Мабільная версія
ДЗЯРЖОРГАНЫ

Апошнія навіны
Усе навіны

Удзельнікі сустрэчы ў Акадэміі кіравання падзяліліся сваімі ўражаннямі ад размовы з Лукашэнкам

Грамадства 18.10.2019 | 17:19
У час сустрэчы
У час сустрэчы

18 кастрычніка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Кіраўнік дзяржавы Аляксандр Лукашэнка наведаў Акадэмію кіравання пры Прэзідэнце Беларусі. На сустрэчу з беларускім лідарам былі запрошаны слухачы, студэнты, магістранты, аспіранты і выкладчыкі ВНУ, паведамляе карэспандэнт БЕЛТА.

Размова з кіраўніком дзяржавы ў форме адкрытага дыялогу працягвалася амаль чатыры гадзіны, а трансляцыя мерапрыемства вялася і ў іншыя аўдыторыі ВНУ.

Аляксандр Лукашэнка заявіў, што за гэты час ніколькі не стаміўся і гатовы часцей сустракацца з моладдзю. "Гэта энергія і наша размова - гэта для мяне вельмі важна. Шчыра кажучы, я нават не стаміўся. Мне было цікава размаўляць з нашымі маладымі людзьмі, - сказаў Прэзідэнт. - Я раз у два месяцы дакладна буду ў студэнтаў, у аўдыторыях. Як ні кажы, моладзь - будучыня, але студэнты - гэта аснова любой дзяржавы, яны будуць вызначаць яе аблічча".

Астатнія ўдзельнікі сустрэчы таксама па просьбе журналістаў падзяліліся сваімі ўражаннямі.

Студэнтка трэцяга курса Валерыя Гукава адзначыла, што дыялог быў вельмі душэўны: "Вельмі прыемна, што настолькі чыстыя эмоцыі застаюцца пасля ўсяго. Няма нейкага афіцыйна-дзелавога стылю, такога строгага. Вельмі сяброўская размова была, прыемныя ўражанні. Хацелася б часцей сустракацца з кіраўніком дзяржавы".

На думку студэнткі, самым значным адказам былі словы Прэзідэнта пра будучыню Беларусі ў перспектыве 10-20 гадоў: "Я пачула для сябе важныя рэчы. І дзякуючы такім рэчам, такім адказам на пытанне хочацца рухацца далей. І хочацца ўсё рабіць для таго, каб Беларусь засталася самастойнай, незалежнай і моцнай дзяржавай. Няхай маленькай, але моцнай і свабоднай".

Сяргей Цыганкоў, студэнт чацвёртага курса, расказаў, што даўно чакаў, калі ў акадэміі адбудзецца сустрэча з Прэзідэнтам. "Усё ж такі асаблівы статус акадэміі да гэтага абавязвае. Мне як юрысту цікава, якія тэндэнцыі ў дзяржаве - як у палітычнай сферы, так і ў развіцці заканадаўства", - сказаў ён.

У цэлым пасля выступлення Прэзідэнта зразумела, што акадэміі ёсць да чаго імкнуцца, ёсць куды расці. Радуе тое, што задачы і асноўныя мэты, да чаго павінна імкнуцца акадэмія, намечаны. А калі мэты намечаны, зразумела, што рабіць далей", - адзначыў студэнт.

Сяргею Цыганкову было цікава пачуць меркаванне Аляксандра Лукашэнкі і аб парламенцкіх выбарах, бо ад будучага складу парламента шмат у чым будзе залежаць якасць прынятых нарматыўных актаў. "Прэзідэнт вельмі цёпла і душэўна з намі пагутарыў. Адчувалася яго асаблівае стаўленне да ВНУ са статусам "пры Прэзідэнце". Дыялог атрымаўся жывы і разнапланавы", - падзяліўся ўражаннямі ўдзельнік сустрэчы.

Ён дадаў, што было цікава даведацца пра некаторыя падрабязнасці аб Прэзідэнце і з чалавечага боку, аб жыцці беларускага лідара: "Гэта заўсёды цікава пачуць, заўсёды выклікае давер. Чаканні ад сустрэчы апраўдаліся".

Яшчэ адна ўдзельніца сустрэчы, студэнтка чацвёртага курса Аляксандра Кіпцэвіч, якая задала пытанне Прэзідэнту, расказала аб сваіх хваляваннях: "Эмоцыі мяне цяпер перапаўняюць, паколькі атрымалася не проста задаць пытанне, а паразмаўляць з першай асобай краіны. Пасля гэтага дыялогу з'явілася велізарнае жаданне вучыцца далей, развівацца". Дзяўчына расказала, што яна родам з Жабінкі і не выключае таго, што пасля вучобы вернецца на сваю малую радзіму. Мэту свайго жыцця яна характарызавала, спаслаўшыся на словы сваёй бабулі, - "пакінуць пасля сябе вялікі след у жыцці".

Студэнтка-трэцякурсніца акадэміі Кацярына Шэўчык лічыць праведзены адкрыты дыялог вельмі карысным. Яе парадавала тое, што кіраўнік дзяржавы паабяцаў часцей наведваць ВНУ і сачыць за тым, як яна развіваецца. "Сустрэча была вельмі натхняльнай", - падкрэсліла дзяўчына.

Ксеніі Каракінай, якая таксама вучыцца на трэцім курсе акадэміі, прыйшліся даспадобы тыя пасылы, якія кіраўнік дзяржавы адрасаваў моладзі. Яна лічыць важнымі сустрэчы такога ўзроўню, якія даюць магчымасць маладым людзям больш даведацца аб развіцці краіны, а таксама аб будучыні беларускай адукацыі.

"Дыскусія атрымалася сапраўды цікавая і насычаная", - лічыць слухач акадэміі, намеснік начальніка ўпраўлення міжнароднага супрацоўніцтва Міністэрства юстыцыі Аляксандр Басалыга. Ён падкрэсліў, што кіраўнік дзяржавы ў час размовы закрануў тэмы, якія хвалююць розныя групы людзей: студэнтаў, слухачоў, выкладчыкаў навучальнай установы, а таксама ў цэлым грамадзян краіны. "Усе пачулі пасылы, якія неабходны менавіта ў іх дзейнасці. Напрыклад, моладзь атрымала інфармацыю аб тым, што дзяржава бачыць неабходнасць у маладых людзях, у іх прагрэсе, каб яны вучыліся, даведваліся новае, праяўлялі ініцыятыву, - адзначыў Аляксандр Басалыга. - Шэраг пытанняў датычыўся навучання, укаранення новых тэхналогій у адукацыю, што карысна выкладчыкам. Важна, што ўсе пайшлі ў пазітыўным настроі, гатовыя далей разам працаваць для краіны".

На яго думку, асабліва трэба адзначыць стыль размовы кіраўніка дзяржавы - непасрэдны, жывы, з доляй гумару. "Усе, хто хацеў, змаглі задаць пытанні і атрымалі шчырыя, комплексныя адказы", - сказаў Аляксандр Басалыга.

Для студэнта другога курса акадэміі Дзяніса Гайкевіча найбольш цікавым было абмеркаванне якасцей, неабходных для сучаснага ўпраўленца. "Акрамя валодання тэарэтычнымі ведамі, вельмі важны характар, тэмперамент чалавека. Часта менавіта прыроджаныя лідарскія якасці выходзяць на першае месца, перакрываючы іншыя аспекты, - лічыць ён. - Прафесіяналам, безумоўна, трэба быць. Але без адметных якасцей усё ж такі складана стаць лідарам. У гэтым плане паказальны прыклад Прэзідэнта Беларусі: ён валодае прафесійнымі якасцямі і харызмай".

Малады чалавек адзначыў, што многае, аб чым ішла размова, яшчэ трэба пераасэнсаваць, прааналізаваць. "Самае цікавае - шчырасць адказаў на пытанні. Я думаў, усё будзе сур'ёзна, але некаторыя моманты, гумар, з якім адказваў Прэзідэнт, надалі драйв усёй сустрэчы", - падзяліўся ён уражаннямі.

Неабходнасць павелічэння практычнага складніка ў навучанні адзначыла для сябе па выніках выступлення Прэзідэнта дырэктар Інстытута кіраўніцкіх кадраў Ганна Яшчук. "Сёння час дыктуе, патрабуе хуткіх, імклівых рашэнняў. Няма магчымасці на разварушванне і доўгае вывучэнне тэорыі, таму трэба перагледзець сістэму падрыхтоўкі ў бок павелічэння практыкі", - сказала яна. Асаблівую ўвагу трэба звярнуць на адбор навучэнцаў, які трэба пачынаць са школьнай лаўкі. "Першапачаткова лідарскія якасці закладзены ад прыроды. А навучыць, як правільна кіраваць, якімі кампетэнцыямі павінен валодаць кіраўнік, - гэта ўжо задача адукацыі", - упэўнена дырэктар інстытута. Яна адзначыла, што сустрэча з кіраўніком дзяржавы не пакінула нікога абыякавым, было шмат пытанняў.-0-

Версія для друку
Навіны рубрыкі Грамадства
Надвор'e
Мінск
Баранавічы
Бабруйск
Барысаў
Брэст
Варшава
Вільнюс
Віцебск
Гомель
Гродна
Жлобін
Кіеў
Кіеў
Ліда
Мінск
Магілёў
Магілёў
Мозыр
Масква
Орша
Полацк
Рыга
Санкт-Пецярбург
Салігорск
Салігорск

Інфаграфіка

Беларусь у рэйтынгу дзяржаў па індэксе развіцця чалавека Штогадовыя глабальныя даклады аб чалавечым развіцці публікуюцца ПРААН з 1990 года.