Сцяг Панядзелак, 12 мая 2025
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
14 красавіка 2025, 09:45

Каваленка аб Дырэктыве нумар 11: гэта тонкія настройкі ўжо існуючай сістэмы дзяржорганаў і арганізацый
 

Яўген Каваленка. Скрыншот відэа "Беларусь 1"
Яўген Каваленка. Скрыншот відэа "Беларусь 1"
14 красавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Дырэктыву нумар 11 "Аб удасканаленні функцыянавання сістэмы органаў улады і кіравання, узмацненні выканальніцкай дысцыпліны" можна параўнаць з тонкімі настройкамі ўжо існуючай сістэмы дзяржаўных органаў і арганізацый. Аб гэтым у эфіры тэлеканала "Беларусь 1" заявіў міністр юстыцыі Яўген Каваленка, паведамляе БЕЛТА.

"Я параўнаў бы гэты дакумент з тонкімі настройкамі для ўжо існуючай, дзеючай, працуючай сістэмы дзяржаўных органаў і арганізацый. Гэта той выпадак, калі трэба ўстараніць шурпатасці, згладзіць нейкія недахопы і, вядома ж, забяспечыць, каб кожнае звяно варочалася ў патрэбным напрамку і з зададзенай скорасцю і забяспечвала эфектыўнасць усяго механізма", - сказаў Яўген Каваленка.

Гаворачы аб болевых кропках і рызыках, якія могуць мець месца ў дзейнасці дзяржаўных органаў, міністр юстыцыі назваў слабую выканальніцкую дысцыпліну, безгаспадарчасць, размыванне адказнасці або зацягванне прыняцця рашэнняў.

"У кожнага дзяржаўнага органа, дзяржаўнай структуры ёсць шырокі спектр інструментаў, якія прымяняюцца ў рамках кіраўніцкай дзейнасці. Часавыя, арганізацыйныя, фінансавыя затраты, якія звязаны і з нарадамі, і з камандзіроўкамі, павінны быць абгрунтаваны, - падкрэсліў Яўген Каваленка. - Калі браць нарматворчую дзейнасць, то ў рамках нарматыўна-прававых актаў прадугледжана такая працэдура, як правядзенне пагаджальнай нарады. Але да таго, як пагаджальную нараду правесці, праект павінен быць падрыхтаваны і накіраваны зацікаўленым. Зацікаўленыя павінны аператыўна выказаць свае меркаванні адносна падрыхтаванага праекта будучага рашэння. Гэтыя пазіцыі трэба зблізіць у рамках узаемадзеяння паміж дзяржаўнымі органамі".

Міністр растлумачыў, што пагаджальную нараду трэба праводзіць толькі тады, калі застаюцца адно або два нявырашаныя пытанні па падрыхтаваным праекце. Яе пратакол з'яўляецца часткай пакета, які ўносіцца ў заканадаўчы орган для прыняцця канчатковага рашэння.

"Дырэктыва акцэнтуе нашу ўвагу на неабходнасці больш актыўнага ўкаранення ў работу інфармацыйных рэсурсаў і электронных сродкаў камунікацыі, электронных сродкаў узаемадзеяння. Цяпер у адпаведнасці з дырэктывай прапрацоўваюцца пытанні далейшай мінімізацыі колькасці збіраемых, напрыклад у суб'ектаў гаспадарання, даных. Калі ёсць нейкія звесткі ў адной з ужо дзеючых дзяржаўных інфармацыйных сістэм, то іншыя дзяржаўныя органы не павінны звяртацца да тых жа суб'ектаў гаспадарання па атрыманне той жа інфармацыі", - адзначыў Яўген Каваленка.

Паводле яго слоў, у мясцовай улады стане больш рычагоў і паўнамоцтваў для вырашэння тых ці іншых праблем. "Трэба разглядаць дырэктыву як дакумент, накіраваны на далейшую рэалізацыю раней прынятых рашэнняў кіраўніка дзяржавы. Калі гаварыць аб узмацненні паўнамоцтваў кіраўнікоў мясцовых органаў улады, то можна сказаць, што кожны з іх - гэта непасрэдна асоба дзяржавы на зямлі. Гэта тыя структуры, з якімі грамадзяне сутыкаюцца ў сваёй штодзённай дзейнасці. І нормы дырэктывы таксама прадугледжваюць, што выканальніцкая дысцыпліна павінна быць забяспечана на ўсіх узроўнях дзяржаўнай улады", - падкрэсліў ён.

Міністр юстыцыі дадаў, што гэты дакумент адрасаваны ўсім слаям насельніцтва - як прадстаўнікам улады, так і простым грамадзянам. "Можна ўмоўна падзяліць нарматыўныя прадпісанні дырэктывы на два блокі. Адзін адрасаваны дзейнасці дзяржаўных органаў, іх унутранай рабоце, узаемадзеянню паміж сабой. Другі ж адрасаваны ўсяму грамадству ў цэлым. І ключавы момант - адказнасць грамадства, нашых грамадзян за тое, як развіваецца краіна", - рэзюмаваў Яўген Каваленка.-0-
Падпісвайцеся на нас у
X
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі