ДЗЯРЖОРГАНЫДЗЯРЖОРГАНЫ
Чацвер, 23 студзеня 2020
Мінск Пераменная воблачнасць -1°C
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
05 снежня 2019, 10:04

Карпенка: у Беларусі сфарміравана комплексная сістэма ацэнкі якасці адукацыі

Ігар Карпенка. Фота з архіва
Ігар Карпенка. Фота з архіва

5 снежня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. У Беларусі сфарміравана комплексная сістэма ацэнкі якасці адукацыі, заявіў 4 снежня міністр адукацыі Ігар Карпенка на семінары "Функцыянальная дасведчанасць беларускіх навучэнцаў у святле даследавання PISA 2018: вынікі і перспектывы", у якім прынялі ўдзел кіраўнікі абласных, раённых і горада Мінска ўпраўленняў адукацыі, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"Сёння можна канстатаваць, што ў Беларусі сфарміравана комплексная сістэма ацэнкі якасці адукацыі, якая ўключае ацэньванне ў класе, выпускныя і ўступныя экзамены, сістэмныя даследаванні якасці адукацыі, правядзенне рэспубліканскіх кантрольных работ, атэстацыйных экспертных працэдур і доследную праверку вучэбных выданняў, - сказаў Ігар Карпенка. - Мы ўваходзім у групу 30 найбольш развітых краін па індэксе чалавечага развіцця па паказчыках у сферы адукацыі. Па паказчыку "Чаканая працягласць навучання" Беларусь мае значэнне 15,5 года і займае 29-е месца сярод 189 краін, па паказчыку "Сярэдняя працягласць навучання" - 12,3 года, што адпавядае 11-му месцу".

Міністр адзначыў, што ўчора былі агучаны вынікі сёмага цыкла міжнароднага параўнальнага даследавання па ацэнцы адукацыйных дасягненняў навучэнцаў (PISA), якое прайшло вясной 2018 года. У цэлым па выніках гэтага даследавання навучэнцы Беларусі прадэманстравалі добры ўзровень кампетэнцыі па ўсіх трох напрамках даследавання, заняўшы месца ў першай палавіне агульнасусветнага рэйтынгу.

"Удзел краіны ў міжнародным параўнальным даследаванні PISA 2018 з'яўляецца актуальным у святле ўдасканалення зместу і механізмаў незалежнай ацэнкі якасці адукацыі на ўсіх узроўнях, - падкрэсліў Ігар Карпенка. - Вынікі гэтага даследавання дадуць магчымасць зверыць нашу адукацыйную практыку з лепшымі сусветнымі напрацоўкамі, прымяніць сучасныя міжнародныя падыходы да ацэнцы якасці адукацыі. Правёўшы ў бліжэйшыя месяцы глыбокі навуковы аналіз атрыманых вынікаў, мы павінны прыняць узважаныя рашэнні па далейшым развіцці агульнай сярэдняй адукацыі, да абавязковасці якой мы запланавалі перайсці, уключыўшы адпаведную норму ў новую рэдакцыю Кодэкса аб адукацыі".

Паводле слоў Ігара Карпенкі, асноўныя напрамкі і прыярытэты дзяржаўнай палітыкі ў галіне ацэнкі якасці адукацыі замацаваны ў Канцэптуальных падыходах да развіцця сістэмы адукацыі Беларусі да 2020 года і на перспектыву да 2030 года. "У нас у краіне прынята шырокае разуменне якасці адукацыі. Гэта не толькі высокі бал атэстата. Сістэма адукацыі з'яўляецца інстытутам сацыялізацыі маладых людзей, фарміруе іх светапогляд і асобаснае развіццё. Якасць адукацыі - гэта, перш за ўсё, паспяхова ўладкаваны ў жыцці чалавек, яго светапоглядны стрыжань і актыўная грамадзянская пазіцыя. Таму для характарыстыкі адукацыйных дасягненняў навучэнцаў мы выкарыстоўваем не толькі ўзровень прадметных ведаў, але і такія паказчыкі, як сфарміраванасць асобасных якасцей, ключавых кампетэнцый, неабходных чалавеку XXI стагоддзя: уменне крытычна разважаць, здольнасць да ўзаемадзеяння і камунікацыі, творчы падыход да справы, матывацыя да далейшай адукацыі", - расказаў міністр.

Па праекце "Мадэрнізацыя сістэмы адукацыі Рэспублікі Беларусь", які рэалізуецца ў адпаведнасці з пагадненнямі аб пазыцы паміж Беларуссю і Міжнародным банкам рэканструкцыі і развіцця, будзе праведзена пашыранае вывучэнне вынікаў PISA 2018. На гэтай аснове ў першай палове 2020 года распрацаваны рэкамендацыі па ўдасканаленні якасці адукацыі. "Адной з найважнейшых задач на бліжэйшую будучыню з'яўляецца фарміраванне ў рэспубліцы высокапрафесійнага экспертнага патэнцыялу ў галіне ацэнкі якасці адукацыі. Важную ролю ў вырашэнні гэтай задачы адыгрываюць усё больш шырокае міжнароднае супрацоўніцтва, вывучэнне вопыту розных краін, прыцягненне прызнаных міжнародных экспертаў, супрацоўніцтва з міжнароднымі арганізацыямі", - падкрэсліў Ігар Карпенка.

Даследаванні PISA 2018 паказалі, што навучэнцы гімназій і ліцэяў прадэманстравалі вынікі на ўзроўні сваіх равеснікаў з Кітая і Сінгапура. "А гэта пацвярджае правільнасць прынятага намі рашэння аб прадастаўленні магчымасці звычайным сярэднім школам гэтак жа, як і гімназіям, вывучаць асобныя вучэбныя прадметы на павышаным узроўні, пачынаючы ўжо з другой ступені агульнай сярэдняй адукацыі. Менавіта прадастаўленне роўных магчымасцей усім без выключэння навучэнцам і ў гарадской, і ў сельскай мясцовасці ў будучым дасць станоўчы вынік", - рэзюмаваў міністр.

PISA (Programme for International Student Assessment) - міжнароднае параўнальнае даследаванне па ацэнцы адукацыйных дасягненняў навучэнцаў, заказчыкам якога выступае Арганізацыя эканамічнага супрацоўніцтва і развіцця (АЭСР). Даследаванні PISA праводзяцца з 2000 года з перыядычнасцю адзін раз у тры гады. У 2018 годзе ў даследаванні прынялі ўдзел 79 краін і адміністрацыйна-эканамічных тэрыторый. Беларусь упершыню прыняла ўдзел у гэтым даследаванні.-0-

Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
З НАМІ НАЙБОЛЬШ ЦІКАВА
Свежыя навіны Беларусі