1 кастрычніка, Масква /Эдуард Півавар - БЕЛТА/. Еўразійскі міжурадавы савет, пасяджэнне якога прайшло 1 кастрычніка ў Ерэване з удзелам прэм'ер-міністра Беларусі Рамана Галоўчанкі, зацвердзіў дарожную карту па рэалізацыі асноўных напрамкаў і этапаў рэалізацыі скаардынаванай (узгодненай) транспартнай палітыкі дзяржаў - членаў Еўразійскага эканамічнага саюза на 2024-2026 гады. Аб гэтым БЕЛТА паведамілі ў прэс-службе Еўразійскай эканамічнай камісіі.
"Дарожная карта вызначае сумесныя меры Еўразійскай эканамічнай камісіі і ўпаўнаважаных органаў у галіне транспарту па практычным забеспячэнні ключавога стратэгічнага дакумента - асноўных напрамкаў і этапаў рэалізацыі транспартнай палітыкі. Мерапрыемствы дарожнай карты накіраваны на паслядоўнае паглыбленне інтэграцыйных працэсаў у сферы транспарту, а менавіта на дасягненне мэт фарміравання ў саюзе адзінай транспартнай прасторы і агульнага рынку транспартных паслуг", - адзначылі ў прэс-службе.
Пры падрыхтоўцы дакумента эксперты зыходзілі з асаблівасцей развіцця аўтамабільнага, чыгуначнага, паветранага і воднага транспарту ў сучасных умовах і ацэнкі магчымасці збліжэння іх рэгулявання, а таксама агульнагаліновых аспектаў транспартнай дзейнасці. "У дакумент увайшлі такія значныя мерапрыемствы, як фарміраванне пераліку вузкіх месцаў транспартнай інфраструктуры на тэрыторыях краін ЕАЭС у напрамках "Усход - Захад" і "Поўнач - Поўдзень" і выпрацоўка прапаноў па іх устараненні. Акрамя таго, краіны плануюць удасканальваць права саюза і заканадаўства дзяржаў-членаў для ўкаранення ў ЕАЭС электронных транспартных дакументаў, уключаючы адмову ад выкарыстання ў сферы транспарту дакументаў на папяровым носьбіце і пераход да электроннага абмену данымі", - растлумачылі ў ЕЭК.
Усяго ў дакумент уключаны 33 пункты ўзгодненых краінамі мерапрыемстваў, якія падлягаюць рэалізацыі ў 2024-2026 гадах. Яны з'яўляюцца лагічным працягам папярэдніх трохгадовых дарожных карт за 2018-2020 і 2021-2023 гады.
"Дарожная карта вызначае сумесныя меры Еўразійскай эканамічнай камісіі і ўпаўнаважаных органаў у галіне транспарту па практычным забеспячэнні ключавога стратэгічнага дакумента - асноўных напрамкаў і этапаў рэалізацыі транспартнай палітыкі. Мерапрыемствы дарожнай карты накіраваны на паслядоўнае паглыбленне інтэграцыйных працэсаў у сферы транспарту, а менавіта на дасягненне мэт фарміравання ў саюзе адзінай транспартнай прасторы і агульнага рынку транспартных паслуг", - адзначылі ў прэс-службе.
Пры падрыхтоўцы дакумента эксперты зыходзілі з асаблівасцей развіцця аўтамабільнага, чыгуначнага, паветранага і воднага транспарту ў сучасных умовах і ацэнкі магчымасці збліжэння іх рэгулявання, а таксама агульнагаліновых аспектаў транспартнай дзейнасці. "У дакумент увайшлі такія значныя мерапрыемствы, як фарміраванне пераліку вузкіх месцаў транспартнай інфраструктуры на тэрыторыях краін ЕАЭС у напрамках "Усход - Захад" і "Поўнач - Поўдзень" і выпрацоўка прапаноў па іх устараненні. Акрамя таго, краіны плануюць удасканальваць права саюза і заканадаўства дзяржаў-членаў для ўкаранення ў ЕАЭС электронных транспартных дакументаў, уключаючы адмову ад выкарыстання ў сферы транспарту дакументаў на папяровым носьбіце і пераход да электроннага абмену данымі", - растлумачылі ў ЕЭК.
Усяго ў дакумент уключаны 33 пункты ўзгодненых краінамі мерапрыемстваў, якія падлягаюць рэалізацыі ў 2024-2026 гадах. Яны з'яўляюцца лагічным працягам папярэдніх трохгадовых дарожных карт за 2018-2020 і 2021-2023 гады.
"Таксама кіраўнікі ўрадаў даручылі ЕЭК і бакам прадоўжыць кансультацыі па шэрагу важных напрамкаў транспартнай інтэграцыі, у прыватнасці па пытаннях паветранага транспарту і развіцця кадравага патэнцыялу, і пасля дадатковай прапрацоўкі ўнесці ўзгодненыя мерапрыемствы на разгляд Міжурадавага савета. Гэта работа павінна быць праведзена да 1 лютага 2025 года. Прапрацоўка дадатковых мерапрыемстваў не будзе стрымліваць паўнацэнную рэалізацыю дарожнай карты на 2024-2026 гады, зацверджанай распараджэннем Міжурадавага савета", - дадалі ў прэс-службе.-0-
Фота Паўла Арлоўскага