інзе Ругінене, а таксама на міністру ўнутраных спраў і міністру транспарту. Такую заяву зрабіла старшыня апазіцыйнага Руху лібералаў Вікторыя Чмілітэ-Нільсэн, пішуць літоўскія СМІ.
На яе думку, менавіта з-за іх рашэнняў тысячы літоўскіх грузавікоў апынуліся ў цяжкім становішчы. "Столькі памылак і промахаў робіць гэты ўрад, што пара пастаянна гаварыць аб адказнасці міністраў і самога прэм'ер-міністра. Але ў гэтай сітуацыі я бачу адказнасць як кіраўнікоў профільных міністэрстваў, так і самога прэм'ер-міністра за тое, што яны прымаюць рашэнні, не паведамляючы кіраўнікам адпаведных сектараў", - сказала Вікторыя Чмілітэ-Нільсэн.
Паводле слоў палітыка, пасля вырашэння крызісу гэтым літоўскім палітыкам давядзецца адказваць на пытанні як на пасяджэннях фракцый, так і з трыбуны Сейма. Парламентарый адзначыла, што міністр унутраных спраў Уладзіслаў Кандратовіч і міністр транспарту Юрас Тамінскас ужо былі запрошаны на пасяджэнне фракцыі лібералаў, каб адказаць на пытанні адносна сітуацыі, што склалася, але яны не з'явіліся. Яна дадала, што "вечна хавацца ад фракцый немагчыма", усё роўна "давядзецца адказваць на пытанні і несці адказнасць".
Чмілітэ-Нільсэн падкрэсліла, што ўрад павінен быў загадзя папярэдзіць аб сваіх планах адносна закрыцця граніцы. "Перш чым прымаць такія дзеянні, адказны ўрад павінен быў зрабіць вельмі простыя і канкрэтныя падрыхтоўчыя крокі. Іх проста не было зроблена", - дадала яна.
Лідар Кансерватыўнай партыі Літвы Лаўрынас Кашчунас таксама крытыкуе ўрад за тое, што ён не правёў падлік наступстваў сваіх крокаў. Паводле яго слоў, літоўскім уладам трэба было б "зазірнуць на адзін крок наперад". "Яны не падумалі аб тым, што магло б здарыцца. Ну няўжо гэта падобна на план?" - задаецца пытаннем ён. На думку Кашчунаса, перавозчыкаў трэба было загадзя папярэдзіць хаця б за некалькі дзён, каб яны паспелі вывезці грузавікі з Беларусі. "Мы можам дыскутаваць, хто павінен у гэтым выпадку несці расходы, хто павінен браць на сябе рызыкі, але факт у тым, што цяпер гэта стала дзяржаўнай праблемай", - заявіў палітык.
Прэзідэнт Нацыянальнай асацыяцыі аўтаперавозчыкаў (LINAVA) Эрландас Мікенас сказаў, што, на думку перавозчыкаў, Беларусь не дапусціла памылак у гэтай сітуацыі, а дапусціла іх Літва, на жаль. Літве трэба было злавіць кантрабандыстаў на сваёй тэрыторыі, тады не было б ні шароў, ні попыту на цыгарэты, а такім чынам - не трэба было б закрываць граніцы. "Мы ўжо шмат гадоў спрабуем зрабіць Літву транзітнай краінай. Мы ўвялі шмат тэрміналаў у Літве, а цяпер нашы тэрміналы пустуюць і, паколькі гранца закрыта, грузы ідуць з Польшчы ў Азію", - звярнуў увагу ён.
Літоўскія грузаперавозчыкі ў мінулыя выхадныя правялі ў Вільнюсе акцыю пратэсту супраць закрыцця пагранпераходаў з Беларуссю. Яны адзначылі, што хочуць паказаць сваім уладам, што ў краіне ёсць легальны бізнес, які з закрыццём граніц нясе страты. Да акцыі далучыліся каля двух дзясяткаў грузаперавозчыкаў.
Тым часам, як пішуць літоўскія СМІ, давер літоўцаў ураду Літвы на чале з прэм'ер-міністрам Інгай Ругінене зніжаецца. Свежае апытанне кампаніі Baltijos tyrimai, праведзенае з 16 па 28 кастрычніка, паказала, што давяраюць літоўскаму кабінету міністраў толькі 33 працэнты апытаных. Гэта на 3 працэнтныя пункты менш у параўнанні з папярэднім апытаннем.
29 кастрычніка ўрад Літвы прыняў рашэнне на месяц закрыць кантрольна-прапускныя пункты на літоўска-беларускай граніцы. Рух цераз пункт пропуску "Шальчынінкай" ("Беняконі") быў поўнасцю закрыты, а дзейнасць пункта пропуску "Мядзінінкай" ("Каменны Лог") абмежавана выключэннямі.
