Фота з архіва
4 верасня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. У Беларусі растуць продажы айчынных тэлевізараў, халадзільнікаў і прадукцыі лёгкай прамысловасці. Аб гэтым паведаміў журналістам міністр антыманапольнага рэгулявання і гандлю Аляксей Багданаў у час міжнароднага форуму "Трэйд Дыялог", перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"Імпартазамяшчэнне - не новая тэма для Беларусі, яна заўсёды была на парадку дня прадпрыемстваў. Нашы міністэрствы традыцыйна даследуюць рынак у канцы кожнага года і на сайце вывешваюць спіс тых тавараў, якія маюць патрэбу ў імпартазамяшчэнні. Спіс рассылаецца прадпрыемствам, якія арыентуюцца на яго і вырабляюць імпартазамяшчальныя тавары. За бягучае паўгоддзе з 73 таварных груп, за якімі сочыць Белстат, 50 паказалі добры дынамічны рост. Растуць продажы айчынных халадзільнікаў, маразільнікаў, тэлевізараў, пральных машын, тавараў легпрама, плодаагародніннай прадукцыі, малочных тавараў. У цэлым дынаміка даволі дадатная. Хоць ёсць некаторыя групы тавараў, якія, наадварот, праселі. І тут неабходна працаваць больш актыўна вытворцам, пашыраючы свой тавар, рэкламуючы, удасканальваючы маркетынгавыя службы. Важна і сумесная работа па акцыйнай палітыцы разам з гандлёвымі арганізацыямі, яна стаіць на першым месцы. Неабходна айчынную прадукцыю пашыраць, даводзіць інфармацыю аб спажывецкіх уласцівасцях, аб навінках да шырокага кола насельніцтва. У прынцыпе, у гэтым напрамку ўсе працуюць. Будзем у такой звязцы "вытворца - гандаль" працаваць і далей", - сказаў Аляксей Багданаў.
Паводле яго слоў, доля айчынных тавараў па выніках паўгоддзя ў цэлым крыху знізілася да ўзроўню мінулага года. "Але трэба разумець, што вырас сам рынак, аб'ёмы рэалізацыі. Рознічны тавараабарот павялічыўся на 11,5 працэнта. Рост назіраецца і па імпарце, і па продажах нашых тавараў. Недзе імпарт вялікімі тэмпамі расце, але і нашы продажы павялічваюцца. Але ў цэлым вялікай праблемы мы не бачым, таму што ў харчовым сегменце доля айчыннай прадукцыі - амаль 77 працэнтаў", - адзначыў міністр.
З'явілася новая тэндэнцыя - павелічэнне долі беларускіх тавараў у прыкасавай зоне магазінаў. "Тут вельмі важна не адміністрацыйнае ўздзеянне, а работа пастаўшчыкоў, вытворцаў. Калі не вырабляць тавараў дробнаштучных, упакаваных, то як іх паставіш у прыкасавую зону. Але нашы прадпрыемствы малайцы, мадэрнізавалі вытворчасці і сталі шмат вырабляць тавараў, якія можна пакласці на паліцы каля касы - шакаладкі, цукрыстыя вырабы і г.д. Доля айчынных тавараў у прыкасавай зоне падыходзіць да 50 працэнтаў. Гэта вялікае дасягненне, раней такога не было", - звярнуў увагу кіраўнік МАРГ.
"У цэлым ёсць над чым працаваць. Гэта канкурэнцыя, яе баяцца не трэба. Яна падганяе нашых вытворцаў больш актыўна працаваць над сабекоштам, якасцю, папулярызацыяй, знешнім выглядам тавараў. Канкурэнцыя павінна быць здаровай, каб яна дапамагала ўдасканальвацца", - сказаў на заканчэнне Аляксей Багданаў.-0-
"Імпартазамяшчэнне - не новая тэма для Беларусі, яна заўсёды была на парадку дня прадпрыемстваў. Нашы міністэрствы традыцыйна даследуюць рынак у канцы кожнага года і на сайце вывешваюць спіс тых тавараў, якія маюць патрэбу ў імпартазамяшчэнні. Спіс рассылаецца прадпрыемствам, якія арыентуюцца на яго і вырабляюць імпартазамяшчальныя тавары. За бягучае паўгоддзе з 73 таварных груп, за якімі сочыць Белстат, 50 паказалі добры дынамічны рост. Растуць продажы айчынных халадзільнікаў, маразільнікаў, тэлевізараў, пральных машын, тавараў легпрама, плодаагародніннай прадукцыі, малочных тавараў. У цэлым дынаміка даволі дадатная. Хоць ёсць некаторыя групы тавараў, якія, наадварот, праселі. І тут неабходна працаваць больш актыўна вытворцам, пашыраючы свой тавар, рэкламуючы, удасканальваючы маркетынгавыя службы. Важна і сумесная работа па акцыйнай палітыцы разам з гандлёвымі арганізацыямі, яна стаіць на першым месцы. Неабходна айчынную прадукцыю пашыраць, даводзіць інфармацыю аб спажывецкіх уласцівасцях, аб навінках да шырокага кола насельніцтва. У прынцыпе, у гэтым напрамку ўсе працуюць. Будзем у такой звязцы "вытворца - гандаль" працаваць і далей", - сказаў Аляксей Багданаў.
Паводле яго слоў, доля айчынных тавараў па выніках паўгоддзя ў цэлым крыху знізілася да ўзроўню мінулага года. "Але трэба разумець, што вырас сам рынак, аб'ёмы рэалізацыі. Рознічны тавараабарот павялічыўся на 11,5 працэнта. Рост назіраецца і па імпарце, і па продажах нашых тавараў. Недзе імпарт вялікімі тэмпамі расце, але і нашы продажы павялічваюцца. Але ў цэлым вялікай праблемы мы не бачым, таму што ў харчовым сегменце доля айчыннай прадукцыі - амаль 77 працэнтаў", - адзначыў міністр.
З'явілася новая тэндэнцыя - павелічэнне долі беларускіх тавараў у прыкасавай зоне магазінаў. "Тут вельмі важна не адміністрацыйнае ўздзеянне, а работа пастаўшчыкоў, вытворцаў. Калі не вырабляць тавараў дробнаштучных, упакаваных, то як іх паставіш у прыкасавую зону. Але нашы прадпрыемствы малайцы, мадэрнізавалі вытворчасці і сталі шмат вырабляць тавараў, якія можна пакласці на паліцы каля касы - шакаладкі, цукрыстыя вырабы і г.д. Доля айчынных тавараў у прыкасавай зоне падыходзіць да 50 працэнтаў. Гэта вялікае дасягненне, раней такога не было", - звярнуў увагу кіраўнік МАРГ.
"У цэлым ёсць над чым працаваць. Гэта канкурэнцыя, яе баяцца не трэба. Яна падганяе нашых вытворцаў больш актыўна працаваць над сабекоштам, якасцю, папулярызацыяй, знешнім выглядам тавараў. Канкурэнцыя павінна быць здаровай, каб яна дапамагала ўдасканальвацца", - сказаў на заканчэнне Аляксей Багданаў.-0-