Уладзімір Арлоўскі. Фота з архіва
20 верасня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Беларускі адказ на санкцыі не дазволіў ЕС манапалізаваць рынак перавозак тавараў. Аб гэтым заявіў старшыня Дзяржаўнага мытнага камітэта Уладзімір Арлоўскі ў інтэрв'ю карэспандэнту БЕЛТА.
"Чарговыя два пункты пропуску літоўскі бок закрыў у сакавіку гэтага года. У выніку функцыянуюць толькі пяць аўтадарожных пунктаў пропуску з 26: па два на польскім і літоўскім напрамках і адзін на латвійскім. З 1 ліпеня чарговым пакетам санкцый забаронены ўезд беларускіх прычэпаў на тэрыторыю ЕС. Нягледзячы на гэта, раней прынятыя беларускім бокам меры ў адказ далі магчымасць прадоўжыць ажыццяўленне знешнеэканамічнай дзейнасці з акцэнтам на айчынных суб'ектах гаспадарання. Тыя меры па перачэпцы і перагрузцы, якія Беларусь прыняла ў адказ на санкцыі ЕС, выключылі манапалізацыю еўрапейскімі перавозчыкамі рынку перавозак тавараў па тэрыторыі ЕАЭС. Тавары канчатковым атрымальнікам дастаўляюць беларускія і расійскія перавозчыкі. Сёння ў сярэднім беларускія перавозчыкі задзейнічаны ў 51 працэнце такіх перавозак, а расійскія - у 47 працэнтах. Штодзённа ажыццяўляецца больш за 1 тыс. грузавых аперацый", - расказаў Уладзімір Арлоўскі.
Беларускі бізнес пераарыентаваўся ў напрамку дружалюбных краін Азіі і далёкай дугі. У бягучым годзе праз усходні напрамак перамешчана ў чатыры разы больш грузаў, чым праз заходні.
"Мытная служба, у сваю чаргу, аператыўна мяняе тэхналогіі і падыходы ў сваёй рабоце. Аказваем максімальную дапамогу і падтрымку беларускім экспарцёрам і імпарцёрам, у тым ліку ў выбудоўванні новых маршрутаў паставак тавараў. Такая работа эфектыўная. Гэта пацвярджаюць і лічбы паступлення мытных плацяжоў у рэспубліканскі бюджэт. За 8 мясяцаў бягучага года яны на 16 працэнтаў вышэйшыя, чым за аналагічны перыяд мінулага года", - адзначыў старшыня ДМК.-0-
"Чарговыя два пункты пропуску літоўскі бок закрыў у сакавіку гэтага года. У выніку функцыянуюць толькі пяць аўтадарожных пунктаў пропуску з 26: па два на польскім і літоўскім напрамках і адзін на латвійскім. З 1 ліпеня чарговым пакетам санкцый забаронены ўезд беларускіх прычэпаў на тэрыторыю ЕС. Нягледзячы на гэта, раней прынятыя беларускім бокам меры ў адказ далі магчымасць прадоўжыць ажыццяўленне знешнеэканамічнай дзейнасці з акцэнтам на айчынных суб'ектах гаспадарання. Тыя меры па перачэпцы і перагрузцы, якія Беларусь прыняла ў адказ на санкцыі ЕС, выключылі манапалізацыю еўрапейскімі перавозчыкамі рынку перавозак тавараў па тэрыторыі ЕАЭС. Тавары канчатковым атрымальнікам дастаўляюць беларускія і расійскія перавозчыкі. Сёння ў сярэднім беларускія перавозчыкі задзейнічаны ў 51 працэнце такіх перавозак, а расійскія - у 47 працэнтах. Штодзённа ажыццяўляецца больш за 1 тыс. грузавых аперацый", - расказаў Уладзімір Арлоўскі.
Беларускі бізнес пераарыентаваўся ў напрамку дружалюбных краін Азіі і далёкай дугі. У бягучым годзе праз усходні напрамак перамешчана ў чатыры разы больш грузаў, чым праз заходні.
"Мытная служба, у сваю чаргу, аператыўна мяняе тэхналогіі і падыходы ў сваёй рабоце. Аказваем максімальную дапамогу і падтрымку беларускім экспарцёрам і імпарцёрам, у тым ліку ў выбудоўванні новых маршрутаў паставак тавараў. Такая работа эфектыўная. Гэта пацвярджаюць і лічбы паступлення мытных плацяжоў у рэспубліканскі бюджэт. За 8 мясяцаў бягучага года яны на 16 працэнтаў вышэйшыя, чым за аналагічны перыяд мінулага года", - адзначыў старшыня ДМК.-0-