Дзмітрый Астраўко. Скрыншот відэа БЕЛТА
19 чэрвеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Нацыянальны аэрапорт Мінск пастаянна ўдзяляе вялікую ўвагу падтрыманню і развіццю існуючай аэрадромнай інфраструктуры. Аб гэтым у YouTube-праекце БЕЛТА "Па факце: рашэнні Першага" расказаў намеснік генеральнага дырэктара па будаўніцтве і развіцці інфраструктуры Нацыянальнага аэрапорта Мінск Дзмітрый Астраўко.
Намеснік гендырэктара расказаў, што, па выніках наведвання аэрапорта Прэзідэнтам Беларусі ў 2023 годзе, былі дадзены даручэнні, якія на сённяшні дзень выконваюцца ў поўным аб'ёме. "У мінулым годзе кіраўнік дзяржавы наведаў Нацыянальны аэрапорт Мінск, агледзеў існуючыя аб'екты, азнаёміўся з планамі развіцця аэрапорта, даў даручэнні падтрымліваць першую ўзлётна-пасадачную паласу ў працаздольным стане да яе рэканструкцыі. Даручэнне Прэзідэнта было прынята да выканання. У мінулым годзе выкананы вялікі аб'ём рамонтных работ на першай узлётна-пасадачнай паласе. Праведзена замена каля 100 пліт верхняга слоя пакрыцця агульнай плошчай каля 7,5 тыс. кв.м. Выкананы ямачны рамонт дэфектаў з выкарыстаннем сучасных рамонтных матэрыялаў і саставаў. Цяпер узлётна-пасадачная паласа знаходзіцца ў стане, які захоўвае бяспечнае выкананне палётаў", - расказаў Дзмітрый Астраўко.
Ён нагадаў, навошта ў аэрапорце спатрэбілася будаваць другую ўзлётна-пасадачную паласу. "Справа ў тым, што першая ўзлётна-пасадачная паласа эксплуатуецца з 1982 года, гэта значыць 42 гады. Тэрмін нарматыўнай службы ўзлётна-пасадачных палос з бетонным пакрыццём - 23 гады. Інакш кажучы, яна практычна ў два разы выпрацавала ўжо нарматыўны рэсурс. Таму патрабавала штогадовых рамонтаў, патрабуе рэканструкцыі гэта паласа. У сувязі з тым, што ў 2018-2019 годзе назіралася інтэнсіўнасць палётаў, якая вышэйшая, чым у нас сёння, практычна было вельмі складана знайсці вокны ў прамежках паміж палётамі, каб выконваць рамонтныя работы. Таму, у сувязі з тым, што паласа выпрацавала нарматыўны тэрмін, было прынята рашэнне будаваць новую сучасную ўзлётна-пасадачную паласу. Быў падпісаны ўказ Прэзідэнта, ён рэалізаваны, і новая ўзлётна-пасадачная паласа здадзена ў 2018 годзе і эксплуатуецца з 2019 года. Паласа мае даўжыню 3700 метраў, абсталявана самымі сучаснымі сістэмамі для дакладнага заходу на пасадку", - растлумачыў намеснік генеральнага дырэктара Нацыянальнага аэрапорта Мінск.
"Паласа забяспечвае пасадку практычна ва ўмовах адсутнасці якой-небудзь бачнасці. У аўтаматычным рэжыме практычна можна садзіцца на гэту паласу", - падкрэсліў Дзмітрый Астраўко.
Намеснік гендырэктара таксама адзначыў, што сёння ў аэрапорце пры неабходнасці ёсць магчымасць эксплуатаваць абедзве ўзлётна-пасадачныя паласы.
"Першая ўзлётна-пасадачная паласа ў нас таксама сёння задзейнічаецца. Ёсць комплекс работ, якія запланаваны на другой паласе па герметызацыі зараўноўвання швоў масцікай. Таму на час выканання работ пры закрыцці другой паласы мы працуем сёння з першай паласы. Узаемазамяняльнасць у нас забяспечваецца. Гэта таксама вельмі зручна", - расказаў пра перавагі выкарыстання дзвюх палос Дзмітрый Астраўко.
Ён таксама расказаў, што Нацыянальны аэрапорт Мінск прадаўжае развівацца. Пасля маштабнай рэканструкцыі, праведзенай у 2014 годзе, аэрапорт штогод праводзіць работы па мадэрнізацыі будынка аэравакзальнага комплексу, удасканаленні абсталявання.
"У аэрапорце існуюць і распрацаваны планы развіцця. Распрацавана канцэпцыя развіцця Нацыянальнага аэрапорта Мінск. Прадугледжваецца ў перспектыве пры ўстойлівым росце пасажырапатоку будаўніцтва новых аб'ектаў для абслугоўвання пасажыраў, абслугоўвання паветраных суднаў. У прыватнасці, у канцэпце прадугледжана будаўніцтва новага міжнароднага пасажырскага тэрмінала з магчымасцю абслугоўвання пасажыраў праз тэлескапічныя трапы з устаноўкай да іх шырокафюзеляжных сучасных самалётаў. Аэрапорт пастаянна ўдзяляе вельмі вялікую ўвагу падтрыманню і развіццю існуючай аэрадромнай інфраструктуры. Па выніках 2023 года прызнаны лепшым аэрапортам сярод краін СНД асацыяцыяй "Аэрапорт" грамадзянскай авіяцыі", - рэзюмаваў намеснік генеральнага дырэктара Нацыянальнага аэрапорта Мінск.-0-
*Праект створаны за кошт сродкаў мэтавага збору на вытворчасць нацыянальнага кантэнту
Намеснік гендырэктара расказаў, што, па выніках наведвання аэрапорта Прэзідэнтам Беларусі ў 2023 годзе, былі дадзены даручэнні, якія на сённяшні дзень выконваюцца ў поўным аб'ёме. "У мінулым годзе кіраўнік дзяржавы наведаў Нацыянальны аэрапорт Мінск, агледзеў існуючыя аб'екты, азнаёміўся з планамі развіцця аэрапорта, даў даручэнні падтрымліваць першую ўзлётна-пасадачную паласу ў працаздольным стане да яе рэканструкцыі. Даручэнне Прэзідэнта было прынята да выканання. У мінулым годзе выкананы вялікі аб'ём рамонтных работ на першай узлётна-пасадачнай паласе. Праведзена замена каля 100 пліт верхняга слоя пакрыцця агульнай плошчай каля 7,5 тыс. кв.м. Выкананы ямачны рамонт дэфектаў з выкарыстаннем сучасных рамонтных матэрыялаў і саставаў. Цяпер узлётна-пасадачная паласа знаходзіцца ў стане, які захоўвае бяспечнае выкананне палётаў", - расказаў Дзмітрый Астраўко.
Ён нагадаў, навошта ў аэрапорце спатрэбілася будаваць другую ўзлётна-пасадачную паласу. "Справа ў тым, што першая ўзлётна-пасадачная паласа эксплуатуецца з 1982 года, гэта значыць 42 гады. Тэрмін нарматыўнай службы ўзлётна-пасадачных палос з бетонным пакрыццём - 23 гады. Інакш кажучы, яна практычна ў два разы выпрацавала ўжо нарматыўны рэсурс. Таму патрабавала штогадовых рамонтаў, патрабуе рэканструкцыі гэта паласа. У сувязі з тым, што ў 2018-2019 годзе назіралася інтэнсіўнасць палётаў, якая вышэйшая, чым у нас сёння, практычна было вельмі складана знайсці вокны ў прамежках паміж палётамі, каб выконваць рамонтныя работы. Таму, у сувязі з тым, што паласа выпрацавала нарматыўны тэрмін, было прынята рашэнне будаваць новую сучасную ўзлётна-пасадачную паласу. Быў падпісаны ўказ Прэзідэнта, ён рэалізаваны, і новая ўзлётна-пасадачная паласа здадзена ў 2018 годзе і эксплуатуецца з 2019 года. Паласа мае даўжыню 3700 метраў, абсталявана самымі сучаснымі сістэмамі для дакладнага заходу на пасадку", - растлумачыў намеснік генеральнага дырэктара Нацыянальнага аэрапорта Мінск.
"Паласа забяспечвае пасадку практычна ва ўмовах адсутнасці якой-небудзь бачнасці. У аўтаматычным рэжыме практычна можна садзіцца на гэту паласу", - падкрэсліў Дзмітрый Астраўко.
Намеснік гендырэктара таксама адзначыў, што сёння ў аэрапорце пры неабходнасці ёсць магчымасць эксплуатаваць абедзве ўзлётна-пасадачныя паласы.
"Першая ўзлётна-пасадачная паласа ў нас таксама сёння задзейнічаецца. Ёсць комплекс работ, якія запланаваны на другой паласе па герметызацыі зараўноўвання швоў масцікай. Таму на час выканання работ пры закрыцці другой паласы мы працуем сёння з першай паласы. Узаемазамяняльнасць у нас забяспечваецца. Гэта таксама вельмі зручна", - расказаў пра перавагі выкарыстання дзвюх палос Дзмітрый Астраўко.
Ён таксама расказаў, што Нацыянальны аэрапорт Мінск прадаўжае развівацца. Пасля маштабнай рэканструкцыі, праведзенай у 2014 годзе, аэрапорт штогод праводзіць работы па мадэрнізацыі будынка аэравакзальнага комплексу, удасканаленні абсталявання.
"У аэрапорце існуюць і распрацаваны планы развіцця. Распрацавана канцэпцыя развіцця Нацыянальнага аэрапорта Мінск. Прадугледжваецца ў перспектыве пры ўстойлівым росце пасажырапатоку будаўніцтва новых аб'ектаў для абслугоўвання пасажыраў, абслугоўвання паветраных суднаў. У прыватнасці, у канцэпце прадугледжана будаўніцтва новага міжнароднага пасажырскага тэрмінала з магчымасцю абслугоўвання пасажыраў праз тэлескапічныя трапы з устаноўкай да іх шырокафюзеляжных сучасных самалётаў. Аэрапорт пастаянна ўдзяляе вельмі вялікую ўвагу падтрыманню і развіццю існуючай аэрадромнай інфраструктуры. Па выніках 2023 года прызнаны лепшым аэрапортам сярод краін СНД асацыяцыяй "Аэрапорт" грамадзянскай авіяцыі", - рэзюмаваў намеснік генеральнага дырэктара Нацыянальнага аэрапорта Мінск.-0-
*Праект створаны за кошт сродкаў мэтавага збору на вытворчасць нацыянальнага кантэнту