
19 чэрвеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Дзецям важна ведаць, што педагог разумее, дзе яны прымянілі штучны інтэлект, а дзе працавалі самі. Такое меркаванне карэспандэнту БЕЛТА выказала настаўнік рускай мовы і літаратуры сярэдняй школы нумар 134 Мінска імя Т.С. Марыненка Аксана Герашчанка пасля ўрачыстай цырымоніі ўзнагароджвання пераможцаў конкурсу метадычных распрацовак з выкарыстаннем тэхналогій ШІ, якая прайшла ў Акадэміі адукацыі.
У красавіку Акадэмія адукацыі ініцыявала правядзенне конкурсу метадычных распрацовак з выкарыстаннем тэхналогій штучнага інтэлекту. У ім прынялі ўдзел педагагічныя работнікі ўстаноў агульнай сярэдняй, спецыяльнай адукацыі, дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, метадыстаў. "Я прадставіла на конкурс метадычную распрацоўку па выкарыстанні штучнага інтэлекту ў рабоце настаўніка-філолага, - расказала Аксана Герашчанка. - Мэтавая аўдыторыя майго праекта - гэта настаўнікі. Як вопытныя, якія хочуць пашырыць свае веды ў сферы штучнага інтэлекту, так і маладыя спецыялісты, якія толькі прыйшлі ў школу, у якіх дастаткова ведаў па штучным інтэлекце, але недастаткова вопыту ў пытаннях укаранення яго ў навучальны працэс. У нашай школе функцыянуюць класы педагагічнай накіраванасці, з іх вучнямі я таксама працую, уводзячы гэты самы штучны інтэлект. Карысць ШІ несумненная, і сёння ўжо ніхто не пытае нас аб тым, патрэбны ён ці не, ён ёсць. І настаўнік, які не знаёмы са штучным інтэлектам, вельмі адстае ад тых калег, якія актыўна ўкараняюць яго ў адукацыйны працэс".

Педагог адзначыла, што задача ШІ ў сферы адукацыі - гэта перш за ўсё вызваленне настаўніка ад руціннай работы, якая патрабуе шмат часавых і энергетычных затрат, атрыманне рэсурсу для больш карысных заняткаў. "Усе вучні педагагічных класаў масава ўключаны ў конкурсную дзейнасць. У сувязі з гэтым мы вучымся складаць эфектыўныя запыты, выбіраць правільныя сэрвісы, якія максімальна дапамагаюць дасягнуць станоўчых вынікаў, вучымся ствараць візуал, які патрэбны ім для фарміравання сваіх урокаў у час практыкі, а таксама пры стварэнні свайго партфоліа. Часта я сутыкаюся з такой сітуацыяй, што вучням здаецца, што настаўнікі вельмі адстаюць ад вучняў у плане распазнавання ШІ, што педагогі не разумеюць, дзе выкарыстоўваўся штучны інтэлект, а дзе вучань працаваў сам. Часам бывае карысна прадэманстраваць некалькі работ, у якіх паўтараюцца адны і тыя ж думкі, гэта ставіць дзяцей у тупік. І наступны раз яны ўважліва правяраюць свае работы, часам нават даходзіць да таго, што звяраюць іх. Бачаць там аднолькавыя думкі, яны разумеюць, што трэба прыкласці намаганні для таго, каб стварыць нешта ўнікальнае, нешта сваё", - падкрэсліла яна.
Вітаў пераможцаў конкурсу метадычных распрацовак з выкарыстаннем тэхналогій ШІ міністр адукацыі Андрэй Іванец. "Самая галоўная задача - каб педагог валодаў сучаснымі тэхналогіямі і кампетэнцыямі. Менавіта таму мы стараемся ісці ў нагу з часам. Міністэрствам адукацыі быў ініцыяваны рэспубліканскі конкурс метадычных распрацовак, якія зрабілі самі настаўнікі з выкарыстаннем тэхналогій штучнага інтэлекту. Больш за 400 работ паступіла на конкурс, мы бачым іх шырокую геаграфію - прадстаўлены абсалютна ўсе нашы вобласці і раённыя цэнтры. Сёння сучасны настаўнік шмат у чым на "ты" са штучным інтэлектам. Але размова ідзе не пра замену педагога, а пра павышэнне яго кампетэнцыі, пра больш высокапрафесійнае метадычнае напаўненне ўрока, пра больш цікавае падаванне матэрыялу нашым школьнікам. Усё гэта садзейнічае павышэнню якасці адукацыі", - канстатаваў кіраўнік адукацыйнага ведамства.
У Акадэміі адукацыі ўзнагародзілі лепшых з лепшых у трох намінацыях конкурсу: "Распрацоўка ўрока з прымяненнем тэхналогій ШІ ў час яго правядзення" (усяго ў гэтай намінацыі на конкурс паступіла 190 работ), "Распрацоўка пазакласнага мерапрыемства з прымяненнем тэхналогій ШІ ў час яго правядзення" (паступіла 63 работы), "Метадычны матэрыял па выкарыстанні тэхналогій ШІ ў адукацыйным працэсе (метадычны дапаможнік, рэкамендацыі, распрацоўка майстар-класа)" - 162 работы.