Сёння, 17 лістапада, пачалі працаваць два закрытыя раней пункты перасячэння граніцы Польшчы з Беларуссю ("Баброўнікі" - "Бераставіца" і "Кузня Беластоцкая" - "Брузгі". Намеснік міністра ўнутраных спраў і адміністрацыі Польшчы Веслаў Шчапаньскі заявіў, што галоўная прычына адкрыцця двух пагранічных пераходаў з Беларуссю - эканамічны эфект.-0-
На яе думку, менавіта з-за іх рашэнняў тысячы літоўскіх грузавікоў апынуліся ў цяжкім становішчы. "Столькі памылак і промахаў робіць гэты ўрад, што пара пастаянна гаварыць аб адказнасці міністраў і самога прэм'ер-міністра. Але ў гэтай сітуацыі я бачу адказнасць як кіраўнікоў профільных міністэрстваў, так і самога прэм'ер-міністра за тое, што яны прымаюць рашэнні, не паведамляючы кіраўнікам адпаведных сектараў", - сказала Вікторыя Чмілітэ-Нільсэн.
Паводле слоў палітыка, пасля вырашэння крызісу гэтым літоўскім палітыкам давядзецца адказваць на пытанні як на пасяджэннях фракцый, так і з трыбуны Сейма. Парламентарый адзначыла, што міністр унутраных спраў Уладзіслаў Кандратовіч і міністр транспарту Юрас Тамінскас ужо былі запрошаны на пасяджэнне фракцыі лібералаў, каб адказаць на пытанні адносна сітуацыі, што склалася, але яны не з'явіліся. Яна дадала, што "вечна хавацца ад фракцый немагчыма", усё роўна "давядзецца адказваць на пытанні і несці адказнасць".
Чмілітэ-Нільсэн падкрэсліла, што ўрад павінен быў загадзя папярэдзіць аб сваіх планах адносна закрыцця граніцы. "Перш чым прымаць такія дзеянні, адказны ўрад павінен быў зрабіць вельмі простыя і канкрэтныя падрыхтоўчыя крокі. Іх проста не было зроблена", - дадала яна.
Лідар Кансерватыўнай партыі Літвы Лаўрынас Кашчунас таксама крытыкуе ўрад за тое, што ён не правёў падлік наступстваў сваіх крокаў. Паводле яго слоў, літоўскім уладам трэба было б "зазірнуць на адзін крок наперад". "Яны не падумалі аб тым, што магло б здарыцца. Ну няўжо гэта падобна на план?" - задаецца пытаннем ён. На думку Кашчунаса, перавозчыкаў трэба было загадзя папярэдзіць хаця б за некалькі дзён, каб яны паспелі вывезці грузавікі з Беларусі. "Мы можам дыскутаваць, хто павінен у гэтым выпадку несці расходы, хто павінен браць на сябе рызыкі, але факт у тым, што цяпер гэта стала дзяржаўнай праблемай", - заявіў палітык.
Прэзідэнт Нацыянальнай асацыяцыі аўтаперавозчыкаў (LINAVA) Эрландас Мікенас сказаў, што, на думку перавозчыкаў, Беларусь не дапусціла памылак у гэтай сітуацыі, а дапусціла іх Літва, на жаль. Літве трэба было злавіць кантрабандыстаў на сваёй тэрыторыі, тады не было б ні шароў, ні попыту на цыгарэты, а такім чынам - не трэба было б закрываць граніцы. "Мы ўжо шмат гадоў спрабуем зрабіць Літву транзітнай краінай. Мы ўвялі шмат тэрміналаў у Літве, а цяпер нашы тэрміналы пустуюць і, паколькі гранца закрыта, грузы ідуць з Польшчы ў Азію", - звярнуў увагу ён.
Літоўскія грузаперавозчыкі ў мінулыя выхадныя правялі ў Вільнюсе акцыю пратэсту супраць закрыцця пагранпераходаў з Беларуссю. Яны адзначылі, што хочуць паказаць сваім уладам, што ў краіне ёсць легальны бізнес, які з закрыццём граніц нясе страты. Да акцыі далучыліся каля двух дзясяткаў грузаперавозчыкаў.
Тым часам, як пішуць літоўскія СМІ, давер літоўцаў ураду Літвы на чале з прэм'ер-міністрам Інгай Ругінене зніжаецца. Свежае апытанне кампаніі Baltijos tyrimai, праведзенае з 16 па 28 кастрычніка, паказала, што давяраюць літоўскаму кабінету міністраў толькі 33 працэнты апытаных. Гэта на 3 працэнтныя пункты менш у параўнанні з папярэднім апытаннем.
29 кастрычніка ўрад Літвы прыняў рашэнне на месяц закрыць кантрольна-прапускныя пункты на літоўска-беларускай граніцы. Рух цераз пункт пропуску "Шальчынінкай" ("Беняконі") быў поўнасцю закрыты, а дзейнасць пункта пропуску "Мядзінінкай" ("Каменны Лог") абмежавана выключэннямі.
Сёння, 17 лістапада, пачалі працаваць два закрытыя раней пункты перасячэння граніцы Польшчы з Беларуссю ("Баброўнікі" - "Бераставіца" і "Кузня Беластоцкая" - "Брузгі". Намеснік міністра ўнутраных спраў і адміністрацыі Польшчы Веслаў Шчапаньскі заявіў, што галоўная прычына адкрыцця двух пагранічных пераходаў з Беларуссю - эканамічны эфект.-0-
