ДЗЯРЖОРГАНЫДЗЯРЖОРГАНЫ
Флаг Серада, 18 мая 2022
Мінск Ясна +5°C
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
15 снежня 2021, 10:55

Рэктар РІПА: прывабнасць прафесійнай адукацыі трэба павышаць

15 снежня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Прывабнасць прафесійнай адукацыі трэба павышаць. Аб гэтым заявіў рэктар Рэспубліканскага інстытута прафесійнай адукацыі Міністэрства адукацыі кандыдат педагагічных навук Валерый Галубоўскі падчас спецпраекта ў прэс-цэнтры БЕЛТА на тэму "Канцэпцыя развіцця сістэмы адукацыі ў Рэспубліцы Беларусь да 2030 года".

"Адна з задач канцэпцыі - павышэнне прывабнасці прафесійнай адукацыі, паколькі ў грамадстве ўсё ж існуюць стэрэатыпы адносна прафесійна-тэхнічнай адукацыі. Яны сфарміраваны ў перыяды яшчэ савецкага мінулага і развіцця на пачатковым этапе Беларусі як самастойнай дзяржавы ў 1990-я гады. Таму тут стаіць задача інфармаванасці грамадства", - сказаў Валерый Галубоўскі.

Паводле яго слоў, вельмі многае змянілася ў адукацыйным асяроддзі, у магчымасцях і ўмовах прафтэхадукацыі як стартавай пляцоўкі для прафесійнай кар'еры навучэнцаў. "Павышэнне гэтай прывабнасці неабходна праводзіць шляхам розных мерапрыемстваў, з уключэннем у іх вучняў агульнай сярэдняй школы і іх бацькоў. Адзін з напрамкаў, які паклаў пачатак гэтай рабоце, - удзел нашай рэспублікі ў чэмпіянаце прафесійнага майстэрства па міжнародных стандартах WorldSkills. Раз у два гады праходзяць рэспубліканскія чэмпіянаты. Як нацыянальны аператар РІПА ўзаемадзейнічае больш як з 60 краінамі, якія ўдзельнічаюць у гэтым руху. Хачу сказаць, што гэта задача ў свеце агульная, а прыкладаемыя намаганні ўжо даюць вынік. Па шэрагу спецыяльнасцей мы бачым павелічэнне конкурсу ва ўступнай кампаніі. Эфектыўнасць гэтай работы была ацэнена пры падрыхтоўцы канцэпцыі", - адзначыў рэктар РІПА.

Не менш важнае пытанне - структураванне сістэмы падрыхтоўкі кадраў і выхад на адзіны від устаноў прафесійнай адукацыі. "Гэта прадыктаваная часам аб'ектыўнасць. Трэнд, які назіраецца ў свеце ў выніку імклівага развіцця тэхналогій, - гэта змяншэнне патрэбнасцей у прафесіях нізкай кваліфікацыі, ручной работы і павелічэнне попыту на прафесіі высокаінтэлектуальнай працы. Пры гэтым асаблівая ўвага ўдзяляецца ўзроўню валодання лічбавымі ўменнямі ва ўмовах павышэння прадукцыйнасці. Гэта сведчыць аб тым, што ў рамках праграм сярэдняй спецыяльнай і прафесійна-тэхнічнай адукацыі варта закласці той фундамент або сфарміраваць тыя кампетэнцыі больш высокага ўзроўню, на якія арыентаваны сектар эканомікі", - дапоўніў Валерый Галубоўскі.-0-

Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
З НАМІ НАЙБОЛЬШ ЦІКАВА
Свежыя навіны Беларусі