ДЗЯРЖОРГАНЫДЗЯРЖОРГАНЫ
Флаг Пятніца, 24 верасня 2021
Мінск Воблачна з праясненнямі +11°C
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
29 ліпеня 2021, 13:36

Што рабіць пры сутаргах і як засцерагчы сябе ад небяспекі на вадзе - рэкамендацыі МНС

Фота з архіва
Фота з архіва

29 ліпеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Ратавальнікі нагадваюць: бестурботнасць каля вады прыводзіць да трагедыі, паведамілі БЕЛТА ў МНС.

"У Беларусі прадаўжаюць фіксавацца выпадкі бестурботных паводзін на вадзе, якія заканчваюцца трагічна: купанне ў стане алкагольнага ап'янення, заплывы на далёкія дыстанцыі, пакіданне дзяцей без нагляду і да т.п. Ратавальнікі нагадваюць, што вада не даруе бестурботнасці, таму кожнаму важна ведаць правілы паводзін, якія неабходна выконваць каля вады", - падкрэслілі ў МНС.

Ратавальнікі заклікаюць грамадзян не купацца на неабсталяваных пляжах. "Калі вы адпачываеце каля вады, то дно вадаёма павінна быць чыстым, без карчоў, водарасцей і глею. Агледзьцеся, ці няма на беразе бітага шкла, вострых камянёў і іншых небяспечных прадметаў. Размяшчайцеся ў цені, пазбягаючы прамых сонечных прамянёў, абавязкова надзеньце галаўны ўбор, - расказалі ў ведамстве. - Не нырайце з разбегу, заходзьце ў ваду паступова, каб даць целу прывыкнуць да перападу тэмператур і пазбегнуць спазмаў крывяносных сасудаў. Калі вы шмат часу правялі на сонцы, не спяшайцеся: адыдзіце ў цень, астыньце і толькі потым ідзіце плаваць. Не трэба купацца нашча або адразу пасля яды. Рабіць гэта лепш праз паўтары гадзіны пасля прыёму ежы".

Як адзначаецца, адна з праблем у час плавання - гэта пачуццё меры, якое многія страчваюць, забываючы, што доўгае знаходжанне ў вадзе прыводзіць да пераахаладжэння арганізма. Калі чалавека пачало трэсці, трэба неадкладна выйсці на бераг і зрабіць кароткую, але энергічную прабежку. Працягласць купання залежыць ад тэмпературы паветра і вады, сілы ветру. У час навальніцы ў ваду заходзіць нельга.

"Навучыцеся адпачываць на вадзе: лежачы на спіне або прыціснуўшы калені і локці да грудзей і жывата (паплаўком). Робячы далёкія заплывы, эканомна расходуйце сілы, час ад часу адпачывайце.

Даволі часта здараюцца сутаргі. Яны могуць узнікнуць у любы час і ў любым месцы, таму трэба быць гатовым заўсёды. Калі вы адчулі, што звяло нагу (часцей за ўсё ікраножную мышцу), не панікуйце і не губляйцеся. Зрабіце глыбокі ўдых і апусціцеся пад ваду з галавой. Моцна ўхапіце рукой вялікі палец і цягніце ступню на сябе, пакуль нага не выпраміцца поўнасцю. Адразу ж плывіце да берага", - растлумачылі ратавальнікі.

Тым, хто не ўмее плаваць, не рэкамендуецца заплываць на глыбіню на матрацах і кругах. Важна памятаць, што матрацы і іншыя падобныя прыстасаванні не з'яўляюцца плавальнымі сродкамі, яны могуць здзімацца ў самы непадыходзячы момант.

Пры купанні забараняецца заплываць за знакі агароджы і папераджальныя знакі, купацца і ныраць у забароненых і невядомых месцах, тым больш у стане алкагольнага ап'янення. Нельга скакаць у ваду з дамбаў, прыстаней, катараў, лодак, плытоў, а таксама падаваць ілжывыя сігналы бедства. Не трэба дапускаць свавольстваў, звязаных з ныраннем і захопам канечнасцей тых, хто купаецца, залазіць на буі і іншыя тэхнічныя збудаванні.-0-

Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
З НАМІ НАЙБОЛЬШ ЦІКАВА
Свежыя навіны Беларусі