Сцяг Субота, 13 красавіка 2024
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
02 красавіка 2024, 20:01

Выстава работ дзяцей з аўтызмам адкрылася ў Савеце Рэспублікі

2 красавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. У Савеце Рэспублікі ў рамках работы кансультатыўнага савета па пытаннях сацыяльнай адаптацыі і інтэграцыі дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця да Сусветнага дня распаўсюджвання інфармацыі аб праблеме аўтызму арганізавана выстава работ вучняў, якія маюць расстройствы аўтыстычнага спектра, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"У Савеце Рэспублікі прадстаўлена выстава, якая складаецца з трох персанальных выстаў дзяцей з аўтызмам, - расказала дырэктар Мінскага гарадскога цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі (МГЦКРНіР) Вольга Капліна. - Дзеці розныя, вучыліся ва ўстановах адукацыі горада Мінска. Хтосьці ўжо завяршыў навучанне, хтосьці пачаў маляваць нават раней, чым гаварыць, а для кагосьці сёння маляванне стане прафесіяй. Але іх аб'ядноўвае адно - на іх шляху сустрэліся цудоўныя педагогі, якія, нягледзячы на асаблівасці дзяцей, змаглі раскрыць іх патэнцыял".

Праз маляванне дзеці расказваюць аб сваім унутраным свеце, адзначыла дырэктар. "Таксама хочацца сказаць аб тым, што ў гэтых дзяцей цудоўныя сем'і, якія любяць, падтрымліваюць іх ва ўсіх пачынаннях, - падкрэсліла яна. - Чаму ў Савеце Рэспублікі праходзіць гэта выстава? Таму што ў 2022 годзе ў Савеце Рэспублікі створаны Кансультатыўны савет па пытаннях сацыяльнай адаптацыі і інтэграцыі дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, які ўзначаліла Наталля Качанава. Я з'яўляюся яго членам, - падкрэсліла яна. - Разглядаюцца на пасяджэннях пытанні інтэграцыі дзяцей з асаблівасцямі ў грамадства, пытанні навучання, медыцынскага абслугоўвання, сацыяльнай абароны. Нашай дзяржавай усё робіцца для таго, каб дзеці незалежна ад таго, якія ў іх асаблівасці, змаглі паспяхова інтэгравацца ў грамадства і жыць. Мы часта гаворым аб прынцыпе інклюзіі. Упершыню ў новым Кодэксе аб адукацыі замацаваны гэты прынцып, як прынцып дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі. І думаю, такія мерапрыемствы, як сёння, будуць садзейнічаць таму, што праз нейкі час будзе створана інклюзіўнае грамадства і людзі з асаблівасцямі будуць адчуваць сябе свабодна, лёгка, іх будуць прымаць".

Цэнтр забяспечвае стварэнне комплекснай сістэмы псіхолага-медыка-педагагічнай дапамогі асобам з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і ажыццяўляе адукацыйную, у тым ліку раннюю комплексную дапамогу дзецям ва ўзросце да трох гадоў, карэкцыйна-педагагічную, дыягнастычную, метадычную, кансультатыўную і інфармацыйна-аналітычную дзейнасць. МГЦКРНіР каардынуе дзейнасць раённых цэнтраў карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі па ўсіх напрамках дзейнасці. Ажыццяўляе інфармацыйна-аналітычнае забеспячэнне сістэмы спецыяльнай адукацыі г. Мінска. Праводзіць псіхолага-медыка-педагагічнае абследаванне асоб з АПФР. Забяспечвае кансультатыўную і метадычную дапамогу раённым цэнтрам па пытаннях навучання і выхавання асоб з цяжкімі шматлікімі парушэннямі, павышэнне кампетэнцыі ў галіне псіхолага-медыка-педагагічнага абследавання асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, аказання ранняй комплекснай дапамогі. На базе МГЦКРНіР функцыянуе рэсурсны цэнтр комплекснай дапамогі дзецям з аўтыстычнымі парушэннямі.-0-
Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі