Фота з архіва
18 ліпеня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Міністэрства адукацыі зацвердзіла праграму па вучэбным прадмеце "ўводзіны ў школьнае жыццё" для 1-га класа. Гэта прадугледжана ведамаснай пастановай нумар 79 ад 5 ліпеня 2024 года, афіцыйна апублікаванай сёння на Нацыянальным прававым інтэрнэт-партале.
Праграма разлічана на 60 вучэбных гадзін: па 3 гадзіны ў дзень на працягу першых 20 вучэбных дзён. Праводзіцца прадмет у мэтах стварэння аптымальных умоў для паспяховай адаптацыі першакласнікаў да вучобы ў школе.
"У новай вучэбнай праграме на аснове кампетэнтнаснага падыходу абноўлены мэты і задачы прадмета, змест тэм, прыкладнае размеркаванне матэрыялу па днях, - растлумачыла карэспандэнту БЕЛТА прарэктар па навуковай рабоце Акадэміі адукацыі доктар педагагічных навук, дацэнт Вольга Зелянко. - Таксама ў праграму ўключаны новыя вучэбныя тэмы "Распазнаванне эмоцый чалавека. Правілы ўзаемадзеяння ў сітуацыі супрацоўніцтва", "Развіццё міжпаўшарнага ўзаемадзеяння: правая і левая рука. Назвы пальцаў рук", "Дыягностыка ўяўленняў па вучэбным прадмеце "Чалавек і свет". Перанесены на больш раннія тэрміны вывучэння тэмы "Знаёмства з вучэбнымі прыладамі. Арыенціроўка ў прасторы: размяшчэнне прадметаў на парце", "Правілы дарожнага руху", "Часавае разуменне: суткі, дні тыдня". Акрамя таго, абноўлены змест тэм "Знаёмства з правіламі пісьма: вучымся правільна сядзець, трымаць ручку і аловак. Дыягностыка вядучай рукі", "Развіццё фанематычнага слыху: выдзяленне першага і наступнага гукаў у слове. Дыягностыка гатоўнасці да навучання пісьменнасці", "Правы і абавязкі вучняў. Дыягностыка матывацыі вучэбнай дзейнасці ў сітуацыі выбару" і іншыя".
Прарэктар падкрэсліла, што асаблівасці зместу, формы і метады навучання, патрабаванні да асобасных і метапрадметных вынікаў накіраваны на фарміраванне асноў функцыянальнай асветы, універсальных кампетэнцый і абагульненых навучальных дзеянняў вучняў.
Заняткі па прадмеце праводзяцца ў форме ўрока, які будуецца на аснове дыдактычных гульняў, а таксама гульнявых і развіваючых практыкаванняў. Метады і прыёмы навучання і выхавання, якія настаўнік выкарыстоўвае на ўроку, павінны быць накіраваны на актывізацыю ўспрымання, уяўлення, памяці, увагі, разумовых аперацый, выпрацоўку сенсаматорных навыкаў, знаёмства з правіламі школьнага жыцця, засваенне агульнанавучальных уменняў, спосабаў пазнавальнай дзейнасці.
Пастанова ўступае ў сілу з 1 верасня 2024 года.-0-
Праграма разлічана на 60 вучэбных гадзін: па 3 гадзіны ў дзень на працягу першых 20 вучэбных дзён. Праводзіцца прадмет у мэтах стварэння аптымальных умоў для паспяховай адаптацыі першакласнікаў да вучобы ў школе.
"У новай вучэбнай праграме на аснове кампетэнтнаснага падыходу абноўлены мэты і задачы прадмета, змест тэм, прыкладнае размеркаванне матэрыялу па днях, - растлумачыла карэспандэнту БЕЛТА прарэктар па навуковай рабоце Акадэміі адукацыі доктар педагагічных навук, дацэнт Вольга Зелянко. - Таксама ў праграму ўключаны новыя вучэбныя тэмы "Распазнаванне эмоцый чалавека. Правілы ўзаемадзеяння ў сітуацыі супрацоўніцтва", "Развіццё міжпаўшарнага ўзаемадзеяння: правая і левая рука. Назвы пальцаў рук", "Дыягностыка ўяўленняў па вучэбным прадмеце "Чалавек і свет". Перанесены на больш раннія тэрміны вывучэння тэмы "Знаёмства з вучэбнымі прыладамі. Арыенціроўка ў прасторы: размяшчэнне прадметаў на парце", "Правілы дарожнага руху", "Часавае разуменне: суткі, дні тыдня". Акрамя таго, абноўлены змест тэм "Знаёмства з правіламі пісьма: вучымся правільна сядзець, трымаць ручку і аловак. Дыягностыка вядучай рукі", "Развіццё фанематычнага слыху: выдзяленне першага і наступнага гукаў у слове. Дыягностыка гатоўнасці да навучання пісьменнасці", "Правы і абавязкі вучняў. Дыягностыка матывацыі вучэбнай дзейнасці ў сітуацыі выбару" і іншыя".
Прарэктар падкрэсліла, што асаблівасці зместу, формы і метады навучання, патрабаванні да асобасных і метапрадметных вынікаў накіраваны на фарміраванне асноў функцыянальнай асветы, універсальных кампетэнцый і абагульненых навучальных дзеянняў вучняў.
Заняткі па прадмеце праводзяцца ў форме ўрока, які будуецца на аснове дыдактычных гульняў, а таксама гульнявых і развіваючых практыкаванняў. Метады і прыёмы навучання і выхавання, якія настаўнік выкарыстоўвае на ўроку, павінны быць накіраваны на актывізацыю ўспрымання, уяўлення, памяці, увагі, разумовых аперацый, выпрацоўку сенсаматорных навыкаў, знаёмства з правіламі школьнага жыцця, засваенне агульнанавучальных уменняў, спосабаў пазнавальнай дзейнасці.
Пастанова ўступае ў сілу з 1 верасня 2024 года.-0-