Фота з архіва
13 жніўня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Начальнік упраўлення ацэнкі адпаведнасці і ліцэнзавання Дзяржаўнага камітэта па стандартызацыі Вольга Бабко ў час прэс-канферэнцыі расказала, у якіх выпадках уладальнікам не трэба аддаваць электрасамакаты і іншыя сродкі персанальнай мабільнасці (СПМ) на ацэнку адпаведнасці, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"На гэты момант мы гаворым аб устройствах, якія да ўступлення ў сілу норм указа нумар 295 адносіліся да СПМ і маюць максімальную канструктыўную скорасць большую за 25 км/гадз. Калі грамадзянін мае намер выкарыстоўваць гэта толькі ў рамках умоў, пазначаных у абзацы 3 пункта 2 указа нумар 295, г.зн. на дарогах без удасканаленага пакрыцця, едучы ў светлы час сутак па абочыне дарогі, а пры адсутнасці абочыны - па праезнай частцы дарогі не далей за 1 м ад яе правага краю, то праходзіць ацэнку адпаведнасці не патрабуецца", - сказала Вольга Бабко.
Для атрымання станоўчага выніку ацэнкі адпаведнасці ўстройства павінна адпавядаць патрабаванням тэхнічнага рэгламенту Мытнага саюза нумар 18. "Звяртаю ўвагу, што калі ў грамадзяніна ёсць дакументы аб ацэнцы адпаведнасці (адабрэнне тыпу транспартнага сродку або пасведчанне аб бяспецы канструкцыі транспартнага сродку) на мапед або матацыкл, які да ўступлення ў сілу норм указа адносіўся да СПМ, то можна ўжо цяпер звярнуцца ў адпаведнасці з дзеючай адміністрацыйнай працэдурай за афармленнем электроннага пашпарта і падаць дакументы на рэгістрацыю свайго транспартнага сродку ў ДАІ", - падкрэсліла начальнік упраўлення.
Яна таксама дадала, што самастойна разабрацца ў тонкасцях тэхнічнага рэгламенту даволі складана, таму да 25 жніўня на сайце Дзяржстандарту будзе размешчана спецыяльная памятка, каб чалавек змог зразумець, ці неабходна яму звяртацца ў лабараторыю ці іншы орган для таго, каб вызначыць, да якой катэгорыі адносіцца яго СПМ.
"На гэты момант мы гаворым аб устройствах, якія да ўступлення ў сілу норм указа нумар 295 адносіліся да СПМ і маюць максімальную канструктыўную скорасць большую за 25 км/гадз. Калі грамадзянін мае намер выкарыстоўваць гэта толькі ў рамках умоў, пазначаных у абзацы 3 пункта 2 указа нумар 295, г.зн. на дарогах без удасканаленага пакрыцця, едучы ў светлы час сутак па абочыне дарогі, а пры адсутнасці абочыны - па праезнай частцы дарогі не далей за 1 м ад яе правага краю, то праходзіць ацэнку адпаведнасці не патрабуецца", - сказала Вольга Бабко.
Для атрымання станоўчага выніку ацэнкі адпаведнасці ўстройства павінна адпавядаць патрабаванням тэхнічнага рэгламенту Мытнага саюза нумар 18. "Звяртаю ўвагу, што калі ў грамадзяніна ёсць дакументы аб ацэнцы адпаведнасці (адабрэнне тыпу транспартнага сродку або пасведчанне аб бяспецы канструкцыі транспартнага сродку) на мапед або матацыкл, які да ўступлення ў сілу норм указа адносіўся да СПМ, то можна ўжо цяпер звярнуцца ў адпаведнасці з дзеючай адміністрацыйнай працэдурай за афармленнем электроннага пашпарта і падаць дакументы на рэгістрацыю свайго транспартнага сродку ў ДАІ", - падкрэсліла начальнік упраўлення.
Яна таксама дадала, што самастойна разабрацца ў тонкасцях тэхнічнага рэгламенту даволі складана, таму да 25 жніўня на сайце Дзяржстандарту будзе размешчана спецыяльная памятка, каб чалавек змог зразумець, ці неабходна яму звяртацца ў лабараторыю ці іншы орган для таго, каб вызначыць, да якой катэгорыі адносіцца яго СПМ.
Як паведамлялася раней, Прэзідэнт Беларусі падпісаў указ нумар 295, якім карэкціруюцца правілы дарожнага руху. Дакумент падрыхтаваны з улікам сучасных рэалій і запатрабавання грамадскасці, прайшоў сур'ёзнае публічнае абмеркаванне. Асноўныя нормы ўказа ўступаюць у сілу з 1 верасня.-0-
