Фота з архіва
5 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Літоўская нацыянальная асацыяцыя аўтамабільных перавозчыкаў (LINAVA) паўторна звярнулася да прэм'ер-міністра Літвы Інгі Ругінене з просьбай прыняць тэрміновыя меры ў сувязі з крытычнай сітуацыяй, якая склалася пасля закрыцця пагранічных пераходаў з Беларуссю. Аб гэтым гаворыцца ў прэс-рэлізе LINAVA, перадаюць літоўскія СМІ.
У пісьме, накіраваным прэм'ер-міністру Літвы, змяшчаецца просьба прадаставіць адказ не пазней за 5 лістапада 2025 года. Асацыяцыя таксама прапануе правесці тэрміновую сустрэчу з прэм'ер-міністрам Літвы для непасрэднага абмеркавання рашэнняў, якія датычацца забеспячэння бесперапыннасці бізнесу і аднаўлення міжнародных грузавых перавозак.
У асацыяцыі адзначылі, што з-за закрыцця граніцы з Беларуссю пацерпяць як мінімум 35 тыс. жыхароў Літвы. У паведамленні адзначаецца, што сітуацыя, якая склалася, уяўляе сур'ёзную пагрозу для мноства рабочых месцаў і стабільнасці ўсяго транспартнага сектара.
Паводле даных LINAVA, цяпер у Беларусі і на граніцы знаходзяцца каля 2 тыс. літоўскіх грузавікоў, 3 тыс. паўпрычэпаў і некалькі тысяч вадзіцеляў. Пасля прыняцця Беларуссю мер у адказ літоўскія транспартныя сродкі не праходзяць праверку на пунктах пропуску Беларусь - Латвія і Беларусь - Польшча, у выніку чаго альтэрнатыўныя маршруты фактычна закрыты. Паколькі для абслугоўвання аднаго транспартнага сродку патрабуецца ў сярэднім пяць супрацоўнікаў (вадзіцеляў, рамонтнікаў, менеджараў і г.д.), наступствы могуць закрануць 35 тыс. чалавек, пры гэтым у дзяржаўны бюджэт замест звычайных падаткаў будуць паступаць толькі мінімальныя адлічэнні на сацыяльнае страхаванне. Гэта значна скароціць паступленні ў бюджэт і ўзмоцніць сацыяльную напружанасць у галіне. Многія транспартныя кампаніі былі вымушаны прыпыніць работу або звольніць супрацоўнікаў.
У LINAVA таксама адзначылі, што з-за сітуацыі, якая склалася, перавозчыкі толькі за адзін месяц могуць страціць каля 70 млн еўра даходу. Раней паведамлялася, што сума страт за год можа дасягнуць 1 млрд еўра. Асацыяцыя заклікае ўрад прадставіць дакладны план дзеянняў і як мага хутчэй прыняць меры, якія дапамогуць забяспечыць вяртанне літоўскіх транспартных сродкаў і бяспеку вадзіцеляў.
Віцэ-прэзідэнт LINAVA Алег Тарасаў заявіў, што адзіны спосаб вырашыць праблему - гэта адкрыць граніцу з Беларуссю. "Іншых рашэнняў няма, мы ж не зможам вярнуць гэтыя грузавікі па паветры, таму яны могуць вярнуцца толькі праз літоўска-беларускую граніцу", - сказаў 4 лістапада Тарасаў.
Паводле яго слоў, асацыяцыя да гэтага часу не атрымала адказу ад літоўскага ўрада. "Ніякага запрашэння на сустрэчу не прысылалі, ніякага адказу мы не атрымалі", - сказаў ён.
Літоўскія ўлады выпраўляць сітуацыю, здаецца, не маюць намеру. Прэм'ер Літвы Інга Ругінене заявіла 4 лістапада журналістам, што рашэнні шукаюцца, але граніца адкрыта не будзе. "Цяпер мы шукаем рашэнне. Я ведаю, што ў міністра ўнутраных спраў назначана дадатковая нарада па гэтым пытанні, таму мы, як урад, павінны прыняць рашэнне і дазволіць некаторым нашым літоўскім грузавікам вярнуцца ў Літву. Але граніца не будзе адкрыта", - сказала яна.
Раней у асацыяцыі перавозчыкаў LINAVA не выключылі папераджальных пратэстаў, калі ўрад Літвы не выправіць сітуацыю на граніцы з Беларуссю. Прадстаўнікі LINAVA 2 лістапада правялі ўнутраную сустрэчу, на якой абмяркоўвалася існуючая крытычная сітуацыя.
На мінулым тыдні Літва прыняла рашэнне закрыць на месяц два астатнія пункты пропуску на граніцы з Беларуссю. Рух праз пункт пропуску "Шальчынінкай" поўнасцю прыпынены. Дзейнасць пункта пропуску "Мядзінінкай" абмежавана выключэннямі. Там перасякаць граніцу змогуць толькі дыпламаты, асобы са спрошчаным транзітным дакументам, грамадзяне Літвы і іх сем'і, якія вяртаюцца на радзіму, грамадзяне краін ЕС з членамі сем'яў, іншаземцы, якія маюць пасведчанне на права жыхарства ў Літве або гуманітарную візу.
