Сцяг Аўторак, 26 лістапада 2024
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
25 верасня 2024, 13:20

Шлык: найбольш эфектыўная форма работы са зваротамі - асабісты прыём грамадзян

Рыгор Шлык
Рыгор Шлык
25 верасня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Найбольш эфектыўная форма работы са зваротамі - асабісты прыём грамадзян. Аб гэтым заявіў журналістам начальнік галоўнага ўпраўлення па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб Адміністрацыі Прэзідэнта Беларусі Рыгор Шлык, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

Як падкрэсліў Рыгор Шлык, практыка паказвае, што, нягледзячы на прадугледжаныя заканадаўствам розныя формы работы са зваротамі грамадзян, адной з найбольш эфектыўных форм з'яўляецца асабісты прыём. "У прыёмнай адміністрацыйнага комплексу "Карла Маркса, 38" прыём грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб вядзецца штодзень, за выключэннем выхадных і святочных дзён, з 8.00 да 17.00, з перапынкам на абед з 13.00 да 14.00. Гэты прыём ажыццяўляюць службовыя асобы галоўнага ўпраўлення па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб", - растлумачыў ён.

"Акрамя таго, у прыёмнай у адпаведнасці з графікам кожны чацвер вядзе асабістыя прыёмы кіраўніцтва Адміністрацыі Прэзідэнта. У прыватнасці, кіраўнік Адміністрацыі Прэзідэнта і яго намеснікі, а таксама дзяржаўны сакратар Савета бяспекі, старшыня Камітэта дзяржаўнага кантролю, кіраўнік спраў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, начальнікі структурных падраздзяленняў Адміністрацыі Прэзідэнта", - дадаў начальнік галоўнага ўпраўлення.

Графік прыёму гэтых службовых асоб размешчаны на афіцыйным сайце Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь. "Дарэчы, сёння тут праводзіць планавы асабісты прыём дзяржсакратар Савета бяспекі Рэспублікі Беларусь", - адзначыў Рыгор Шлык.

"Асабістыя прыёмы ажыццяўляюцца ў строгай адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства, што рэгламентуе работу са зваротамі. Размова, у прыватнасці, ідзе аб тым, што дзеянне закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" не распаўсюджваецца на звароты, якія падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з працэсуальным заканадаўствам, а таксама заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты работніка да наймальніка, а таксама звароты, адносна якіх заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы спецыяльны парадак іх падачы і разгляду. Гэтыя пытанні падлягаюць разгляду строга вызначанымі дзяржаўнымі органамі і ў іншым парадку", - падкрэсліў начальнік галоўнага ўпраўлення.

Ён таксама канстатаваў, што на адным з апошніх мерапрыемстваў Прэзідэнт Беларусі адзначыў, што ў дзейнасці ўсіх кіраўнікоў - ад рэгіёнаў і мясцовай вертыкалі да цэнтральнага звяна - у прыярытэце павінна быць работа з людзьмі. "Такія падыходы не з'яўляюцца чымсьці новым, паколькі кіраўнік дзяржавы ўдзяляе пільную ўвагу рабоце са зваротамі грамадзян з самага пачатку прэзідэнцкага тэрміну. Актуальнасць работы з насельніцтвам, зваротамі грамадзян і, самае галоўнае, эфектыўнасць гэтай работы пацвярджаецца статыстыкай, - растлумачыў ён. - Так, за 8 месяцаў 2024 года ў Адміністрацыю Прэзідэнта паступіла каля 12 тыс. зваротаў, што ў цэлым адпавядае ўзроўню аналагічнага перыяду мінулага года. Адным з найбольш эфектыўных метадаў работы са зваротамі з'яўляецца асабісты прыём грамадзян. Так, на працягу года прыёмную наведвае ў сярэднім каля 4 тыс. грамадзян, за дзень - ад 10 да 20 чалавек".

Паводле слоў Рыгора Шлыка, нягледзячы на існуючыя магчымасці падачы звароту ў пісьмовым выглядзе або з выкарыстаннем інтэрнэт-сэрвісаў, значная колькасць людзей выбірае форму менавіта непасрэдных зносін, і ў гэтым плане ў прыёмнай створаны максімальна зручныя ўмовы наведвання. "Па сутнасці, у поўнай меры рэалізуюцца падыходы, агучаныя кіраўніком дзяржавы: "Людзей трэба чуць, з людзьмі трэба размаўляць і належным чынам рэагаваць на тыя пытанні, якія яны ставяць перад намі", - дадаў ён.

Акрамя таго, актыўна выкарыстоўваецца практыка правядзення выязных прыёмаў грамадзян. "Такая форма работы была ўпершыню ўкаранёна Адміністрацыяй Прэзідэнта і цяпер шырока выкарыстоўваецца дэпутатамі ўсіх узроўняў, рэспубліканскімі і мясцовымі органамі ўлады. У прыватнасці, кіраўніцтвам Адміністрацыі Прэзідэнта і памочнікамі Прэзідэнта - інспектарамі па абласцях за мінулы перыяд праведзена звыш 70 прыёмаў, на якіх прынята больш за 500 чалавек".

Як лічыць прадстаўнік Адміністрацыі Прэзідэнта, перавага такой формы работы відавочная, паколькі ў большасці сваёй жыхары рэгіёнаў звяртаюцца па актуальных па месцы пражывання людзей праблемах (добраўпарадкаванне прысядзібнай тэрыторыі, санітарна-тэхнічны стан пад'ездаў, рамонт участка дарогі або тратуара, вываз бытавога смецця, утрыманне сельскіх могілак і іншыя). "Калі прэтэнзіі абгрунтаваны, то яны вырашаюцца ў аператыўным парадку на месцы, а ў выпадку неабходнасці дадатковага вывучэння пытання бяруцца на кантроль для пошуку варыянтаў іх вырашэння, - падкрэсліў Рыгор Шлык. - Гэта дае магчымасць, што называецца, трымаць руку на пульсе і папярэджваць з'яўленне праблем масавага характару або маючых пэўнае сацыяльнае значэнне для канкрэтнага рэгіёна".

"Што датычыцца пытанняў, якія ўзнімаюцца грамадзянамі, то аналіз зместу зваротаў паказвае, што ў 2024 годзе для грамадзян, як і раней, актуальныя штодзённыя праблемы, перш за ўсё пытанні жыццезабеспячэння. Пераважна гэта не пытанні глабальнага характару, якія патрабуюць вялікіх фінансавых затрат, а лакальныя бытавыя праблемы, якія павінны ўстараняцца ў максімальна сціслыя тэрміны. У топе - звароты па пытаннях ЖКГ, і гэта нядзіўна, улічваючы важнасць і значнасць гэтай сферы для насельніцтва. Таксама для людзей заўсёды актуальныя пытанні аховы здароўя, працы і занятасці, сацыяльнага і пенсійнага забеспячэння. Як я сказаў, найбольш актуальныя праблемы штодзённай жыццядзейнасці насельніцтва, менавіта таму абсалютна ўсе звароты, якія паступалі ў Адміністрацыю Прэзідэнта, дасканала разглядаліся з прыняццем пры неабходнасці мер рэагавання", - рэзюмаваў Рыгор Шлык.-0-

Фота Мікалая Пятрова
Падпісвайцеся на нас у
X
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі