ДЗЯРЖОРГАНЫДЗЯРЖОРГАНЫ
Флаг Субота, 22 студзеня 2022
Мінск Суцэльная воблачнасць -8°C
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
06 снежня 2021, 19:34

Каспяровіч: прафарыентацыйную работу ў школах трэба праводзіць эфектыўна і сучаснымі метадамі

Фота з архіва
Фота з архіва

6 снежня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Прафарыентацыйную работу ў школах трэба праводзіць эфектыўна і сучаснымі метадамі, заявіў журналістам начальнік галоўнага ўпраўлення прафесійнай адукацыі Міністэрства адукацыі Сяргей Каспяровіч, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

Паводле яго слоў, важна, каб моладзь, выбраўшы тую ці іншую спецыяльнасць, не расчаравалася ў ёй у працэсе навучання. "Вельмі важна праводзіць прафарыентацыйную работу якасна, эфектыўна і сучаснымі метадамі. Мы разумеем, што традыцыйнага наведвання, як, напрыклад, каледжам або ВНУ школы, недастаткова. Неабходна выкарыстоўваць сучасныя тэхналогіі прафарыентацыйнай работы, візуалізацыі. І, вядома ж, без заказчыка, без будучага работадаўца добрага выніку не будзе. Толькі ВНУ або каледж, якія прыходзяць у школу да патэнцыяльнага абітурыента, разам з заказчыкам могуць дабіцца поспехаў", - сказаў Сяргей Каспяровіч.

Вельмі важны момант не куды абітурыент паступае, а кім потым будзе працаваць. "На стадыі прыёму ва ўстановы вышэйшай адукацыі мы ўважліва маніторым усе гэтыя працэсы, рэзультатыўнасць прафарыентацыйнай работы, выкананне планавых лічбаў прыёму. Гэта сапраўды тое, што потым, праз 3, 4, 5 гадоў, мы будзем назіраць пры выпуску з адпаведных устаноў прафесійнай адукацыі", - адзначыў начальнік галоўнага ўпраўлення.

Сяргей Каспяровіч акцэнтаваў увагу і на карэкціроўцы зместу адукацыі. "Існуе пэўны стэрэатып у грамадстве: маўляў, запраектаваўшы і адкрыўшы некалі спецыяльнасць і ведучы падрыхтоўку 5-10 гадоў, можа стварыцца адчуванне, што нічога не змяняецца, што рыхтуюць адны і тыя жа кадры ўчарашняга дня. Абсалютна няправільны пасыл і няправільнае ўспрыманне рэальнасці, таму што любая спецыяльнасць часам нават за год зведвае шмат змяненняў. І нават набор папярэдняга года і наступнага на адну спецыяльнасць можа сутыкнуцца з абсалютна розным зместам адукацыі. Для гэтага не абавязкова змяняць вучэбны план або адукацыйны стандарт, дастаткова ўносіць змяненні ў змест асобных вучэбных дысцыплін. Усё гэта будзе праецыравацца на тое, што мы будзем рыхтаваць ужо іншага спецыяліста, які адпавядае будучым патрэбнасцям эканомікі. Аб гэтых патрэбнасцях нам гаворыць заказчык кадраў, што павінен дакладна фармуляваць патрабаванні, якія ён хоча прад'явіць будучаму работніку", - дапоўніў ён.-0-

Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
З НАМІ НАЙБОЛЬШ ЦІКАВА
Свежыя навіны Беларусі