Літоўская нацыянальная асацыяцыя аўтамабільных перавозчыкаў (LINAVA) займаецца пытаннямі грузавых і пасажырскіх перавозак і з'яўляецца членам Сусветнай арганізацыі аўтамабільнага транспарту (IRU).-0-
У пісьме, накіраваным прэм'ер-міністру Літвы, змяшчаецца просьба прадаставіць адказ не пазней за 5 лістапада 2025 года. Асацыяцыя таксама прапануе правесці тэрміновую сустрэчу з прэм'ер-міністрам Літвы для непасрэднага абмеркавання рашэнняў, якія датычацца забеспячэння бесперапыннасці бізнесу і аднаўлення міжнародных грузавых перавозак.
У асацыяцыі адзначылі, што з-за закрыцця граніцы з Беларуссю пацерпяць як мінімум 35 тыс. жыхароў Літвы. У паведамленні адзначаецца, што сітуацыя, якая склалася, уяўляе сур'ёзную пагрозу для мноства рабочых месцаў і стабільнасці ўсяго транспартнага сектара.
Паводле даных LINAVA, цяпер у Беларусі і на граніцы знаходзяцца каля 2 тыс. літоўскіх грузавікоў, 3 тыс. паўпрычэпаў і некалькі тысяч вадзіцеляў. Пасля прыняцця Беларуссю мер у адказ літоўскія транспартныя сродкі не праходзяць праверку на пунктах пропуску Беларусь - Латвія і Беларусь - Польшча, у выніку чаго альтэрнатыўныя маршруты фактычна закрыты. Паколькі для абслугоўвання аднаго транспартнага сродку патрабуецца ў сярэднім пяць супрацоўнікаў (вадзіцеляў, рамонтнікаў, менеджараў і г.д.), наступствы могуць закрануць 35 тыс. чалавек, пры гэтым у дзяржаўны бюджэт замест звычайных падаткаў будуць паступаць толькі мінімальныя адлічэнні на сацыяльнае страхаванне. Гэта значна скароціць паступленні ў бюджэт і ўзмоцніць сацыяльную напружанасць у галіне. Многія транспартныя кампаніі былі вымушаны прыпыніць работу або звольніць супрацоўнікаў.
У LINAVA таксама адзначылі, што з-за сітуацыі, якая склалася, перавозчыкі толькі за адзін месяц могуць страціць каля 70 млн еўра даходу. Раней паведамлялася, што сума страт за год можа дасягнуць 1 млрд еўра. Асацыяцыя заклікае ўрад прадставіць дакладны план дзеянняў і як мага хутчэй прыняць меры, якія дапамогуць забяспечыць вяртанне літоўскіх транспартных сродкаў і бяспеку вадзіцеляў.
Віцэ-прэзідэнт LINAVA Алег Тарасаў заявіў, што адзіны спосаб вырашыць праблему - гэта адкрыць граніцу з Беларуссю. "Іншых рашэнняў няма, мы ж не зможам вярнуць гэтыя грузавікі па паветры, таму яны могуць вярнуцца толькі праз літоўска-беларускую граніцу", - сказаў 4 лістапада Тарасаў.
Паводле яго слоў, асацыяцыя да гэтага часу не атрымала адказу ад літоўскага ўрада. "Ніякага запрашэння на сустрэчу не прысылалі, ніякага адказу мы не атрымалі", - сказаў ён.
Літоўскія ўлады выпраўляць сітуацыю, здаецца, не маюць намеру. Прэм'ер Літвы Інга Ругінене заявіла 4 лістапада журналістам, што рашэнні шукаюцца, але граніца адкрыта не будзе. "Цяпер мы шукаем рашэнне. Я ведаю, што ў міністра ўнутраных спраў назначана дадатковая нарада па гэтым пытанні, таму мы, як урад, павінны прыняць рашэнне і дазволіць некаторым нашым літоўскім грузавікам вярнуцца ў Літву. Але граніца не будзе адкрыта", - сказала яна.
Раней у асацыяцыі перавозчыкаў LINAVA не выключылі папераджальных пратэстаў, калі ўрад Літвы не выправіць сітуацыю на граніцы з Беларуссю. Прадстаўнікі LINAVA 2 лістапада правялі ўнутраную сустрэчу, на якой абмяркоўвалася існуючая крытычная сітуацыя.
На мінулым тыдні Літва прыняла рашэнне закрыць на месяц два астатнія пункты пропуску на граніцы з Беларуссю. Рух праз пункт пропуску "Шальчынінкай" поўнасцю прыпынены. Дзейнасць пункта пропуску "Мядзінінкай" абмежавана выключэннямі. Там перасякаць граніцу змогуць толькі дыпламаты, асобы са спрошчаным транзітным дакументам, грамадзяне Літвы і іх сем'і, якія вяртаюцца на радзіму, грамадзяне краін ЕС з членамі сем'яў, іншаземцы, якія маюць пасведчанне на права жыхарства ў Літве або гуманітарную візу.
Літоўская нацыянальная асацыяцыя аўтамабільных перавозчыкаў (LINAVA) займаецца пытаннямі грузавых і пасажырскіх перавозак і з'яўляецца членам Сусветнай арганізацыі аўтамабільнага транспарту (IRU).-0-
