Сцяг Серада, 16 ліпеня 2025
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
29 мая 2025, 14:56

"Надзейны партнёр для сем'яў". Мінадукацыі аб задачах цэнтраў карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі

29 мая, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Аб тым, якія задачы стаяць перад цэнтрамі карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі (ЦКРНіР) пасля абнаўлення Палажэння аб рабоце цэнтраў, на круглым стале "Цэнтры карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі: новыя магчымасці для дзяцей і дарослых з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця" ў прэс-цэнтры БЕЛТА расказала кансультант аддзела адаптацыі і інтэграцыі асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця Міністэрства адукацыі Людміла Мардовіч.

Людміла Мардовіч нагадала, што з 1 верасня бягучага года ў краіне ўступае ў сілу новае Палажэнне аб ЦКРНіР. Галоўная мэта змяненняў - прывядзенне дакумента ў адпаведнасць з абноўленым Кодэксам аб адукацыі. "Палажэнне ў першую чаргу вызначае парадак дзейнасці ЦКРНіР", - адзначыла яна.

Кансультант падкрэсліла, што асноўны напрамак дзейнасці цэнтраў - стварэнне комплекснай сістэмы псіхолага-медыка-педагагічнай дапамогі асобам з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця. Так, ЦКРНіР удзяляюць увагу ажыццяўленню адукацыйнай дзейнасці, аказанню ранняй комплекснай дапамогі дзецям ва ўзросце да трох гадоў, аказанню карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, забеспячэнню сацыяльнай рэабілітацыі і абілітацыі навучэнцаў з цяжкімі множнымі парушэннямі ў фізічным і псіхічным развіцці, забеспячэнню сацыяльна-педагагічнай падрымкі і псіхалагічнай дапамогі, своечасоваму выяўленню асоб з асаблівасцямі псіхафічнага развіцця, ажыццяўленню дыягнастычнай дзейнасці, а таксама стварэнню і вядзенню банка даных аб дзецях з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.

Акрамя таго, ЦКРНіР аказваюць метадычную дапамогу педагогам і вядуць кансультацыйную дзейнасць як з самімі навучэнцамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, так і з іх законнымі прадстаўнікамі.

У сферу дзейнасці цэнтраў уваходзіць і інфармацыйна-аналітычная работа па ўсіх пытаннях навучання, выхавання і рэалізацыі прынцыпу інклюзіі ў адукацыі. Акрамя таго, ЦКРНіР каардынуюць дзейнасць у сферы спецыяльнай адукацыі на тэрыторыі адпаведнай адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, а таксама ўзаемадзейнічаюць з арганізацыямі аховы здароўя і сацыяльнага абслугоўвання па пытаннях аказання дапамогі дзецям з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцці і іх сем'ям.

Таксама ў Палажэнні зроблены важны акцэнт на стварэнні і дзейнасці псіхолага-медыка-педагагічнай камісіі для правядзення псіхолага-медыка-педагагічнага абследавання маючых патрэбу ў атрыманні спецыяльнай адукацыі і карэкцыйна-педагагічнай дапамогі.

"ЦКРНіР быў і будзе надзейным партнёрам для сем'яў, які дапамагае дзецям і іх бацькам раскрываць свой патэнцыял. Гэта важная частка развіцця інклюзіўнай адукацыі ў Рэспубліцы Беларусь, якая накіравана на стварэнне роўных магчымасцей для ўсіх", - рэзюмавала Людміла Мардовіч.-0-
Падпісвайцеся на нас у
X
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі