Фота з архіва
12 жніўня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Міністэрства працы і сацыяльнай абароны прадставіла алгарытм атрымання ліцэнзіі на дзейнасць па аказанні сацыяльных паслуг з пражываннем. Больш падрабязна пра гэта расказала начальнік галоўнага ўпраўлення сацыяльнага абслугоўвання і сацыяльнай дапамогі Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Кацярына Каляда на круглым стале ў БЕЛТА на тэму "Ліцэнзаванне ў галіне сацыяльнага абслугоўвання".
У Беларусі з 1 ліпеня пачаў працаваць інстытут ліцэнзавання адносна дзейнасці прыватных арганізацый, якія ажыццяўляюць дзейнасць па аказанні сацыяльных паслуг з пражываннем. Ліцэнзію трэба атрымаць да 1 кастрычніка 2024 года. Пасля гэтай даты дзейнасць без ліцэнзіі забараняецца.
Кацярына Каляда растлумачыла, хто выступае ліцэнзуючым органам. Гэта мясцовы выканаўчы і распарадчы орган, на тэрыторыі якога размяшчаецца аб'ект, дзе аказваюць сацыяльныя паслугі з пражываннем. Непасрэдна за правядзенне працэдуры ліцэнзавання адказвае структурнае падраздзяленне ліцэнзуючага органа - органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне. У Мінску гэта камітэт па працы, занятасці і сацыяльнай абароне Мінгарвыканкама, у іншых рэгіёнах - упраўленні па працы, занятасці і сацыяльнай абароне выканкамаў.
Працэдура ліцэнзавання прадугледжана ў пераліку адміністрацыйных працэдур, якія зацверджаны пастановай Савета Міністраў нумар 548.
Кацярына Каляда падрабязна растлумачыла, які парадак дзеянняў суб'екта гаспадарання, што мае намер звярнуцца за ліцэнзіяй. Па-першае, трэба атрымаць дакументы, якія пацвярджаюць выкананне даліцэнзійных патрабаванняў. У прыватнасці, заключэнне аб адпаведнасці аднакватэрнага жылога дома або капітальнага будынка, дзе ажыццяўляецца дзейнасць, патрабаванням у галіне санітарна-эпідэміялагічнага дабрабыту насельніцтва. За дакументам варта звяртацца ў тэрытарыяльны орган дзяржаўнага санітарнага нагляду па месцы знаходжання аб'екта.
Другі важны дакумент, які суб'екту гаспадарання неабходна атрымаць да падачы заявы на праходжанне працэдуры ліцэнзавання, - інфармацыя аб адпаведнасці аднакватэрнага жылога дома (капітальнага будынка) патрабаванням пажарнай бяспекі. Звяртацца трэба ў гарадскі або раённы аддзел па надзвычайных сітуацыях па месцы знаходжання аб'екта сацыяльнага абслугоўвання.
Пасля атрымання інфармацыі аб адпаведнасці будынкаў і збудаванняў усім гэтым патрабаванням суб'ект гаспадарання можа звяртацца ў орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне з пералікам дакументаў, неабходных для праходжання працэдуры ліцэнзавання. Ён прадугледжаны пастановай Міністэрства працы і сацыяльнай абароны нумар 45 ад 26 чэрвеня 2024 года.
Пералік дакументаў уключае заяву па адпаведнай форме, дакумент, які пацвярджае выплату дзяржаўнай пошліны (сёння гэта 10 базавых велічынь), устаноўчыя або іншыя арганізацыйна-распарадчыя дакументы. Трэба прадаставіць таксама звесткі аб плануемай укамплектаванасці работнікамі, якія будуць аказваць сацыяльныя паслугі, звесткі аб плануемай укамплектаванасці атрымальнікамі сацыяльных паслуг, гэта значыць патэнцыяльнай колькасці пражываючых у сацыяльным пансіянаце.
Акрамя таго, у пераліку пазначаны звесткі аб плануемай арганізацыі харчавання, санітарна-бытавым і медыцынскім абслугоўванні. "Маецца на ўвазе наступнае: суб'ект гаспадарання ўключыць у штатную колькасць адпаведных спецыялістаў або заключыць адпаведныя дагаворы з іншымі арганізацыямі для аказання тых ці іншых дадатковых паслуг", - сказала Кацярына Каляда.
Начальнік галоўнага ўпраўлення заўважыла: бываюць выпадкі, калі аднаму суб'екту гаспадарання належаць некалькі сацыяльных пансіянатаў, якія прадастаўляюць сацыяльныя паслугі з пражываннем. І знаходзяцца яны ў розных адміністрацыйна-тэрытарыяльных адзінках, напрыклад, адзін у Мінскім раёне, другі ў Валожынскім. У такім выпадку суб'ект гаспадарання падае ўсе дакументы, праходзіць працэдуры ліцэнзавання ў адным з райвыканкамаў, гэта значыць выбірае або Валожынскі, або Мінскі раённы выканаўчы камітэт. Ліцэнзуючы орган ці яго структурнае падраздзяленне па месцы знаходжання другога аб'екта запытвае адпаведную інфармацыю. З заявай суб'екту гаспадарання туды звяртацца не трэба.
Органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне пасля паступлення заявы ад суб'екта гаспадарання з прадастаўленнем адпаведнага пакета дакументаў, у сваю чаргу, запытваюць іншыя неабходныя дакументы, ацэньваюць адпаведнасць магчымасцей саіскальнікаў ліцэнзіі даліцэнзійным патрабаванням. Такая ацэнка праводзіцца на працягу не больш як 10 рабочых дзён, але ў межах агульнага 25-дзённага тэрміну праходжання працэдуры ліцэнзавання.
Пасля правядзення працэдуры ацэнкі структурнае падраздзяленне ліцэнзуючага органа складае заключэнне аб адпаведнасці або неадпаведнасці суіскальніка ліцэнзіі долицензионным патрабаванням. Фармуецца пакет дакументаў для прыняцця рашэння мясцовымі органамі ўлады. Аб выніках разгляду і прынятым рашэнні органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне інфармуюць суіскальніка Ліцэнзіі на працягу 3 рабочых дзён з дня яго прыняцця. Калі выносіцца станоўчае рашэнне аб выдачы ліцэнзіі, адпаведныя звесткі ўносяцца ў Адзіны рэестр ліцэнзій.-0-
У Беларусі з 1 ліпеня пачаў працаваць інстытут ліцэнзавання адносна дзейнасці прыватных арганізацый, якія ажыццяўляюць дзейнасць па аказанні сацыяльных паслуг з пражываннем. Ліцэнзію трэба атрымаць да 1 кастрычніка 2024 года. Пасля гэтай даты дзейнасць без ліцэнзіі забараняецца.
Кацярына Каляда растлумачыла, хто выступае ліцэнзуючым органам. Гэта мясцовы выканаўчы і распарадчы орган, на тэрыторыі якога размяшчаецца аб'ект, дзе аказваюць сацыяльныя паслугі з пражываннем. Непасрэдна за правядзенне працэдуры ліцэнзавання адказвае структурнае падраздзяленне ліцэнзуючага органа - органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне. У Мінску гэта камітэт па працы, занятасці і сацыяльнай абароне Мінгарвыканкама, у іншых рэгіёнах - упраўленні па працы, занятасці і сацыяльнай абароне выканкамаў.
Працэдура ліцэнзавання прадугледжана ў пераліку адміністрацыйных працэдур, якія зацверджаны пастановай Савета Міністраў нумар 548.
Кацярына Каляда падрабязна растлумачыла, які парадак дзеянняў суб'екта гаспадарання, што мае намер звярнуцца за ліцэнзіяй. Па-першае, трэба атрымаць дакументы, якія пацвярджаюць выкананне даліцэнзійных патрабаванняў. У прыватнасці, заключэнне аб адпаведнасці аднакватэрнага жылога дома або капітальнага будынка, дзе ажыццяўляецца дзейнасць, патрабаванням у галіне санітарна-эпідэміялагічнага дабрабыту насельніцтва. За дакументам варта звяртацца ў тэрытарыяльны орган дзяржаўнага санітарнага нагляду па месцы знаходжання аб'екта.
Другі важны дакумент, які суб'екту гаспадарання неабходна атрымаць да падачы заявы на праходжанне працэдуры ліцэнзавання, - інфармацыя аб адпаведнасці аднакватэрнага жылога дома (капітальнага будынка) патрабаванням пажарнай бяспекі. Звяртацца трэба ў гарадскі або раённы аддзел па надзвычайных сітуацыях па месцы знаходжання аб'екта сацыяльнага абслугоўвання.
Пасля атрымання інфармацыі аб адпаведнасці будынкаў і збудаванняў усім гэтым патрабаванням суб'ект гаспадарання можа звяртацца ў орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне з пералікам дакументаў, неабходных для праходжання працэдуры ліцэнзавання. Ён прадугледжаны пастановай Міністэрства працы і сацыяльнай абароны нумар 45 ад 26 чэрвеня 2024 года.
Пералік дакументаў уключае заяву па адпаведнай форме, дакумент, які пацвярджае выплату дзяржаўнай пошліны (сёння гэта 10 базавых велічынь), устаноўчыя або іншыя арганізацыйна-распарадчыя дакументы. Трэба прадаставіць таксама звесткі аб плануемай укамплектаванасці работнікамі, якія будуць аказваць сацыяльныя паслугі, звесткі аб плануемай укамплектаванасці атрымальнікамі сацыяльных паслуг, гэта значыць патэнцыяльнай колькасці пражываючых у сацыяльным пансіянаце.
Акрамя таго, у пераліку пазначаны звесткі аб плануемай арганізацыі харчавання, санітарна-бытавым і медыцынскім абслугоўванні. "Маецца на ўвазе наступнае: суб'ект гаспадарання ўключыць у штатную колькасць адпаведных спецыялістаў або заключыць адпаведныя дагаворы з іншымі арганізацыямі для аказання тых ці іншых дадатковых паслуг", - сказала Кацярына Каляда.
Начальнік галоўнага ўпраўлення заўважыла: бываюць выпадкі, калі аднаму суб'екту гаспадарання належаць некалькі сацыяльных пансіянатаў, якія прадастаўляюць сацыяльныя паслугі з пражываннем. І знаходзяцца яны ў розных адміністрацыйна-тэрытарыяльных адзінках, напрыклад, адзін у Мінскім раёне, другі ў Валожынскім. У такім выпадку суб'ект гаспадарання падае ўсе дакументы, праходзіць працэдуры ліцэнзавання ў адным з райвыканкамаў, гэта значыць выбірае або Валожынскі, або Мінскі раённы выканаўчы камітэт. Ліцэнзуючы орган ці яго структурнае падраздзяленне па месцы знаходжання другога аб'екта запытвае адпаведную інфармацыю. З заявай суб'екту гаспадарання туды звяртацца не трэба.
Органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне пасля паступлення заявы ад суб'екта гаспадарання з прадастаўленнем адпаведнага пакета дакументаў, у сваю чаргу, запытваюць іншыя неабходныя дакументы, ацэньваюць адпаведнасць магчымасцей саіскальнікаў ліцэнзіі даліцэнзійным патрабаванням. Такая ацэнка праводзіцца на працягу не больш як 10 рабочых дзён, але ў межах агульнага 25-дзённага тэрміну праходжання працэдуры ліцэнзавання.
Пасля правядзення працэдуры ацэнкі структурнае падраздзяленне ліцэнзуючага органа складае заключэнне аб адпаведнасці або неадпаведнасці суіскальніка ліцэнзіі долицензионным патрабаванням. Фармуецца пакет дакументаў для прыняцця рашэння мясцовымі органамі ўлады. Аб выніках разгляду і прынятым рашэнні органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне інфармуюць суіскальніка Ліцэнзіі на працягу 3 рабочых дзён з дня яго прыняцця. Калі выносіцца станоўчае рашэнне аб выдачы ліцэнзіі, адпаведныя звесткі ўносяцца ў Адзіны рэестр ліцэнзій.-0-