11 верасня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Якія мэсэнджары і сацыяльныя сеткі найбольш папулярныя ў Беларусі, расказаў на прэс-канферэнцыі загадчык Цэнтра аператыўных даследаванняў Інстытута сацыялогіі Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі Аляксандр Бельскі, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Згодна з вынікамі сацыялагічнага даследавання, 33 працэнты апытаных выкарыстоўваюць Instagram, 25,1 працэнта - YouTube, 24,8 працэнта - "Аднакласнікі", 22,2 працэнта - "УКантакце", 14,5 працэнта - TikTok, 6,2 працэнта - Facebook, 0,7 працэнта - Twitter, 0,3 працэнта - Mail.ru. Не карыстаюцца сацсеткамі 22,2 працэнта. Тэлефоннае апытанне праводзілася ў першым квартале 2024 года, у ім удзельнічалі 900 рэспандэнтаў з усіх узроставых груп.
"Мы фіксуем цікавую тэндэнцыю адносна сацсетак. Некалькі гадоў задаём гэта пытанне. Прынята гаварыць аб тым, што ўсе ідуць у TikTok, неабходна здымаць для яго, развіваць гэты напрамак. Пры гэтым хоць TikTok уваходзіць у нас, як правіла, у пяцёрку найбольш запатрабаваных сацыяльных сетак, але ніколі не займаў першае месца. Instagram больш запатрабаваны. Ён дае магчымасць выкарыстоўваць не толькі падобныя з прадстаўленымі ў TikTok фарматы, але і паказваць сваю штодзённасць. Плюс шматфункцыянальнасць - фармат не толькі відэа, але і фота. Плюс Instagram з'явіўся раней. Усе гэтыя фактары ўплываюць. Папулярны і YouTube, дзе мы можам глядзець і любімыя тэлеперадачы, і інтэрв'ю, якія карыстаюцца попытам, і іншыя ролікі. Ён заняў другое месца", - сказаў Аляксандр Бельскі. Ён таксама адзначыў, што ў маладзёжнай аўдыторыі карыстаецца папулярнасцю "УКантакце", у больш старэйшай аўдыторыі - "Аднакласнікі".
Што датычыцца мэсэнджараў, 70,4 працэнта апытаных выкарыстоўваюць Viber, 33,5 працэнта - Telegram, 27,7 працэнта - WhatsApp, 4,8 працэнта - Skype, 1,1 працэнта - Facebook Messenger. Не карыстаюцца мэсэнджарамі 12,4 працэнта. "Viber традыцыйна лідзіруе ў даследаваннях. А працэнт тых, хто не карыстаецца мэсэнджарамі, зусім малы", - адзначыў вучоны.
Сацыёлагі таксама вызначылі, што ў структуры новых медыя з'яўляецца найбольш актуальным і выкарыстоўваецца насельніцтвам часцей. На пытанне "Якімі інтэрнэт-крыніцамі вы часцей за ўсё карыстаецеся?" рэспандэнты адказалі наступным чынам: 35,1 працэнта - інтэрнэт-парталы, сайты, 33,5 працэнта - сацыяльныя сеткі, 20,7 працэнта - мэсэнджары. "Інтэрнэт-сайты і сацыяльныя сеткі падобныя па актуальнасці. Як правіла, усе інтэрнэт-парталы маюць сваю сацыяльную сетку і там з'яўляецца падобны кантэнт, але ў сацсетцы зручней пракаменціраваць, пераслаць і іншае", - дадаў Аляксандр Бельскі.-0-
Згодна з вынікамі сацыялагічнага даследавання, 33 працэнты апытаных выкарыстоўваюць Instagram, 25,1 працэнта - YouTube, 24,8 працэнта - "Аднакласнікі", 22,2 працэнта - "УКантакце", 14,5 працэнта - TikTok, 6,2 працэнта - Facebook, 0,7 працэнта - Twitter, 0,3 працэнта - Mail.ru. Не карыстаюцца сацсеткамі 22,2 працэнта. Тэлефоннае апытанне праводзілася ў першым квартале 2024 года, у ім удзельнічалі 900 рэспандэнтаў з усіх узроставых груп.
"Мы фіксуем цікавую тэндэнцыю адносна сацсетак. Некалькі гадоў задаём гэта пытанне. Прынята гаварыць аб тым, што ўсе ідуць у TikTok, неабходна здымаць для яго, развіваць гэты напрамак. Пры гэтым хоць TikTok уваходзіць у нас, як правіла, у пяцёрку найбольш запатрабаваных сацыяльных сетак, але ніколі не займаў першае месца. Instagram больш запатрабаваны. Ён дае магчымасць выкарыстоўваць не толькі падобныя з прадстаўленымі ў TikTok фарматы, але і паказваць сваю штодзённасць. Плюс шматфункцыянальнасць - фармат не толькі відэа, але і фота. Плюс Instagram з'явіўся раней. Усе гэтыя фактары ўплываюць. Папулярны і YouTube, дзе мы можам глядзець і любімыя тэлеперадачы, і інтэрв'ю, якія карыстаюцца попытам, і іншыя ролікі. Ён заняў другое месца", - сказаў Аляксандр Бельскі. Ён таксама адзначыў, што ў маладзёжнай аўдыторыі карыстаецца папулярнасцю "УКантакце", у больш старэйшай аўдыторыі - "Аднакласнікі".
Што датычыцца мэсэнджараў, 70,4 працэнта апытаных выкарыстоўваюць Viber, 33,5 працэнта - Telegram, 27,7 працэнта - WhatsApp, 4,8 працэнта - Skype, 1,1 працэнта - Facebook Messenger. Не карыстаюцца мэсэнджарамі 12,4 працэнта. "Viber традыцыйна лідзіруе ў даследаваннях. А працэнт тых, хто не карыстаецца мэсэнджарамі, зусім малы", - адзначыў вучоны.
Сацыёлагі таксама вызначылі, што ў структуры новых медыя з'яўляецца найбольш актуальным і выкарыстоўваецца насельніцтвам часцей. На пытанне "Якімі інтэрнэт-крыніцамі вы часцей за ўсё карыстаецеся?" рэспандэнты адказалі наступным чынам: 35,1 працэнта - інтэрнэт-парталы, сайты, 33,5 працэнта - сацыяльныя сеткі, 20,7 працэнта - мэсэнджары. "Інтэрнэт-сайты і сацыяльныя сеткі падобныя па актуальнасці. Як правіла, усе інтэрнэт-парталы маюць сваю сацыяльную сетку і там з'яўляецца падобны кантэнт, але ў сацсетцы зручней пракаменціраваць, пераслаць і іншае", - дадаў Аляксандр Бельскі.-0-