Фота з архіва
15 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. У Беларусі за пяць гадоў прывялі ў належны стан 18 тыс. км аўтамабільных дарог. Аб гэтым заявіў міністр транспарту і камунікацый Аляксей Ляхновіч у інтэрв'ю тэлеканалу "Першы інфармацыйны", паведамляе БЕЛТА.
"У мінулым і гэтым годзе вялікая колькасць сродкаў выдзелена на дарогі. У мінулым годзе мы зрабілі аўтамабільных дарог крыху больш за 5 тыс. км, у бягучым годзе таксама каля 5 тыс. км. У выніку за два гады 10 тыс. км аўтамабільных дарог прывялі ў належны стан. Мы дзейнічаем не бяздумна. Штогод у час вясенняга агляду вызначаюцца найгоршыя ўчасткі аўтамабільных дарог. Мы робім карту-схему і строга кіруемся ёй пры рамонце дарог. Калі ацэньваць у цэлым пяцігодку, то мы зрабілі прыкладна 18 тыс. км аўтамабільных дарог. Гэта дазволіла нам адысці ад тых праблем, якія існавалі ў 2021-2022 гадах, калі была крытычная ямачнасць, асабліва пасля зімовага перыяду. Цяпер ужо мы з гэтай праблемай справіліся. Гэта паказаў і бягучы год. Пасля зімы асаблівых нараканняў з боку насельніцтва не было. У цэлым зваротаў ад грамадзян па стане менавіта аўтамабільных дарог (не ўлічваючы вуліцы населеных пунктаў) на сёння практычна не паступае", - расказаў Аляксей Ляхновіч.
Ён таксама растлумачыў, колькі ў цэлым каштуе абнаўленне і рэканструкцыя дарог. "Гэта вельмі дорага. Калі ў мінулым годзе было Br2,2 млрд патрачана на аўтамабільныя дарогі, у бягучым годзе ўжо Br2,3 млрд, на 2026 год запланавана Br2,5 млрд. Калі браць па кіламетры рэспубліканскай дарогі, то бягучы рамонт - гэта прыкладна Br400 тыс. Калі размова пра капітальны рамонт - гэта Br3 млн. А калі гаварыць пра найбольш складаную рэканструкцыю (гэта ўдасканаленне дарогі, перавод яе з другой катэгорыі ў першую), то гэта каля Br13 млн", - удакладніў міністр.
Якія напрамкі на асаблівым кантролі Мінтранса? "Адзін маршрут для нас цяпер найбольш важны - у бок партоў Санкт-Пецярбурга. Мы завяршаем у наступным годзе рэканструкцыю аўтамабільнай дарогі Р46 ад Лепеля да Полацка, пераводзім яе ў другую катэгорыю. Прадаўжаем рэканструкцыю аўтамабільнай дарогі М3 Мінск - Віцебск таксама зноў жа да Лепеля, каб злучыць гэтыя дзве дарогі і мець нармальную інфраструктуру ў бок партоў, куды нашы грузы ў вялікай колькасці ідуць", - адказаў Аляксей Ляхновіч.
Асобна ён спыніўся на тэме дарог да аграгарадкоў. "Ёсць даручэнне Прэзідэнта, што кожны аграгарадок павінен быць звязаны з райцэнтрам аўтамабільнай дарогай з удасканаленым пакрыццём. Гэта каля 156 км. У бягучым годзе мы зрабілі 108 км гэтых аўтамабільных дарог. У наступным годзе мы завяршаем гэты праект цалкам. Усе гарадкі будуць звязаны па самым кароткім маршруце аўтамабільнай дарогай з удасканаленым пакрыццём", - падкрэсліў міністр.
Яшчэ адна важная тэма - рэканструкцыя мастоў. "Па выніках агляду і дыягностыкі будзем выбіраць тыя масты, якія патрабуюць рамонту. Сярод значных аб'ектаў - мост цераз раку Сож каля Веткі, мост цераз раку Вілія на пад'ездзе да Вілейкі. Мы ўдзяляем маставым збудаванням сур'ёзную ўвагу", - зрабіў акцэнт кіраўнік Мінтранса.-0-
