Сцяг Серада, 27 лістапада 2024
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
22 ліпеня 2024, 11:48

Новыя маршруты і зніжэнне рызык. Эксперт аб транспартна-лагістычным патэнцыяле ШАС

Фота з архіва
Фота з архіва
22 ліпеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Старшы выкладчык кафедры эканамічнай тэорыі і маркетынгу Беларускага дзяржаўнага тэхналагічнага ўніверсітэта Юлія Абуховіч расказала карэспандэнту БЕЛТА аб тым, якія лагістычныя магчымасці для Беларусі адкрывае патэнцыял Шанхайскай арганізацыі супрацоўніцтва.

У існуючых геапалітычных умовах міжнародныя перавозкі істотна змяніліся, адзначыла Юлія Абуховіч. З-за распаўсюджвання санкцыйных рэжымаў і росту рызык бяспекі перамяшчэнне людзей і грузаў стала больш доўгім і дарагім, утварыліся новыя маршруты замест правераных, але страціўшых ранейшую прывабнасць. Эксперты адзначаюць павышэнне ролі мультымадальных транспартных рашэнняў, захаванне важнасці замежных гандлёвых дамоў у ланцужках паставак і попыт на паслугі лагістычнага аўтсорсінгу для мінімізацыі санкцыйных рызык.

"Беларусь, наколькі гэта было магчыма, мінімізавала страту традыцыйных лагістычных схем. Дзякуючы цесным сувязям з Расіяй, мы захоўваем доступ да ўнутрыкантынентальных перавозак і да партовых магутнасцей дзяржавы-саюзніка з эканамічна эфектыўнымі ўмовамі перавалкі грузаў. Беларусь пачынае стварэнне ўласных партовых комплексаў у Санкт-Пецярбургу, Мурманскай вобласці, у перспектыве - у Прыморскім краі. Улічваючы запланаваную ў Расіі маштабную рэканструкцыю старых і будаўніцтва новых чыгуначных пуцей, выхад да рынкаў трэціх краін у Беларусі стане яшчэ больш надзейным", - расказала яна.

Хоць у кітайскай канцэпцыі "Пояс і шлях" і яго еўразійскага варыянта "Эканамічны пояс Шаўковага шляху" тры гады таму з'явіўся канкурэнт у выглядзе праекта ЕС, рух грузаў паміж КНР і Еўропай прадаўжае нарастаць. Паводле звестак Арганізацыі супрацоўніцтва чыгунак, перавозкі кантэйнераў з Кітая ў ЕС транзітам цераз Расію і Беларусь, спыненыя пасля пачатку ваенных дзеянняў на Украіне, хутка аднаўляюцца: у 2023 годзе было адпраўлена больш як 17,5 тыс. кантэйнерных паяздоў у зносінах Кітай - Еўропа, што на 6 працэнтаў вышэй за ўзровень 2022 года. Беларускія тэмпы росту яшчэ вышэйшыя, падкрэсліла эксперт.

"Наша краіна адчувае нядаўна ўзнікшыя складанасці з перамяшчэннем тавараў у паўднёва-азіяцкім напрамку. Магчыма менавіта ў рамках ШАС удасца паскорыць рэалізацыю праекта міжнароднага транспартнага калідора "Поўнач - Поўдзень", прызначанага звязаць Расію, Іран і Індыю, а таксама краіны-суседзі. Пакуль Кітай не праяўляе вялікага інтарэсу да гэтай ініцыятывы, але ёсць верагоднасць, што логіка павышэння звязнасці прасторы ШАС возьме верх над меркаваннямі яго канкурэнцыі з Індыяй і Іранам у транспартна-лагістычнай сферы", - адзначыла Юлія Абуховіч.

У гэтым плане важна адзначыць, што Беларусь больш не транзітная краіна, як мы прывыклі лічыць, звярнула ўвагу эканаміст. "Сёння мы - інтэгральная частка каласальнай незаходняй эканамічнай прасторы "сусветнай большасці". Наша новая шматвектарнасць, якая складваецца пасля паспяховага пачатку развароту на Усход і Поўдзень, трывала ўбудоўвае Беларусь у супольнасць дружалюбных краін, якія сумесна вырашаюць задачы развіцця ў цяжкіх умовах палітычнай і эканамічнай фрагментацыі сучаснага свету", - рэзюмавала эксперт.-0-
Падпісвайцеся на нас у
X
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі