Фота з архіва
5 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Холдынг "Белаўтадар" прапануецца перадаць з падпарадкавання Дзяржаўнага камітэта па маёмасці ў падпарадкаванне Міністэрства транспарту і камунікацый. Аб гэтым па выніках даклада кіраўніку дзяржавы заявіў журналістам старшыня Камітэта дзяржкантролю Васіль Герасімаў, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"Былі абмеркаваны пытанні дзейнасці самога холдынга, яго эфектыўнасць на гэты час. З нашага боку было прапанавана перападпарадкаваць яго ад Дзяржкаммаёмасці Міністэрству транспарту і камунікацый. Цяпер гэта пытанне будзе прапрацоўвацца на ўзроўні Савета міністраў", - сказаў кіраўнік КДК.
Ён адзначыў, што па даручэнні кіраўніка дзяржавы аналізаваліся пытанні дарожнага будаўніцтва. "З кожным годам аб'ёмы будаўніцтва і рэканструкцыі ў нас растуць. Расце і фінансаванне. Гэта з пункту гледжання грамадзян і ўсіх, хто карыстаецца дарогамі, не можа не радаваць. Але пры гэтым ёсць і шэраг пытанняў. Шмат нараканняў з боку грамадзян па якасці выконваемых работ. Гэта пацвярджаюць скаргі, якія паступаюць у Камітэт дзяржаўнага кантролю. Ёсць нараканні з боку наглядных органаў, - дадаў Васіль Герасімаў. - Толькі Дзяржбуднаглядам у бягучым годзе выяўлена паўтары тысячы дэфектаў. Вядома, такі стан спраў недапушчальны. Ёсць пытанні па наўмысным завышэнні кошту работ. Мы міма гэтага прайсці не можам, аж да ўзбуджэння крымінальных спраў".

Кіраўнік КДК расказаў, што сітуацыі выяўляюць розныя. У адных выпадках павялічвалася праектная цана дарог за кошт работ, якія былі не патрэбны. У іншых - не праводзіліся тыя работы, якія былі неабходны. У цэлым намаганнямі КДК было скарочана фінансаванне на Br36 млн.
"У дачыненні да мастоў на гэты час у нас распрацавана праектная дакументацыя па 131 мосце. І гэта работа будзе прадаўжацца далей", - падкрэсліў Васіль Герасімаў.
Ёсць пытанні ў кантралёраў да тэмы абнаўлення выкарыстоўваемай дарожнай тэхнікі. "На жаль, холдынг "Белаўтадар" не ідзе на нармальнае абнаўленне тэхнікі, а пачаў актыўна выкарыстоўваць арэнду гэтай тэхнікі ў прыватных арганізацый. З 2023 года на гэта было патрачана Br25 млн. Кошт гэтай арэнды такі, што за два гады прыватныя арганізацыі ў некалькі разоў акупляюць тэхніку. Зразумела, гэта недапушчальна. І холдынгу неабходна думаць, што рабіць далей", - заявіў кіраўнік КДК.-0-
"Былі абмеркаваны пытанні дзейнасці самога холдынга, яго эфектыўнасць на гэты час. З нашага боку было прапанавана перападпарадкаваць яго ад Дзяржкаммаёмасці Міністэрству транспарту і камунікацый. Цяпер гэта пытанне будзе прапрацоўвацца на ўзроўні Савета міністраў", - сказаў кіраўнік КДК.
Ён адзначыў, што па даручэнні кіраўніка дзяржавы аналізаваліся пытанні дарожнага будаўніцтва. "З кожным годам аб'ёмы будаўніцтва і рэканструкцыі ў нас растуць. Расце і фінансаванне. Гэта з пункту гледжання грамадзян і ўсіх, хто карыстаецца дарогамі, не можа не радаваць. Але пры гэтым ёсць і шэраг пытанняў. Шмат нараканняў з боку грамадзян па якасці выконваемых работ. Гэта пацвярджаюць скаргі, якія паступаюць у Камітэт дзяржаўнага кантролю. Ёсць нараканні з боку наглядных органаў, - дадаў Васіль Герасімаў. - Толькі Дзяржбуднаглядам у бягучым годзе выяўлена паўтары тысячы дэфектаў. Вядома, такі стан спраў недапушчальны. Ёсць пытанні па наўмысным завышэнні кошту работ. Мы міма гэтага прайсці не можам, аж да ўзбуджэння крымінальных спраў".

Кіраўнік КДК расказаў, што сітуацыі выяўляюць розныя. У адных выпадках павялічвалася праектная цана дарог за кошт работ, якія былі не патрэбны. У іншых - не праводзіліся тыя работы, якія былі неабходны. У цэлым намаганнямі КДК было скарочана фінансаванне на Br36 млн.
"У дачыненні да мастоў на гэты час у нас распрацавана праектная дакументацыя па 131 мосце. І гэта работа будзе прадаўжацца далей", - падкрэсліў Васіль Герасімаў.
Ёсць пытанні ў кантралёраў да тэмы абнаўлення выкарыстоўваемай дарожнай тэхнікі. "На жаль, холдынг "Белаўтадар" не ідзе на нармальнае абнаўленне тэхнікі, а пачаў актыўна выкарыстоўваць арэнду гэтай тэхнікі ў прыватных арганізацый. З 2023 года на гэта было патрачана Br25 млн. Кошт гэтай арэнды такі, што за два гады прыватныя арганізацыі ў некалькі разоў акупляюць тэхніку. Зразумела, гэта недапушчальна. І холдынгу неабходна думаць, што рабіць далей", - заявіў кіраўнік КДК.-0-
