
21 верасня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Намеснік дырэктара Нацыянальнага дзіцячага тэхнапарка Таццяна Шыбіцкая расказала карэспандэнту БЕЛТА, якія напрамкі дадатковай адукацыі тэхнічнага профілю будуць развівацца ў тэхнапарку.
"У новым 2023/2024 навучальным годзе і ў наступныя гады прадугледжана далейшае развіццё ў краіне сеткі аб'яднанняў навучэнцаў па такіх напрамках, як "Інфармацыйныя тэхналогіі", "Мабільная робататэхніка", "Прамысловая робататэхніка", "Віртуальная і дапоўненая рэальнасць", "Сістэмнае адміністраванне", "Прататыпаванне", "Тэхналогіі беспілотных лятальных апаратаў", "Інжынерны дызайн CAD", "Інжынерны графічны дызайн, "Нейракіраванне", "Кіберспорт" і іншыя. У Беларусі ў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі створаны 139 пляцовак па робататэхніцы. На іх базе дзейнічае 435 аб'яднанняў па інтарэсах. І гэта лічбы без уліку прыватных школ і іншых арганізацый, якім прадастаўлена права рэалізацыі праграм дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі", - расказала Таццяна Шыбіцкая.
"Цяпер робіцца ўпор на развіццё інжынернага і прадпрымальніцкага мыслення ў дзяцей старэйшага школьнага ўзросту і студэнтаў. Асноўная метадалагічная задача ў гэтым напрамку - гэта прадастаўленне магчымасці будучым удзельнікам праектаў асвоіць на практыцы і прайсці тэхналагічны ланцужок ад зараджэння інавацыйнага прадукту. Тут маладыя людзі будуць не толькі вырашаць вынаходніцкія задачы, але вучыцца правільна прэзентаваць свае прадукты патэнцыяльным інвестарам. Таксама ў мэтах выкарыстання рэсурсаў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі для арганізацыі дапрофільнай падрыхтоўкі навучэнцаў, іх падрыхтоўкі да магчымага выбару профілю навучання ў 2023-2024 навучальным годзе прадоўжыцца навучанне ў аб'яднаннях па інтарэсах з павышаным узроўнем вывучэння адукацыйнай галіны тэмы. Для такіх аб'яднанняў педагогамі распрацаваны і зацверджаны 16 праграм аб'яднанняў па інтарэсах тэхнічнага профілю", - праінфармавала намеснік дырэктара.
Асаблівая ўвага цяпер надаецца дзейнасці навукова-тэхнічных пляцовак, так званых, STEM-цэнтраў, створаных у кожным раёне, горадзе на базе ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі. "Створана 150 такіх цэнтраў, якія даюць магчымасць навучэнцам школ выконваць даследаванні з выкарыстаннем сучаснага, у тым ліку лічбавага абсталявання, у галіне прыродазнаўчых навук, інфармацыйных тэхналогій, інжынірынгу, матэматыкі. Улічваючы, што існуе разрыў паміж зместам вучэбных прадметаў, якія вывучаюцца ў школе, і тэхналогіямі сучаснай вытворчасці, інфармацыя аб сучасных тэхналогіях будзе даводзіцца да навучэнцаў праз арганізацыю факультатыўных заняткаў, самастойнай праектнай даследчай дзейнасці, а таксама пры вывучэнні адукацыйных галін у дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў сферы навукі, тэхнікі і тэхналогіі", - канстатавала Таццяна Шыбіцкая.-0-