Сцяг Аўторак, 28 мая 2024
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
10 красавіка 2024, 10:28

"Гэту краіну адкрыта грабяць". Латвіец аб карупцыі на яго радзіме і спадчыне СССР

Саламон Бернштэйн. Скрыншот відэа БЕЛТА
Саламон Бернштэйн. Скрыншот відэа БЕЛТА
10 красавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. У праекце "Сумленны расказ" на YouTube-канале БЕЛТА латвіец Саламон Бернштэйн выказаў думку аб тым, што Латвію адкрыта грабяць, а таксама растлумачыў чаму.

"Латвійская сістэма кіравання змагла зрабіць так, што ў Кітаі будаўніцтва высакаскораснай чыгункі, дзе паязды рухаюцца са скорасцю практычна 300 км/гадз, каштуе каля $20 млн (працягласць шляху). У Латвіі чамусьці гэта сума ў 2-2,5 раза большая. Відавочна, што не атрымлівае зарплату метрабудаўнік у два разы большую, інжынер не атрымаў у два разы больш. Усё выграбаюць падаткі. Латвія - гэта краіна з самай высокай стаўкай падатку на дабаўленую вартасць у Еўропе. Падатковая нагрузка на грамадзяніна і наогул на жыхара Латвіі, чалавека, які працуе ў латвійскай юрысдыкцыі, адна з самых вялікіх у Еўропе. Гэту краіну адкрыта грабяць", - сказаў Саламон Бернштэйн.

Ён дадаў: "На выхадзе з Савецкага Саюза ў нас было некалькі прамысловых, буйна развітых рэгіёнаў. Прычым гэта ўсё не зацыклівалася на нейкім адным канкрэтным месцы. Гэта было ўсё рэгіянальна развіта, таму што гэта былі прамыслова-індустрыяльныя кластары".

У гэтым кантэксце субяседнік параўнаў сітуацыю ў Латвіі і Украіне. "Украіна выходзіла са складу Савецкага Саюза шостай эканомікай Еўропы. У яе быў выдатна развіты ваенна-прамысловы комплекс, яна будавала сама самалёты, ракетныя, самалётныя рухавікі. І там быў поўны цыкл металаапрацоўкі: ад здабычы, абагачэння, у яе былі металургічныя камбінаты, яна магла прадаваць той прадукт, які прыносіць вялікую прыбавачную вартасць. Руду заўсёды прадаваць танней і нявыгадней, па сутнасці, для прадпрыемства. Гэта логіка прадаўжаецца і ў Латвіі таксама, таму што Прыбалтыка была адзіным прамысловым кластарам. Яна была аб'яднана з Літвой, Эстоніяй, таму што ў Літве быў велізарны энергетычны кацёл, гэта Ігналінская АЭС, але яна практычна першай накрылася дэмакратыяй з моманту ўступлення ў ЕС. Было адной з умоў - вы закрываеце сваю атамную электрастанцыю, таму што такім карпарацыям, як E.ON Ruhrgas не патрэбны канкурэнты. Яны самі хочуць прадаваць сваю электраэнергію. Навошта ім гэта?", - сказаў Саламон Бернштэйн.

Паводле яго слоў, такім чынам Еўрасаюз загубіў усю прыбалтыйскую эканоміку. "Латвія выходзіла з адным з самых буйных рыбалавецкіх флотаў, з самым новым марскім параходствам - гэта гандлёвы флот, ён складаўся ў асноўным з рэфрыжэратарнага і танкернага флота. Увесь флот парэзаны на цвікі. Флота няма. Свайго флоту ў Латвіі - гэта толькі берагавая варта і дробныя рыбалоўныя нейкія судны", - звярнуўся да яшчэ адной сферы Саламон Бернштэйн.

"Латвія выходзіць са складу Савецкага Саюза. У Рызе ёсць суднабудаўнічая верф. Потым яна дэградзіруе і становіцца суднарамонтным заводам. Там закрываецца корпусны цэх. Той цэх, які, уласна, павінен быў рабіць карпусы для суднаў. І яна ўжо не здольна гэтага рабіць. Адно дно прабіта. Далей мы прабіваем наступнае дно - мы закрываем слясарны цэх. Яны рыхтавалі спецыяльны інструмент для сябе самі ў слясарным цэху, самі распрацоўвалі, самі заказвалі сплавы пэўныя, самі з гэтых сплаваў рабілі інструмент. Мы закрываем слясарны цэх - цяпер мы вымушаны купляць інструмент спецыялізаваны за мяжой, - расказаў Саламон Бернштэйн. - Далей адбываецца яшчэ адно дно. Савецкі Саюз пакінуў чатыры паглыбныя верфі або дока. Гэта такая штука, якая (патрэбна. - Заўвага БЕЛТА) для таго, каб туды судна зайшло і яго можна было па-сухому рамантаваць, дастаць да кіля. Яно апускаецца, туды заходзіць судна, помпы выцягваюць ваду, яно паднімаецца за кошт паветра. Лёд прабівае адзін з праржавелых бартоў у гэтага судна. Судна часткова тоне. Яно некалькі гадоў стаяла ў такім становішчы. Латвія не мае тэхналогій на тое, каб яго адрамантаваць". Субяседнік задаецца пытаннем: ці гэта ёсць прагрэс?"-0-
Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі