Фота з архіва
12 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Еўракамісія рыхтуецца вызваліць з бюджэту ЕС 392 млрд еўра, якія былі прызначаны на развіццё дэпрэсіўных рэгіёнаў краін Еўрасаюза, і патраціць іх на падтрымку ваенна-прамысловага комплексу і развіццё ваенна-транспартнай інфраструктуры еўрапейскіх дзяржаў, паведамляе ТАСС са спасылкай на газету Financial Times.
Паводле інфармацыі крыніц газеты, Еўракамісія ў бліжэйшы час мае намер дазволіць краінам ЕС траціць на абаронныя патрэбы сродкі фонду з'яднання. Гэта адна з буйнейшых праграм бюджэту Еўрасаюза. Яна была задумана як сродак фінансавання найбольш адсталых рэгіёнаў дзяржаў блока і збліжэння іх па ўзроўні развіцця з перадавымі. На гэтыя патрэбы ў бюджэтным плане ЕС на 2021-2027 гады выдзелена 392 млрд еўра. Пры гэтым, як сцвярджае Financial Times, з іх зрасходавана за мінулыя амаль чатыры гады менш як 5 працэнтаў. Буйнымі атрымальнікамі сродкаў гэтага фонду з'яўляюцца краіны Усходняй Еўропы, у першую чаргу Польшча і дзяржавы Прыбалтыкі. Развітыя еўрапейскія дзяржавы таксама атрымліваюць буйныя асігнаванні з фонду з'яднання. Напрыклад, Германіі ў бягучым сямігадовым цыкле належыць 39 млрд еўра.
Газета сцвярджае, што Еўракамісія пакуль не дазволіць расходаваць гэтыя грошы на непасрэдныя закупкі зброі, аднак іх можна будзе траціць на інвестыцыі ў ваенную прамысловасць, на развіццё праектаў двайнога прызначэння, мнагамэтавай тэхнікі, уключаючы беспілотнікі, транспартныя сродкі або амуніцыю, якія могуць выкарыстоўвацца для ваенных патрэб, вытворчасць кампанентаў для ўзбраенняў, а таксама на праекты ў галіне ваеннай мабільнасці.
Тэма ваеннай мабільнасці і "ваеннага Шэнгена" ў Еўропе на слыху з 2018 года. Размова ідзе аб адмене адміністрацыйных абмежаванняў на ваенныя перавозкі, аб стратэгічнай мадэрнізацыі ўсёй транспартнай сістэмы ЕС, у першую чаргу чыгунак, мастоў і тунэляў. Іх габарыты і гранічная нагрузка павінны дазваляць перавозіць без прыпынкаў і самым кароткім шляхам цяжкую ваенную тэхніку і буйныя аб'ёмы боепрыпасаў. Ініцыятарам гэтых праектаў выступае НАТА, іх эканамічную базу забяспечвае ЕС, а праводзіць іх на практыцы павінны нацыянальныя дзяржавы.
Згодна з агучанымі раней планамі НАТА і праграмай ЕС Пастаяннага структураванага супрацоўніцтва ў сферы бяспекі і абароны, галоўны напрамак мяркуемых ваенных перавозак перасякае Еўропу з захаду на ўсход - ад партоў на атлантычным узбярэжжы, дзе могуць выгружацца падраздзяленні і ўзбраенні, якія прыбываюць з ЗША і Вялікабрытаніі, да граніц з Расіяй.-0-
Паводле інфармацыі крыніц газеты, Еўракамісія ў бліжэйшы час мае намер дазволіць краінам ЕС траціць на абаронныя патрэбы сродкі фонду з'яднання. Гэта адна з буйнейшых праграм бюджэту Еўрасаюза. Яна была задумана як сродак фінансавання найбольш адсталых рэгіёнаў дзяржаў блока і збліжэння іх па ўзроўні развіцця з перадавымі. На гэтыя патрэбы ў бюджэтным плане ЕС на 2021-2027 гады выдзелена 392 млрд еўра. Пры гэтым, як сцвярджае Financial Times, з іх зрасходавана за мінулыя амаль чатыры гады менш як 5 працэнтаў. Буйнымі атрымальнікамі сродкаў гэтага фонду з'яўляюцца краіны Усходняй Еўропы, у першую чаргу Польшча і дзяржавы Прыбалтыкі. Развітыя еўрапейскія дзяржавы таксама атрымліваюць буйныя асігнаванні з фонду з'яднання. Напрыклад, Германіі ў бягучым сямігадовым цыкле належыць 39 млрд еўра.
Газета сцвярджае, што Еўракамісія пакуль не дазволіць расходаваць гэтыя грошы на непасрэдныя закупкі зброі, аднак іх можна будзе траціць на інвестыцыі ў ваенную прамысловасць, на развіццё праектаў двайнога прызначэння, мнагамэтавай тэхнікі, уключаючы беспілотнікі, транспартныя сродкі або амуніцыю, якія могуць выкарыстоўвацца для ваенных патрэб, вытворчасць кампанентаў для ўзбраенняў, а таксама на праекты ў галіне ваеннай мабільнасці.
Тэма ваеннай мабільнасці і "ваеннага Шэнгена" ў Еўропе на слыху з 2018 года. Размова ідзе аб адмене адміністрацыйных абмежаванняў на ваенныя перавозкі, аб стратэгічнай мадэрнізацыі ўсёй транспартнай сістэмы ЕС, у першую чаргу чыгунак, мастоў і тунэляў. Іх габарыты і гранічная нагрузка павінны дазваляць перавозіць без прыпынкаў і самым кароткім шляхам цяжкую ваенную тэхніку і буйныя аб'ёмы боепрыпасаў. Ініцыятарам гэтых праектаў выступае НАТА, іх эканамічную базу забяспечвае ЕС, а праводзіць іх на практыцы павінны нацыянальныя дзяржавы.
Згодна з агучанымі раней планамі НАТА і праграмай ЕС Пастаяннага структураванага супрацоўніцтва ў сферы бяспекі і абароны, галоўны напрамак мяркуемых ваенных перавозак перасякае Еўропу з захаду на ўсход - ад партоў на атлантычным узбярэжжы, дзе могуць выгружацца падраздзяленні і ўзбраенні, якія прыбываюць з ЗША і Вялікабрытаніі, да граніц з Расіяй.-0-