Сцяг Субота, 27 ліпеня 2024
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
25 лютага 2024, 10:37

У Мінпраме расказалі, якія мерапрыемствы праводзяцца ў галіне для павышэння якасці прадукцыі

25 лютага, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Начальнік аддзела якасці і сэрвіснага абслугоўвання Міністэрства прамысловасці Артур Ярац у праекце БЕЛТА "Краіна гаворыць" на тэму "Год якасці - зроблена ў Беларусі!" расказаў аб тым, якія мерапрыемствы праводзяцца ў галіне для павышэння якасці прадукцыі.

Артур Ярац расказаў, у чым, на яго думку, заключаецца залог павышэння якасці прадукцыі. "Мы можам узяць ідэальнейшыя матэрыялы, ідэальнейшыя станкі, але калі мы дадзім гэта ў рукі персаналу, які некваліфікаваны і нематываваны, то ў выніку мы не атрымаем нічога добрага. Таму для забеспячэння якасці адсочваюцца ўсе складнікі. Гэта мы робім у рамках праграмы якасці на пяцігодку, дзе ўстаноўлены мэтавыя паказчыкі па якасці па гадах для прадпрыемстваў, план мерапрыемстваў, на аснове якога прадпрыемствы распрацоўваюць свае. Мы ў звязцы назіраем за іх выкананнем", - адзначыў ён.

У мінулым годзе была распрацавана інвестыцыйная праграма Міністэрства прамысловасці, якой прадугледжаны пэўныя мерапрыемствы, напрыклад, будаўніцтва новай вытворчасці аўтобусаў, мадэрнізацыя. "Мы ведаем свае слабыя месцы і пастаянна з гэтым працуем. Праблемы ёсць, але яны вырашальныя", - падкрэсліў спецыяліст.

У праграму якасці на пяцігодку ўваходзіць таксама стандартызацыя сумесна з Дзяржстандартам. "Нават калі здараюцца праблемы, то мы іх вырашаем сумесна. Акрамя таго, ідзе павышэнне тэхнічнага ўзроўню, гэта значыць ідзе мадэрнізацыя прадпрыемстваў - замена абсталявання, прымяненне новых тэхналогій", - расказаў Артур Ярац.
У галіне ў абавязковым парадку ўдзяляецца ўвага навучанню і падрыхтоўцы персаналу. "Таму што чалавек менавіта рукамі робіць якасць. Я лічу, што гэта пачатак. Калі чалавек не інфармаваны, не матываваны - чаго ад яго чакаць? Але, самае галоўнае, - гэта выкананне працэсаў. Мы гэта адсочваем, у нас графік", - сказаў ён.

Яшчэ адзін напрамак у забеспячэнні якасці прадукцыі прадпрыемстваў Мінпрама - стварэнне сэрвісных цэнтраў. "Усё ж тэхніка - гэта прадукцыя працяглага карыстання, і яна мае патрабаванні да абслугоўвання, захоўвання і рамонту. Таму напрамак, які ў нас пастаянна развіваецца, - гэта стварэнне сэрвісных цэнтраў і тавараправодных сетак. У нашых прадпрыемстваў ужо каля 800 сэрвісных цэнтраў не толькі ў Беларусі, але і ў блізкім, далёкім замежжы. Пастаянна тут ідзе нарошчванне", - расказаў спецыяліст.

Акрамя таго, цяпер ідзе важная работа па набліжэнні вытворцаў да спажыўца. "Размова ідзе аб тым, каб спажывец мог намнога хутчэй звязацца з вытворцам, задаць пытанні. Павінны быць распрацаваны пэўныя працэдуры, таму што нейкія нараканні на прадукцыю, калі яны ёсць, абавязкова павінны быць зафіксаваны, прапрацаваны, павінна быць зваротная сувязь спажыўцу і магчыма прыняты нейкія карэкціруючыя меры, - падкрэсліў Артур Ярац. - Мы дакладна вядзём улік рэкламацый і маем інфармацыю па іх".

*Праект створаны за кошт сродкаў мэтавага збору на вытворчасць нацыянальнага кантэнту.
Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі