3 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Страты грузаперавозчыкаў Літвы пасля закрыцця аўтадарожнай граніцы з Беларуссю могуць скласці да 1 млрд еўра. Такую заяву зрабіў віцэ-прэзідэнт асацыяцыі грузаперавозчыкаў Літвы Linava Алег Тарасаў, паведамляе ТАСС.
"Сітуацыя блізкая да катастрофы. Калі ў бліжэйшы час граніца не будзе адкрыта, страты, паводле нашых падлікаў, складуць да 1 млрд еўра ў год", - указаў Алег Тарасаў.
Паводле яго слоў, у выніку існуючай сітуацыі перавозчыкі Літвы будуць выцеснены з рынку перавозкі грузаў ва ўсходнім напрамку. "Грузы забяруць нашы суседзі, у якіх больш гібкая пазіцыя", - выказаў меркаванне ён. Страты, паводле слоў Тарасава, панясе ўвесь сектар лагістыкі, уключаючы экспедытараў, прадпрыемствы складзіравання.
Як пішуць літоўскія СМІ, Тарасаў падкрэсліў, што прадстаўнікі бізнесу цяпер патрабуюць ад урада Літвы звярнуць увагу на сітуацыю на граніцы, якая прыносіць страты як перавозчыкам, так і дзяржаўнаму бюджэту. Паводле яго слоў, мэта - забяспечыць уезд літоўскіх перавозчыкаў у краіну. Віцэ-прэзідэнт асацыяцыі адзначыў, што цяпер літоўскія палітыкі не бяруць на сябе адказнасць, хоць перавозчыкам давядзецца цярпець як фінансавыя страты, так і рэагаваць на наступствы з-за парушэння кантрактаў.
"80 працэнтаў членаў Linava - гэта дробныя перавозчыкі. Гэта сямейны бізнес, вакол яго шмат людзей - сем'і, дзеці", - адзначыў таксама прадстаўнік Linava.
Паводле яго слоў, кошт літоўскіх грузавікоў, якія засталіся на беларускім баку, складае каля 60 млн еўра. Некаторыя з перавозімых імі грузаў з'яўляюцца скорапсавальнымі або небяспечнымі, напрыклад хімікаты або газы. Пры гэтым вадзіцелі, якія дабраліся да пагранічных пераходаў "Шальчынінкай" або "Мядзінінкай", больш не могуць вярнуцца ў краіну іншым маршрутам - праз Латвію або Польшчу.
Linava звярнулася да ўрада Літвы і Міністэрства транспарту і камунікацый з прапановай арганізаваць сустрэчу з асацыяцыямі перавозчыкаў, экспедытараў і складскіх гаспадарак для абмеркавання крытычнай сітуацыі на граніцы і пошуку рашэнняў.
Раней, 29 кастрычніка 2025 года, урад Літвы прыняў рашэнне закрыць пункты пропуску з Беларуссю на месяц. Рух праз пункт пропуску "Шальчынінкай" поўнасцю прыпынены. Дзейнасць пункта пропуску "Мядзінінкай" абмежавана выключэннямі. Там перасякаць граніцу змогуць толькі дыпламаты, асобы са спрошчаным транзітным дакументам, грамадзяне Літвы і іх сем'і, якія вяртаюцца на радзіму, грамадзяне краін ЕС і НАТА з членамі сем'яў, іншаземцы, маючыя пасведчанне на права жыхарства ў Літве або гуманітарную візу.-0-
"Сітуацыя блізкая да катастрофы. Калі ў бліжэйшы час граніца не будзе адкрыта, страты, паводле нашых падлікаў, складуць да 1 млрд еўра ў год", - указаў Алег Тарасаў.
Паводле яго слоў, у выніку існуючай сітуацыі перавозчыкі Літвы будуць выцеснены з рынку перавозкі грузаў ва ўсходнім напрамку. "Грузы забяруць нашы суседзі, у якіх больш гібкая пазіцыя", - выказаў меркаванне ён. Страты, паводле слоў Тарасава, панясе ўвесь сектар лагістыкі, уключаючы экспедытараў, прадпрыемствы складзіравання.
Як пішуць літоўскія СМІ, Тарасаў падкрэсліў, што прадстаўнікі бізнесу цяпер патрабуюць ад урада Літвы звярнуць увагу на сітуацыю на граніцы, якая прыносіць страты як перавозчыкам, так і дзяржаўнаму бюджэту. Паводле яго слоў, мэта - забяспечыць уезд літоўскіх перавозчыкаў у краіну. Віцэ-прэзідэнт асацыяцыі адзначыў, што цяпер літоўскія палітыкі не бяруць на сябе адказнасць, хоць перавозчыкам давядзецца цярпець як фінансавыя страты, так і рэагаваць на наступствы з-за парушэння кантрактаў.
"80 працэнтаў членаў Linava - гэта дробныя перавозчыкі. Гэта сямейны бізнес, вакол яго шмат людзей - сем'і, дзеці", - адзначыў таксама прадстаўнік Linava.
Паводле яго слоў, кошт літоўскіх грузавікоў, якія засталіся на беларускім баку, складае каля 60 млн еўра. Некаторыя з перавозімых імі грузаў з'яўляюцца скорапсавальнымі або небяспечнымі, напрыклад хімікаты або газы. Пры гэтым вадзіцелі, якія дабраліся да пагранічных пераходаў "Шальчынінкай" або "Мядзінінкай", больш не могуць вярнуцца ў краіну іншым маршрутам - праз Латвію або Польшчу.
Linava звярнулася да ўрада Літвы і Міністэрства транспарту і камунікацый з прапановай арганізаваць сустрэчу з асацыяцыямі перавозчыкаў, экспедытараў і складскіх гаспадарак для абмеркавання крытычнай сітуацыі на граніцы і пошуку рашэнняў.
Раней, 29 кастрычніка 2025 года, урад Літвы прыняў рашэнне закрыць пункты пропуску з Беларуссю на месяц. Рух праз пункт пропуску "Шальчынінкай" поўнасцю прыпынены. Дзейнасць пункта пропуску "Мядзінінкай" абмежавана выключэннямі. Там перасякаць граніцу змогуць толькі дыпламаты, асобы са спрошчаным транзітным дакументам, грамадзяне Літвы і іх сем'і, якія вяртаюцца на радзіму, грамадзяне краін ЕС і НАТА з членамі сем'яў, іншаземцы, маючыя пасведчанне на права жыхарства ў Літве або гуманітарную візу.-0-
