4 верасня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Намеснік начальніка галоўнага ўпраўлення прафесійнай адукацыі - начальнік упраўлення прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі Міністэрства адукацыі Аляксандра Пятрова ў праекце БЕЛТА "Краіна гаворыць" на тэму "Падвядзенне вынікаў уступнай кампаніі - 2024" расказала аб тым, чаму дзяржава захавала традыцыі прафесійнай тэхнічнай адукацыі.
Развіваючы тэму разнапланавасці прафтэхадукацыі, спецыяліст указала на асаблівую ролю майстра ў працэсе навучання. "Трэба разумець, які кантынгент раней традыцыйна быў на ўзроўні прафесійна-тэхнічнай адукацыі. І трэба разумець, што дзяржава яшчэ брала на сябе выхаваўчую функцыю. Таму існуе асаблівая роля майстра вытворчага навучання. Сёння гэта традыцыя, калі гэты прафесіянал з першага дня навучання побач з вучнем не толькі ў вучэбных майстэрнях, але і выхаваўчым плане, захавана. Майстар фактычна становіцца дадаткова адным з бацькоў. Наша дзяржава ў свой час, нягледзячы на цяжкасці, падтрымала такую сістэму. І яна сябе апраўдвае", - падкрэсліла Аляксандра Пятрова, абазначыўшы, што выпускнікі ССНУ сёння валодаюць самымі сучаснымі кампетэнцыямі.
У сваю чаргу дырэктар УА "Гомельскі дзяржаўны аўтамеханічны каледж" Генадзь Казлоў дапоўніў тэму практыкі ў прафтэхадукацыі. "У нас практыка з першага дня. На першым курсе навучэнцы атрымліваюць першапачатковыя навыкі. На другім курсе яны ўжо робяць дэталь, якую выпускаюць на прадпрыемстве. Навучэнец знаёміцца з тым рабочым чарцяжом, які ён сапраўды ўбачыць на заводзе. Ён вырабляе гэту дэталь і атрымлівае за яе пэўную суму грошай. На трэцім курсе навучэнец поўнасцю ўжо працуе на прадпрыемстве, дзе не толькі ўдасканальвае свае навыкі, але яшчэ і зарабляе грошы", - адзначыў Генадзь Казлоў.
Як расказалі ўдзельнікі праекта, на дзённую форму прафесійна-тэхнічнай адукацыі ў гэтым годзе паступілі каля 27 тыс. чалавек.-0-
*Праект створаны за кошт сродкаў мэтавага збору на вытворчасць нацыянальнага кантэнту.
"Прафесійна-тэхнічная адукацыя - унікальны ўзровень, у якім з першых дзён пачынаецца вытворчае навучанне. З першага тыдня навучання абавязкова раз у тыдзень праходзіць вытворчае навучанне. Гэта традыцыя, якую мы падтрымліваем. У многіх краінах гэту сістэму развалілі, таму што яна высоказатратная. Паколькі сістэма прафесійна-тэхнічнай адукацыі - гэта не проста сістэма прывіцця рабочых навыкаў, гэта яшчэ і сістэма выхавання", - расказала Аляксандра Пятрова.
У сваю чаргу дырэктар УА "Гомельскі дзяржаўны аўтамеханічны каледж" Генадзь Казлоў дапоўніў тэму практыкі ў прафтэхадукацыі. "У нас практыка з першага дня. На першым курсе навучэнцы атрымліваюць першапачатковыя навыкі. На другім курсе яны ўжо робяць дэталь, якую выпускаюць на прадпрыемстве. Навучэнец знаёміцца з тым рабочым чарцяжом, які ён сапраўды ўбачыць на заводзе. Ён вырабляе гэту дэталь і атрымлівае за яе пэўную суму грошай. На трэцім курсе навучэнец поўнасцю ўжо працуе на прадпрыемстве, дзе не толькі ўдасканальвае свае навыкі, але яшчэ і зарабляе грошы", - адзначыў Генадзь Казлоў.
Як расказалі ўдзельнікі праекта, на дзённую форму прафесійна-тэхнічнай адукацыі ў гэтым годзе паступілі каля 27 тыс. чалавек.-0-
*Праект створаны за кошт сродкаў мэтавага збору на вытворчасць нацыянальнага кантэнту.