"Работы пераможцаў ужо размешчаны на Нацыянальным адукацыйным партале для таго, каб кожны педагог нашай краіны змог скарыстацца гэтай скарбонкай. Дарэчы, цяпер Міністэрствам адукацыі зацверджаны метадычныя рэкамендацыі па выкарыстанні тэхналогій штучнага інтэлекту выкладчыкамі для ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі. І такія ж метадычныя рэкамендацыі зацверджаны для ўстаноў вышэйшай адукацыі. У іх рэгламентаваны парадак выкарыстання гэтага інструмента, абазначана, што забаронена рабіць і гэтак далей. У сувязі з гэтым у новы навучальны год мы ўвойдзем ужо фактычна ў нашым ведамасным нарматыўным рэгуляванні выкарыстання гэтага інструмента ў навучальным працэсе", - праінфармаваў Андрэй Іванец.-0-
У красавіку Акадэмія адукацыі ініцыявала правядзенне конкурсу метадычных распрацовак з выкарыстаннем тэхналогій штучнага інтэлекту. У ім прынялі ўдзел педагагічныя работнікі ўстаноў агульнай сярэдняй, спецыяльнай адукацыі, дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, метадыстаў. "Я прадставіла на конкурс метадычную распрацоўку па выкарыстанні штучнага інтэлекту ў рабоце настаўніка-філолага, - расказала Аксана Герашчанка. - Мэтавая аўдыторыя майго праекта - гэта настаўнікі. Як вопытныя, якія хочуць пашырыць свае веды ў сферы штучнага інтэлекту, так і маладыя спецыялісты, якія толькі прыйшлі ў школу, у якіх дастаткова ведаў па штучным інтэлекце, але недастаткова вопыту ў пытаннях укаранення яго ў навучальны працэс. У нашай школе функцыянуюць класы педагагічнай накіраванасці, з іх вучнямі я таксама працую, уводзячы гэты самы штучны інтэлект. Карысць ШІ несумненная, і сёння ўжо ніхто не пытае нас аб тым, патрэбны ён ці не, ён ёсць. І настаўнік, які не знаёмы са штучным інтэлектам, вельмі адстае ад тых калег, якія актыўна ўкараняюць яго ў адукацыйны працэс".

Педагог адзначыла, што задача ШІ ў сферы адукацыі - гэта перш за ўсё вызваленне настаўніка ад руціннай работы, якая патрабуе шмат часавых і энергетычных затрат, атрыманне рэсурсу для больш карысных заняткаў. "Усе вучні педагагічных класаў масава ўключаны ў конкурсную дзейнасць. У сувязі з гэтым мы вучымся складаць эфектыўныя запыты, выбіраць правільныя сэрвісы, якія максімальна дапамагаюць дасягнуць станоўчых вынікаў, вучымся ствараць візуал, які патрэбны ім для фарміравання сваіх урокаў у час практыкі, а таксама пры стварэнні свайго партфоліа. Часта я сутыкаюся з такой сітуацыяй, што вучням здаецца, што настаўнікі вельмі адстаюць ад вучняў у плане распазнавання ШІ, што педагогі не разумеюць, дзе выкарыстоўваўся штучны інтэлект, а дзе вучань працаваў сам. Часам бывае карысна прадэманстраваць некалькі работ, у якіх паўтараюцца адны і тыя ж думкі, гэта ставіць дзяцей у тупік. І наступны раз яны ўважліва правяраюць свае работы, часам нават даходзіць да таго, што звяраюць іх. Бачаць там аднолькавыя думкі, яны разумеюць, што трэба прыкласці намаганні для таго, каб стварыць нешта ўнікальнае, нешта сваё", - падкрэсліла яна.
Вітаў пераможцаў конкурсу метадычных распрацовак з выкарыстаннем тэхналогій ШІ міністр адукацыі Андрэй Іванец. "Самая галоўная задача - каб педагог валодаў сучаснымі тэхналогіямі і кампетэнцыямі. Менавіта таму мы стараемся ісці ў нагу з часам. Міністэрствам адукацыі быў ініцыяваны рэспубліканскі конкурс метадычных распрацовак, якія зрабілі самі настаўнікі з выкарыстаннем тэхналогій штучнага інтэлекту. Больш за 400 работ паступіла на конкурс, мы бачым іх шырокую геаграфію - прадстаўлены абсалютна ўсе нашы вобласці і раённыя цэнтры. Сёння сучасны настаўнік шмат у чым на "ты" са штучным інтэлектам. Але размова ідзе не пра замену педагога, а пра павышэнне яго кампетэнцыі, пра больш высокапрафесійнае метадычнае напаўненне ўрока, пра больш цікавае падаванне матэрыялу нашым школьнікам. Усё гэта садзейнічае павышэнню якасці адукацыі", - канстатаваў кіраўнік адукацыйнага ведамства.
У Акадэміі адукацыі ўзнагародзілі лепшых з лепшых у трох намінацыях конкурсу: "Распрацоўка ўрока з прымяненнем тэхналогій ШІ ў час яго правядзення" (усяго ў гэтай намінацыі на конкурс паступіла 190 работ), "Распрацоўка пазакласнага мерапрыемства з прымяненнем тэхналогій ШІ ў час яго правядзення" (паступіла 63 работы), "Метадычны матэрыял па выкарыстанні тэхналогій ШІ ў адукацыйным працэсе (метадычны дапаможнік, рэкамендацыі, распрацоўка майстар-класа)" - 162 работы.
"Работы пераможцаў ужо размешчаны на Нацыянальным адукацыйным партале для таго, каб кожны педагог нашай краіны змог скарыстацца гэтай скарбонкай. Дарэчы, цяпер Міністэрствам адукацыі зацверджаны метадычныя рэкамендацыі па выкарыстанні тэхналогій штучнага інтэлекту выкладчыкамі для ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі. І такія ж метадычныя рэкамендацыі зацверджаны для ўстаноў вышэйшай адукацыі. У іх рэгламентаваны парадак выкарыстання гэтага інструмента, абазначана, што забаронена рабіць і гэтак далей. У сувязі з гэтым у новы навучальны год мы ўвойдзем ужо фактычна ў нашым ведамасным нарматыўным рэгуляванні выкарыстання гэтага інструмента ў навучальным працэсе", - праінфармаваў Андрэй Іванец.-0-