Сцяг Нядзеля, 16 чэрвеня 2024
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
23 мая 2024, 10:01

"Мерседэс", "варанок", машына-амфібія. Беларус 40 гадоў рэстаўруе рэтратэхніку

23 мая, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Уладзімір Пратасеня ведае, як вярнуць да жыцця здадзенае ў металалом аўто і ператварыць яго ў рарытэт, які можна ўбачыць і ў кіно, і на фестывалях. Першы матацыкл ён адрамантаваў у 13 гадоў.

"Неяк сусед паклікаў нас, вясковых хлапчукоў, паглядзець на стары матацыкл і сказаў: "Зможаце аднавіць - ён ваш". Як мы тады ўзрадаваліся, асабліва я. Доўга над тым матацыклам чараваў - і, нарэшце, ён завёўся! Па сутнасці, гэта была першая машына, якую я аднавіў сам", - расказвае Уладзімір Пратасеня.
На тым матацыкле ён стаў ганяць па вёсцы. Часцей за аколіцай, каб не трапіць на вочы міліцыі. Адам Аляксандравіч, бацька Валодзі, лаяў сына і папярэджваў, каб не ліхачыў, але ў глыбіні душы ўсё ж ганарыўся: галава ў хлопца на месцы, ды і рукі растуць адкуль трэба.

Хутка наш герой скончыў тэхнічнае вучылішча, затым індустрыяльна-педагагічны тэхнікум, а потым і ВНУ - на здзіўленне, не тэхнічную, але жыццё звязаў з тэхнікай, да якой ляжала душа. Правы на ваджэнне аўто атрымаў у 17 гадоў. "Бацька працаваў шафёрам, і мне машыны падабаліся, прычым нават больш за матацыклы. Вось і звязаў свой лёс з аўтатэхнікай, шмат гадоў прапрацаваў на станцыі тэхабслугоўвання", - прызнаецца ён.
Калі Уладзімір Пратасеня дэмабілізаваўся з арміі, зацікавіўся рэстаўрацыяй аўто. Першым яго старэнькім аўто стаў "Мерседэс-170 В" 1936 года выпуску. Ён шмат гадоў прастаяў ва ўладальніка ў двары, але гаспадар без шкадавання расстаўся з машынай, убачыўшы ў вачах Уладзіміра шчырую цікавасць да тэхнікі. Гэты аўтамабіль і сёння знаходзіцца ў аўтапарку майстра.

"З таго часу для мяне рэстаўрацыя стала хобі, якое я лічу па-сапраўднаму мужчынскім", - гаворыць субяседнік і праводзіць нас у майстэрню, якую пабудаваў у двары бацькоўскага дома ў аграгарадку Казловічы. Тут ён атрымлівае асалоду, рэстаўруючы аўто, а жыве ў Слуцку. Успамінае, што калі пачынаў цікавіцца старымі аўто, іх рэстаўрацыяй яшчэ ніхто не займаўся. Лічылася, што гэта непрыдатныя машыны, мінулы век.
"А мне яны вельмі падабаліся. Сёння ў краіне ёсць шэраг рэстаўратараў старадаўніх аўтамабіляў. Прашу не блытаць іх з калекцыянерамі, якія проста скупляюць рэтрааўтамабілі, фактычна інвесціруюць у іх. Ёсць і тыя, хто набывае рэдкую машыну, каб пазней прадаць па цане ў тры-пяць разоў даражэй. Ёсць людзі, якія займаюцца рамонтам такіх аўто, і тыя, для каго рэстаўрацыя рэтратэхнікі - вышэйшы пілатаж", - расказвае Уладзімір Пратасеня.

Цяпер у яго аўтапарку акрамя таго самага "Мерседэса" 1936 года ёсць некалькі "чорных варанкоў", а таксама машына-амфібія, міліцэйскія "Жыгулі" эпохі СССР і яшчэ некалькі дзясяткаў іншых аўто. Усяго ж, па прызнанні нашага героя, за ўсё жыццё ён выкупіў каля 40 старэнькіх аўто.
"Цяпер аўто ўжо не езджу глядзець, калі мне тэлефануюць знаёмыя прыёмшчыкі металалому, таму што захачу купіць", - прызнаецца ён.

Уладзімір Пратасеня - чарговы герой нашага праекта "Беларусы ў кадры". Мы пабывалі ў яго майстэрні і ў "гаражы" пад адкрытым небам, пачулі гісторыі кожнага рэтрааўтамабіля, якім ён ганарыцца, і даведаліся, чаму рэстаўратар у думках просіць прабачэння ў абодвух сваіх дзядоў, калі збіраецца сесці ў танк.
Кожны тыдзень у газеце "7 дней" і на сайце БЕЛТА мы глядзім на свет вачамі простых беларусаў, якія шчыра любяць сваю справу, сям'ю і краіну. Усе нашы героі ўнікальныя, але іх аб'ядноўвае адно - вернасць сабе і зямлі, дзе яны жывуць.-0-

*Праект створаны за кошт сродкаў мэтавага збору на вытворчасць нацыянальнага кантэнту.
Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі