Сцяг Субота, 20 красавіка 2024
Усе навіны
Усе навіны
У свеце
18 студзеня 2022, 16:09

Мэр Клайпеды: спыненне транзіту беларускіх угнаенняў прывядзе да скарачэння рабочых месцаў у горадзе

18 студзеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. У выпадку спынення Літвой транзіту беларускіх калійных угнаенняў праз Клайпедскі порт частка клайпедчан можа страціць работу, а порт амаль трэць сваіх грузаў. Аб гэтым заявіў мэр Клайпеды Вітаўтас Грубляўскас, паведамляе BNS.

На мінулым тыдні ўрад Літвы даручыў скасаваць пагадненне з беларускім вытворцам угнаенняў "Беларуськаліем", уключаным у санкцыйны спіс ЗША.

Мэр Клайпеды Вітаўтас Грубляўскас лічыць, што такія меры прывядуць да скарачэння рабочых месцаў у горадзе. "Страта рабочых месцаў у стывідорных кампаніях, якія пацерпяць прама, стане самай вялікай стратай. Гэта высокааплатная і каштоўная работа, на якой задзейнічаны высокакваліфікаваныя спецыялісты", - заявіў Вітаўтас Грубляўскас.

Мэр адзначыў, што канкрэтных лічбаў у сувязі са скарачэннем работнікаў пакуль няма, але "іх можа быць ад некалькіх дзясяткаў да некалькіх соцень".

Паводле яго слоў, пакуль няма неабходнасці аб'яўляць трывогу або прымаць спецыяльныя меры ў адказ на такую пагрозу. "Калі транзіт спыніцца і колькасць беспрацоўных павялічыцца, ніхто не будзе аб'яўляць ЧП. Калі нам трэба пасрэдніцтва, каб дапамагчы беспрацоўным, мы маглі б супрацоўнічаць са службай занятасці, некаторымі кампаніямі і Клайпедскай свабоднай эканамічнай зонай. Гэта непакоіць усіх нас", - заявіў Вітаўтас Грубляўскас.

Такая сітуацыя ў першую чаргу стратная для Літвы, якая страціць даходы ад транзіту беларускіх угнаенняў. "Усё, што дрэнна для дзяржавы, дрэнна і для горада", - сказаў мэр. Ён таксама лічыць, што калі спыненне транзіту ўгнаенняў нанясе ўрон канкурэнтаздольнасці Клайпедскага порта, урад Літвы павінен на гэта адрэагаваць.

У снежні літоўскі партал Delfi паведамляў, што кіраўніцтва Клайпедскага порта ў сувязі са зніжэннем патоку беларускіх грузаў правяло скарачэнне супрацоўнікаў і звольніла 20 чалавек. "Транзіт беларускіх угнаенняў займае немалую частку транзітнай перавалкі. Пасля таго як яго не стане, урон панясём як мы, так і іншыя кампаніі, якія працуюць у порце. Гэты ўрон будзе большым, хутка кампенсаваць такі вялікі паток транзіту не атрымаецца", - канстатаваў гендырэктар Клайпедскага порта Альгіс Латакас.-0-

Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі