
Фота з архіва
23 красавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. У маладзёжным асяроддзі захоўваецца запыт на большую практыкаарыентаванасць адукацыйнага працэсу. Аб гэтым карэспандэнту БЕЛТА паведаміў старшыня Беларускага камітэта маладзёжных арганізацый Павел Алекса, каменціруючы даныя сацапытанняў.
У верасні - снежні 2024 года БКМА сумесна з Цэнтрам сацыяльна-гуманітарных даследаванняў БДЭУ і Інстытутам сацыялогіі НАН Беларусі праведзены апытанні аб перавагах беларускай моладзі. У іх прынялі ўдзел 12 тыс. маладых беларусаў з розных рэгіёнаў краіны.
Згодна з сацапытаннямі, у маладзёжным асяроддзі запыт на большую практыкаарыентаванасць адукацыйнага працэсу, упор на развіццё прыкладных навыкаў, найбольш запатрабаваных пры працаўладкаванні. Пры гэтым моладзь імкнецца іх атрымаць самастойна (дыстанцыйная адукацыя, трэнінгі) або шляхам больш ранняга ўступлення ў працоўную дзейнасць паралельна з вучобай.
"Як і ва ўсе часы, маладыя людзі - самая актыўная частка насельніцтва, таму што гэта самы эфектыўны ўзрост для атрымання прафесіі, першага працоўнага вопыту. Запыт на практыкаарыентаванасць адукацыйнага працэсу звязаны з тым, што кожнаму чалавеку, асабліва маладому, хочацца бачыць вынікі сваёй працы. Моладзі ўласцівы нейкі юнацкі максімалізм, чаканне атрымаць вынік тут і цяпер. Таму, вядома, ёсць запыт на канкрэтныя спецыяльнасці, якія сёння на рынку працы запатрабаваны. Гэта ў тым ліку і тэхнічныя спецыяльнасці, прыкладныя навыкі. Таму што малады чалавек дакладна бачыць, які від той ці іншай дзейнасці запатрабаваны на рынку", - адзначыў Павел Алекса.
У верасні - снежні 2024 года БКМА сумесна з Цэнтрам сацыяльна-гуманітарных даследаванняў БДЭУ і Інстытутам сацыялогіі НАН Беларусі праведзены апытанні аб перавагах беларускай моладзі. У іх прынялі ўдзел 12 тыс. маладых беларусаў з розных рэгіёнаў краіны.
Згодна з сацапытаннямі, у маладзёжным асяроддзі запыт на большую практыкаарыентаванасць адукацыйнага працэсу, упор на развіццё прыкладных навыкаў, найбольш запатрабаваных пры працаўладкаванні. Пры гэтым моладзь імкнецца іх атрымаць самастойна (дыстанцыйная адукацыя, трэнінгі) або шляхам больш ранняга ўступлення ў працоўную дзейнасць паралельна з вучобай.
"Як і ва ўсе часы, маладыя людзі - самая актыўная частка насельніцтва, таму што гэта самы эфектыўны ўзрост для атрымання прафесіі, першага працоўнага вопыту. Запыт на практыкаарыентаванасць адукацыйнага працэсу звязаны з тым, што кожнаму чалавеку, асабліва маладому, хочацца бачыць вынікі сваёй працы. Моладзі ўласцівы нейкі юнацкі максімалізм, чаканне атрымаць вынік тут і цяпер. Таму, вядома, ёсць запыт на канкрэтныя спецыяльнасці, якія сёння на рынку працы запатрабаваны. Гэта ў тым ліку і тэхнічныя спецыяльнасці, прыкладныя навыкі. Таму што малады чалавек дакладна бачыць, які від той ці іншай дзейнасці запатрабаваны на рынку", - адзначыў Павел Алекса.
Сёння даступна магчымасць павышэння сваёй кваліфікацыі дыстанцыйна. "Можна паралельна атрымліваць некалькі адукацый, што, дарэчы, мы часта бачым. Студэнты гуманітарных спецыяльнасцей нярэдка выбіраюць у якасці другой адукацыі эканоміку, юрыдычныя навукі. Грамадства шматграннае, і тыя ці іншыя навыкі, галіны пераклікаюцца. Сёння трэба ўмець прымяняць свае навыкі ў сучасных тэхналогіях, праграміраванні. І моладзь ужо добра разумее, дзе яна будзе пасля атрымання таго ці іншага ўзроўню адукацыі", - дапоўніў Павел Алекса.-0-