4 снежня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Дэпутаты на пасяджэнні другой сесіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Беларусі восьмага склікання прынялі ў першым чытанні законапраект "Аб змяненні законаў па пытаннях выканаўчай вытворчасці", перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Праект закона распрацаваны ў мэтах удасканалення парадку выканання выканаўчых дакументаў і павышэння эфектыўнасці выканання патрабаванняў выканаўчых дакументаў.
Законапраектам прадугледжваецца карэкціроўка законаў "Аб выканаўчай вытворчасці" і "Аб судовых выканаўцах", а таксама Гаспадарчага працэсуальнага і Грамадзянскага працэсуальнага кодэксаў, Кодэкса грамадзянскага судаводства.
Законапраект змяшчае палажэнні, накіраваныя, у прыватнасці, на пашырэнне пераліку выканаўчых дакументаў (у яго будуць уключаны выканаўчыя дакументы, прызнаныя такімі на падставе міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь і міжнародна-прававых актаў, якія змяшчаюць абавязацельствы краіны (напрыклад, рашэнні Калегіі Еўразійскай эканамічнай камісіі аб накладанні штрафаў, выканаўчыя надпісы натарыусаў замежных дзяржаў), а таксама пастановы пракурораў аб спагнанні працэсуальных выдаткаў). Устанаўліваецца магчымасць выдачы выканаўчага дакумента, а таксама вынясення і накіравання бакам выканаўчага вядзення пастаноў судовага выканаўцы ў форме электроннага дакумента.
Уводзіцца новы інстытут - спрошчаная выканаўчая вытворчасць. Гэта дазволіць выконваць выканаўчыя дакументы з сумай патрабавання да 20 базавых велічынь без прымянення ў адносінах да даўжніка мер па забеспячэнні выканання выканаўчых дакументаў (напрыклад, арышт маёмасці, абмежаванне пэўных правоў), а таксама будзе стымуляваць даўжніка да пагашэння запазычанасці ў поўным аб'ёме на працягу двух месяцаў пасля ўзбуджэння выканаўчай вытворчасці.
Замацаваны новыя падставы для вяртання выканаўчага дакумента спагнанніку пасля ўзбуджэння выканаўчай вытворчасці. Напрыклад, у выпадку, калі ў адносінах да спагнанніка па выканаўчым дакуменце аб спагнанні аліментаў на непаўналетніх дзяцей узбуджана выканаўчая вытворчасць аб спагнанні з яго расходаў, затрачаных дзяржавай на ўтрыманне гэтых дзяцей, якія знаходзяцца на дзяржаўным забеспячэнні.
Законапраектам прадугледжваецца аднясенне да кампетэнцыі судовага выканаўцы паўнамоцтваў па прыняцці меры па забеспячэнні выканання выканаўчага дакумента ў выглядзе часовага абмежавання даўжніка - грамадзяніна - у наведванні ігральных устаноў, віртуальных ігральных устаноў і ўдзеле ў азартных гульнях. На гэты час такая мера прымаецца судом, а таксама ўдасканаленне працэдуры правядзення электронных таргоў спецыялізаванымі арганізацыямі, замацаванне норм, якія забяспечваюць размяшчэнне працэдурных дакументаў, што суправаджаюць таргі, на электроннай платформе такіх арганізацый. Уводзіцца інстытут прынясення судовым выканаўцам прысягі пры назначэнні на пасаду служачага ў органы прымусовага выканання.-0-
Праект закона распрацаваны ў мэтах удасканалення парадку выканання выканаўчых дакументаў і павышэння эфектыўнасці выканання патрабаванняў выканаўчых дакументаў.
Законапраектам прадугледжваецца карэкціроўка законаў "Аб выканаўчай вытворчасці" і "Аб судовых выканаўцах", а таксама Гаспадарчага працэсуальнага і Грамадзянскага працэсуальнага кодэксаў, Кодэкса грамадзянскага судаводства.
Законапраект змяшчае палажэнні, накіраваныя, у прыватнасці, на пашырэнне пераліку выканаўчых дакументаў (у яго будуць уключаны выканаўчыя дакументы, прызнаныя такімі на падставе міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь і міжнародна-прававых актаў, якія змяшчаюць абавязацельствы краіны (напрыклад, рашэнні Калегіі Еўразійскай эканамічнай камісіі аб накладанні штрафаў, выканаўчыя надпісы натарыусаў замежных дзяржаў), а таксама пастановы пракурораў аб спагнанні працэсуальных выдаткаў). Устанаўліваецца магчымасць выдачы выканаўчага дакумента, а таксама вынясення і накіравання бакам выканаўчага вядзення пастаноў судовага выканаўцы ў форме электроннага дакумента.
Уводзіцца новы інстытут - спрошчаная выканаўчая вытворчасць. Гэта дазволіць выконваць выканаўчыя дакументы з сумай патрабавання да 20 базавых велічынь без прымянення ў адносінах да даўжніка мер па забеспячэнні выканання выканаўчых дакументаў (напрыклад, арышт маёмасці, абмежаванне пэўных правоў), а таксама будзе стымуляваць даўжніка да пагашэння запазычанасці ў поўным аб'ёме на працягу двух месяцаў пасля ўзбуджэння выканаўчай вытворчасці.
Замацаваны новыя падставы для вяртання выканаўчага дакумента спагнанніку пасля ўзбуджэння выканаўчай вытворчасці. Напрыклад, у выпадку, калі ў адносінах да спагнанніка па выканаўчым дакуменце аб спагнанні аліментаў на непаўналетніх дзяцей узбуджана выканаўчая вытворчасць аб спагнанні з яго расходаў, затрачаных дзяржавай на ўтрыманне гэтых дзяцей, якія знаходзяцца на дзяржаўным забеспячэнні.
Законапраектам прадугледжваецца аднясенне да кампетэнцыі судовага выканаўцы паўнамоцтваў па прыняцці меры па забеспячэнні выканання выканаўчага дакумента ў выглядзе часовага абмежавання даўжніка - грамадзяніна - у наведванні ігральных устаноў, віртуальных ігральных устаноў і ўдзеле ў азартных гульнях. На гэты час такая мера прымаецца судом, а таксама ўдасканаленне працэдуры правядзення электронных таргоў спецыялізаванымі арганізацыямі, замацаванне норм, якія забяспечваюць размяшчэнне працэдурных дакументаў, што суправаджаюць таргі, на электроннай платформе такіх арганізацый. Уводзіцца інстытут прынясення судовым выканаўцам прысягі пры назначэнні на пасаду служачага ў органы прымусовага выканання.-0-