Фота з архіва
23 жніўня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Паміж Міністэрствам прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя, а таксама 9 вядучымі ВНУ Беларусі падпісана дарожная карта па развіцці супрацоўніцтва ў галіне аховы навакольнага асяроддзя і рацыянальнага (устойлівага) выкарыстання прыродных рэсурсаў на 2024-2026 гады ў ДУА "Рэспубліканскі цэнтр экспертызы, падрыхтоўкі, павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў", перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Дарожныя карты па развіцці супрацоўніцтва падпісаны з Беларускім дзяржаўным універсітэтам, Беларускім нацыянальным тэхнічным універсітэтам, Беларускім дзяржаўным тэхналагічным універсітэтам, Брэсцкім дзяржаўным тэхнічным універсітэтам, Віцебскім дзяржаўным універсітэтам імя П.М.Машэрава, Гомельскім дзяржаўным універсітэтам імя Францыска Скарыны, Беларускім дзяржаўным універсітэтам харчовых і хімічных тэхналогій, Гродзенскім дзяржаўным універсітэтам імя Янкі Купалы, Баранавіцкім дзяржаўным універсітэтам.
"Сёння ў Беларусі створана шматступеньчатая структура бесперапыннай экалагічнай адукацыі. Асноўную ролю ў гэтым адыгрывае ў першую чаргу сістэма падрыхтоўкі, перападрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі кадраў. У развіцці пагаднення, якое напярэдадні было падпісана Мінпрыроды з Мінадукацыі, сёння зацвярджаюцца дарожныя карты. Дзякуючы іх падпісанню ў нас выбудоўваецца зразумелая вертыкаль у частцы падрыхтоўкі патэнцыяльных кадраў для работы ў сістэме Мінпрыроды", - адзначыў міністр прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Сяргей Масляк.
Ён дадаў, што падрыхтоўка юных эколагаў пачынаецца ўжо са школы. "Першы этап - гэта пачатковая школа. Сёння ў Беларусі паспяхова рэалізуецца праект "Зялёныя школы", а ў Мінску - праект "Зялёныя школы беларускай сталіцы". Так, у гульнявой форме мы прапануем дзецям паўдзельнічаць у даследаванні навакольнага свету, прывіваючы ім пэўныя навыкі і веды, якія спатрэбяцца ў будучым", - сказаў Сяргей Масляк.
Наступны этап - гэта профільныя класы. У гэтым годзе 1 верасня на тэрыторыі Мінска ў чатырох установах сярэдняй адукацыі будуць адкрыты профільныя класы інжынернай накіраванасці.
"Пасля профільнай падрыхтоўкі будзе ажыццяўляцца суправаджэнне. Юнакі і дзяўчаты змогуць паступіць у вышэйшыя навучальныя ўстановы, з якімі мы сёння падпісваем дарожную карту. Усё гэта дае магчымасць не толькі вывучаць тэорыю, але і практычна дакрануцца да той работы, з якой у будучым яны звяжуць сваё жыццё. Ідзе размова не толькі аб падрыхтоўцы геолагаў і геафізікаў, але таксама эколагаў, спецыялістаў кантрольнай дзейнасці і іншых напрамкаў нашага прыродаахоўнага ведамства", - падкрэсліў міністр прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя.
Паводле яго слоў, з улікам задач, якія сёння стаяць перад галіной па развіцці мінеральна-сыравіннай базы нашай краіны, ёсць вялікая патрэбнасць у спецыялістах вузкіх напрамкаў - геолагах, геафізіках. Гэтым напрамкам будзе ўдзяляцца павышаная ўвага.
"Работа па зацверджаных дарожных картах мае на ўвазе цеснае ўзаемадзеянне ўстаноў адукацыі з навуковымі прадпрыемствамі сістэмы Мінпрыроды. Напрыклад, будзе магчымасць суправаджэння студэнтаў рознымі спецыялістамі ў якасці кансультантаў і кіраўнікоў дыпломных, а таксама навуковых работ. Па прапанове профільных ВНУ намі будзе аказана падтрымка ў частцы набыцця і ўстаноўкі неабходнага абсталявання. Хочам раскрыць увесь патэнцыял першага рабочага месца, з якім юнакі і дзяўчаты сутыкнуцца ў будучым, і прывіць ім зацікаўленасць да работы", - рэзюмаваў Сяргей Масляк.-0-
Дарожныя карты па развіцці супрацоўніцтва падпісаны з Беларускім дзяржаўным універсітэтам, Беларускім нацыянальным тэхнічным універсітэтам, Беларускім дзяржаўным тэхналагічным універсітэтам, Брэсцкім дзяржаўным тэхнічным універсітэтам, Віцебскім дзяржаўным універсітэтам імя П.М.Машэрава, Гомельскім дзяржаўным універсітэтам імя Францыска Скарыны, Беларускім дзяржаўным універсітэтам харчовых і хімічных тэхналогій, Гродзенскім дзяржаўным універсітэтам імя Янкі Купалы, Баранавіцкім дзяржаўным універсітэтам.
"Сёння ў Беларусі створана шматступеньчатая структура бесперапыннай экалагічнай адукацыі. Асноўную ролю ў гэтым адыгрывае ў першую чаргу сістэма падрыхтоўкі, перападрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі кадраў. У развіцці пагаднення, якое напярэдадні было падпісана Мінпрыроды з Мінадукацыі, сёння зацвярджаюцца дарожныя карты. Дзякуючы іх падпісанню ў нас выбудоўваецца зразумелая вертыкаль у частцы падрыхтоўкі патэнцыяльных кадраў для работы ў сістэме Мінпрыроды", - адзначыў міністр прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Сяргей Масляк.
Ён дадаў, што падрыхтоўка юных эколагаў пачынаецца ўжо са школы. "Першы этап - гэта пачатковая школа. Сёння ў Беларусі паспяхова рэалізуецца праект "Зялёныя школы", а ў Мінску - праект "Зялёныя школы беларускай сталіцы". Так, у гульнявой форме мы прапануем дзецям паўдзельнічаць у даследаванні навакольнага свету, прывіваючы ім пэўныя навыкі і веды, якія спатрэбяцца ў будучым", - сказаў Сяргей Масляк.
Наступны этап - гэта профільныя класы. У гэтым годзе 1 верасня на тэрыторыі Мінска ў чатырох установах сярэдняй адукацыі будуць адкрыты профільныя класы інжынернай накіраванасці.
"Пасля профільнай падрыхтоўкі будзе ажыццяўляцца суправаджэнне. Юнакі і дзяўчаты змогуць паступіць у вышэйшыя навучальныя ўстановы, з якімі мы сёння падпісваем дарожную карту. Усё гэта дае магчымасць не толькі вывучаць тэорыю, але і практычна дакрануцца да той работы, з якой у будучым яны звяжуць сваё жыццё. Ідзе размова не толькі аб падрыхтоўцы геолагаў і геафізікаў, але таксама эколагаў, спецыялістаў кантрольнай дзейнасці і іншых напрамкаў нашага прыродаахоўнага ведамства", - падкрэсліў міністр прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя.
Паводле яго слоў, з улікам задач, якія сёння стаяць перад галіной па развіцці мінеральна-сыравіннай базы нашай краіны, ёсць вялікая патрэбнасць у спецыялістах вузкіх напрамкаў - геолагах, геафізіках. Гэтым напрамкам будзе ўдзяляцца павышаная ўвага.
"Работа па зацверджаных дарожных картах мае на ўвазе цеснае ўзаемадзеянне ўстаноў адукацыі з навуковымі прадпрыемствамі сістэмы Мінпрыроды. Напрыклад, будзе магчымасць суправаджэння студэнтаў рознымі спецыялістамі ў якасці кансультантаў і кіраўнікоў дыпломных, а таксама навуковых работ. Па прапанове профільных ВНУ намі будзе аказана падтрымка ў частцы набыцця і ўстаноўкі неабходнага абсталявання. Хочам раскрыць увесь патэнцыял першага рабочага месца, з якім юнакі і дзяўчаты сутыкнуцца ў будучым, і прывіць ім зацікаўленасць да работы", - рэзюмаваў Сяргей Масляк.-0-