23 кастрычніка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Старшыня ЦВК Ігар Карпенка на пасяджэнні Палаты прадстаўнікоў растлумачыў, чым абгрунтавана правядзенне выбараў Прэзідэнта Беларусі 26 студзеня 2025 года, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"З улікам уступлення выбранага Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь на пасаду ў двухмесячны тэрмін з дня выбрання правядзенне выбараў у абазначаную дату скароціць на 6 месяцаў тэрмін паўнамоцтваў дзеючага кіраўніка дзяржавы, што не выключае права дзеючага Прэзідэнта балаціравацца на новы тэрмін. Пры гэтым выбары не будуць з'яўляцца пазачарговымі. У адпаведнасці з арт.81 Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь правядзенне пазачарговых выбараў магчыма, калі пасада Прэзідэнта аказалася вакантнай", - сказаў Ігар Карпенка.
Вопыт правядзення выбараў кіраўніка дзяржавы раней за тэрмін заканчэння паўнамоцтваў ёсць у нашай краіне, адзначыў кіраўнік ЦВК. "У 2006 годзе выбары Прэзідэнта Беларусі былі праведзены на некалькі месяцаў раней. Практыка арганізацыі выбараў да заканчэння тэрміну паўнамоцтваў Прэзідэнта ёсць у шэрагу краін, напрыклад, у Кыргызстане, Узбекістане, чаму папярэднічалі праведзеныя ў названых дзяржавах канстытуцыйныя рэферэндумы. Правядзенне выбараў загадзя ўлічвае і магчымасць правядзення другога тура галасавання, калі ў першым туры ніхто з кандыдатаў у Прэзідэнты не набярэ абсалютнай большасці галасоў. Другі тур галасавання праводзіцца згодна з законам у двухтыднёвы тэрмін", - падкрэсліў ён.
"У 2025 годзе завяршаецца рэалізацыя пяцігадовага плана сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь, у сувязі з чым неабходна прааналізаваць вынікі і вызначыць далейшы стратэгічны курс развіцця краіны, асноўныя напрамкі ўнутранай і знешняй палітыкі. Кіраўнік дзяржавы выконвае ключавую ролю ў гэтым пытанні, паколькі ён фарміруе ўрад, забяспечвае эканамічную і палітычную стабільнасць, пераемнасць і ўзаемадзеянне органаў дзяржаўнай улады. Уступленне на пасаду нававыбранага Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь у пачатку 2025 года дасць магчымасць яму ажыццяўляць свае паўнамоцтвы на пачатковай стадыі стратэгічнага планавання", - растлумачыў Ігар Карпенка.
Паводле яго слоў, правядзенне выбараў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь 26 студзеня 2025 года бачыцца даволі абгрунтаваным у тым ліку зыходзячы са станоўчай практыкі арганізацыі рэферэндуму 2022 года і адзінага дня галасавання 2024 года. "У гэты перыяд мінімальная колькасць грамадзян выязджае з краіны ў водпуск, а таксама знаходзіцца на дачах, што выключае нязручнасці, звязаныя з аддаленасцю ўчасткаў для галасавання па месцы рэгістрацыі ад фактычнага месца пражывання выбаршчыкаў. У сваю чаргу правядзенне выбараў вясной і летам спалучана з загружанасцю мясцовых органаў улады ў сферы сельскай гаспадаркі, адпускной парой, уступнай кампаніяй у каледжы і ВНУ, падрыхтоўкай да новага навучальнага года ўстаноў адукацыі, дзе, як правіла, размяшчаецца вялікая колькасць участкаў для галасавання", - дадаў Ігар Карпенка.-0-
"З улікам уступлення выбранага Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь на пасаду ў двухмесячны тэрмін з дня выбрання правядзенне выбараў у абазначаную дату скароціць на 6 месяцаў тэрмін паўнамоцтваў дзеючага кіраўніка дзяржавы, што не выключае права дзеючага Прэзідэнта балаціравацца на новы тэрмін. Пры гэтым выбары не будуць з'яўляцца пазачарговымі. У адпаведнасці з арт.81 Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь правядзенне пазачарговых выбараў магчыма, калі пасада Прэзідэнта аказалася вакантнай", - сказаў Ігар Карпенка.
Вопыт правядзення выбараў кіраўніка дзяржавы раней за тэрмін заканчэння паўнамоцтваў ёсць у нашай краіне, адзначыў кіраўнік ЦВК. "У 2006 годзе выбары Прэзідэнта Беларусі былі праведзены на некалькі месяцаў раней. Практыка арганізацыі выбараў да заканчэння тэрміну паўнамоцтваў Прэзідэнта ёсць у шэрагу краін, напрыклад, у Кыргызстане, Узбекістане, чаму папярэднічалі праведзеныя ў названых дзяржавах канстытуцыйныя рэферэндумы. Правядзенне выбараў загадзя ўлічвае і магчымасць правядзення другога тура галасавання, калі ў першым туры ніхто з кандыдатаў у Прэзідэнты не набярэ абсалютнай большасці галасоў. Другі тур галасавання праводзіцца згодна з законам у двухтыднёвы тэрмін", - падкрэсліў ён.
"У 2025 годзе завяршаецца рэалізацыя пяцігадовага плана сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь, у сувязі з чым неабходна прааналізаваць вынікі і вызначыць далейшы стратэгічны курс развіцця краіны, асноўныя напрамкі ўнутранай і знешняй палітыкі. Кіраўнік дзяржавы выконвае ключавую ролю ў гэтым пытанні, паколькі ён фарміруе ўрад, забяспечвае эканамічную і палітычную стабільнасць, пераемнасць і ўзаемадзеянне органаў дзяржаўнай улады. Уступленне на пасаду нававыбранага Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь у пачатку 2025 года дасць магчымасць яму ажыццяўляць свае паўнамоцтвы на пачатковай стадыі стратэгічнага планавання", - растлумачыў Ігар Карпенка.
Паводле яго слоў, правядзенне выбараў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь 26 студзеня 2025 года бачыцца даволі абгрунтаваным у тым ліку зыходзячы са станоўчай практыкі арганізацыі рэферэндуму 2022 года і адзінага дня галасавання 2024 года. "У гэты перыяд мінімальная колькасць грамадзян выязджае з краіны ў водпуск, а таксама знаходзіцца на дачах, што выключае нязручнасці, звязаныя з аддаленасцю ўчасткаў для галасавання па месцы рэгістрацыі ад фактычнага месца пражывання выбаршчыкаў. У сваю чаргу правядзенне выбараў вясной і летам спалучана з загружанасцю мясцовых органаў улады ў сферы сельскай гаспадаркі, адпускной парой, уступнай кампаніяй у каледжы і ВНУ, падрыхтоўкай да новага навучальнага года ўстаноў адукацыі, дзе, як правіла, размяшчаецца вялікая колькасць участкаў для галасавання", - дадаў Ігар Карпенка.-0-